Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( στην κυκλοφορία αύριο άλλα 13 χιλιόμετρα της αττικής οδού :: 30-01-2003) 

Στην κυκλοφορία αύριο άλλα 13 χιλιόμετρα της Αττικής Οδού

Ο κόμβος της Αττικής Οδού με τη Λ. Κηφισίας αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση από και προς το αεροδρόμιο

Ανοίγει αύριο το τμήμα της Αττικής Οδού που συνδέει την Εθνική Οδό με το αεροδρόμιο δηλαδή το τμήμα από τη Μεταμόρφωση μέχρι τον Γέρακα. Όπως είπε σε συνέντευξή της στην εκπομπή "Πρωταγωνιστές" η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Βάσω Παπανδρέου αύριο θα ανακοινωθεί και το ύψος των διοδίων.

Σε παλαιότερη δήλωσή της πάντως η κ. Παπανδρέου είχε αποκλείσει το αντίτιμο διοδίων να είναι 2 ευρώ, τονίζοντας κατηγορηματικά πως θα είναι λιγότερο. Το κομμάτι της Αττικής Οδού που θα δοθεί στην κυκλοφορία είναι 13 χλμ και αναμένεται να συνεισφέρει σημαντικά στην ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου και της Κηφισίας και της Λ. Μεσογείων. Την ίδια στιγμή όμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Γιώργο Γιαννή, μποτιλιάρισμα θα σημειωθεί στις τρεις από τις έξι νέες εισόδους-εξόδους του νέου τμήματος της Αττικής Οδού. Ειδικότερα πρόβλημα αναμένεται στην είσοδο από τη Λ. Πεντέλης, και λιγότερο στην Λ. Κηφισίας και τον κόμβο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες αιχμής. Οι άλλες τρεις είσοδοι - έξοδοι είναι από τη Λεωφόρο Κύμης, την οδό Δουκίσης Πλακεντίας και τον Γέρακα.

Το πρόβλημα μελλοντικού μποτιλιαρίσματος ακόμα και στην Αττική Οδό απασχολεί από τώρα το ΥΠΕΧΩΔΕ το οποίο εξετάζει την δυνατότητα επιλογής "πολλαπλών διαδρομών" στην Αττική Οδό και την συνάρτησή τους με ανάλογο αντίτιμο διοδίων. "Έχω ζητήσει από την εταιρεία, παρ' όλο που δεν έχει καμία τέτοια συμβατική υποχρέωση, να μελετήσει αλλαγή ώστε να λαμβάνεται υπόψη η απόσταση και η συχνότητα χρήσης του δρόμου, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει τώρα", είπε η κ. Παπανδρέου στην ίδια συνέντευξη. Στόχος του μέτρου είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος των διοδίων να αποθαρρύνει όσους θέλουν "να κόψουν δρόμο" σε μικρές αποστάσεις, π.χ. από κόμβο σε κόμβο, και αντίθετα να ενθαρρύνουν τη χρήση στα μεγάλα κομμάτια. Για να είναι βέβαια ελκυστική η Αττική Οδός θα πρέπει ο αριθμός των Ι.Χ. που θα κινούνται εκεί να επιτρέπει τη συνεχή ροή των οχημάτων, και όχι να δημιουργείται μποτιλιάρισμα ειδικά στις εισόδους-εξόδους.