Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( «δεν γνωρίζουν το αιγαίο νύχτα» :: 12-02-2003) 

«Δεν γνωρίζουν το Αιγαίο νύχτα»

Τι υποστηρίζει αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού

ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ

«Οι χειριστές των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ δεν έχουν την εμπειρία νυχτερινών πτήσεων και μάλιστα πάνω από το Αιγαίο, που πρόκειται για μία ιδιαίτερα δύσκολη περίπτωση». Αυτό τονίζει στα «ΝΕΑ» αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, χειριστής ελικοπτέρων, ο οποίος δεν θέλει να γίνουν γνωστά τα στοιχεία του, αναφερόμενος συνολικά και στις τρεις πτώσεις των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ.

«Ναι, δέχομαι ότι μπορεί να είναι ικανοί, με χιλιάδες ώρες πτήσης και να έχουν και εμπειρία νυχτερινής πτήσης πάνω από το αεροδρόμιό τους. Όμως δεν έχουν εκπαιδευτεί στις συνθήκες του Αιγαίου νύχτα».

Όπως λέει ο ίδιος, οι χειριστές ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού που αναλάμβαναν τις αεροδιακομιδές ασθενών προτού εμπλακεί η Helitalia ήταν κατάλληλα εκπαιδευμένοι για τέτοιες αποστολές. «Τα ελικόπτερα του Ναυτικού πετάνε κυρίως τη νύχτα στις ασκήσεις τους, και μάλιστα στο Αιγαίο. Γι' αυτό οι πιλότοι τους είναι έμπειροι. Άλλωστε αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι όσον καιρό το Πολεμικό Ναυτικό έκανε αεροδιακομιδές ασθενών δεν είχε συμβεί ποτέ ούτε ένα ατύχημα. Και να μην ξεχνάμε ότι πετούσαμε με παρόμοια ελικόπτερα και λιγότερο σύγχρονα από το συγκεκριμένο (Agusta Bell Α 109 Power) που έχει πέσει τρεις φορές».

Όπως αναφέρει εξάλλου ο κ. Χρήστος Βάγιας, υπεύθυνος του Τομέα Πτητικών Μέσων του ΕΚΑΒ, υποπτέραρχος εν αποστρατεία, «οι χειριστές που πετούν με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ είναι συνήθως απόστρατοι του Στρατού και της Αεροπορίας, οι οποίοι έχουν πολλές ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους. Πριν όμως πετάξουν με τα συγκεκριμένα ελικόπτερα περνούν από εκπαίδευση, όπως συμβαίνει με όλους τους πιλότους που αναλαμβάνουν τον χειρισμό άλλου τύπου αεροσκάφους απ' αυτόν που χειρίζονταν μέχρι πρότινος».

Δεν διευκρινίζεται πάντως πόσες ώρες περιλαμβάνει αυτή η εκπαίδευση.

Ωστόσο, μετά την πρώτη πτώση ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ στη θαλάσσια περιοχή του Σουνίου τον Ιανουάριο του 2001, το διοικητικό στέλεχος της Helitalia κ. Θόδωρος Γαβαθάς είχε δηλώσει ότι το πρόγραμμα εκπαίδευσης των χειριστών περιλαμβάνει - ανάλογα με την πτητική εμπειρία του κάθε χειριστή - 5 έως 10 ώρες πτήσης με τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου. «Η διαδικασία αυτή έχει να κάνει περισσότερο με την εξοικείωση - εξειδίκευση των πιλότων στον τύπο αυτού του ελικοπτέρου».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αεροναυπηγών κ. Τριαντάφυλλος Τσιτινίδης λέει ότι «η εκπαίδευση χειριστών ελικοπτέρων γίνεται από ιδιωτικές σχολές υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Πτητικών Προτύπων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Για να πετάξει κανείς νύχτα θα πρέπει να έχει κάνει πολύ εξειδικευμένη εκπαίδευση».