Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( «με εντυπωσίασε η ξαφνική σιωπή από το ελικόπτερο» :: 12-02-2003) 

ΑΚΡΙΒΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ

«Με εντυπωσίασε η ξαφνική σιωπή από το ελικόπτερο»

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Ακριβός Τσολάκης

Μηχανική βλάβη, ανθρώπινο λάθος ή και τα δύο μαζί ήταν τα αίτια της χθεσινής πτώσης του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ στην περιοχή της Ικαρίας;

Τα ενδεχόμενα αυτά εξετάζουν ήδη οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, που συλλέγουν στοιχεία για τη μοιραία πτήση και αναμένουν την ανεύρεση και ανέλκυση του ελικοπτέρου προκειμένου να συνεχίσουν το έργο τους.

«Δεν αποκλείουμε τίποτα. Όμως, μέχρι να ελεγχθεί το ελικόπτερο δεν μπορούμε να κάνουμε καμιά εκτίμηση για το τρίτο δυστύχημα που είχαμε στο ΕΚΑΒ μέσα στα τελευταία δύο χρόνια», δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΕΔΑΑΠ, κυβερνήτης κ. Ακριβός Τσολάκης.

«Εκείνο που δεν μου άρεσε καθόλου και με εντυπωσίασε στο συγκεκριμένο συμβάν, ήταν η ξαφνική σιωπή του ελικοπτέρου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσολάκης.

Σύμφωνα με τα ευρήματα που είχαν συγκεντρωθεί μέχρι χθες το βράδυ από την ΕΔΑΑΠ:

* Ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου είχε καλή επαφή με τον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου της Ικαρίας, ενώ όπως ανέφερε στη συνομιλία του με αυτόν έβλεπε καλά το αεροδρόμιο στο οποίο κατευθυνόταν για προσγείωση.

* Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές και οι άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή δεν ξεπερνούσαν τα τέσσερα Μπωφόρ.

* Το ελικόπτερο δεν έπεσε ξαφνικά πάνω σε κάποιο βουνό ή σε άλλο εμπόδιο. Αντίθετα, προσέκρουσε με πολλή μεγάλη δύναμη στη θάλασσα.

* Σημαντικό στοιχείο, σύμφωνα με τον κ. Τσολάκη, είναι επίσης και το γεγονός ότι ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου ήταν από τους πλέον έμπειρους, καθώς είχε στο ενεργητικό του πάνω από 5.000 ώρες πτήσης, ενώ από το 1997 ήταν εκπαιδευτής. Εκτός αυτού, ο κυβερνήτης γνώριζε πολύ καλά το Αιγαίο αφού είχε προϋπηρεσία ως χειριστής ελικοπτέρων στις Ένοπλες Δυνάμεις (Αεροπορία Στρατού).

Όλα αυτά, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, οδηγούν στο συμπέρασμα πως κάποιος «απρόβλεπτος παράγοντας» έριξε το ελικόπτερο. Αυτός μπορεί να είναι και το ανθρώπινο λάθος. Αν όμως λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν στη συγκεκριμένη πτήση αποκλειστεί αυτή η περίπτωση, τότε το ενδεχόμενο κάποιου ηλεκτρικού μπλακ άουτ ή της ξαφνικής απώλειας στήριξης (λόγω βλάβης στον κινητήρα, τους έλικες ή τα πηδάλιά του) είναι τα πλέον πιθανά αίτια για την πτώση του ελικοπτέρου, τα οποία θα ερευνηθούν.

Μέλη της επιτροπής βρίσκονται ήδη στην Ικαρία, όπου θα αναμένουν την ανέλκυση της ατράκτου, η οποία ακόμη δεν έχει εντοπιστεί. Το πόρισμα της επιτροπής αναμένεται να εκδοθεί σε περίπου έξι μήνες.

Πάντως, ο κ. Τσολάκης εκτίμησε ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως και τα τρία ελικόπτερα του ΕΚΑΒ που συνετρίβησαν, χάθηκαν στη διάρκεια νυχτερινής πτήσης. Παρά το γεγονός - πρόσθεσε - πως τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ έχουν τη δυνατότητα νυχτερινής πτήσης, οι συνθήκες που επικρατούν τη νύχτα στο Αιγαίο είναι εξαιρετικά δύσκολες και δεν διευκολύνουν τις πτήσεις με ευαίσθητα σκάφη, όπως είναι τα συγκεκριμένα ελικόπτερα.