Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Πορτρέτο

( σοφια κοπολα :: 1/1/2006 21:21:38) 

ΣΟΦΙΑ ΚΟΠΟΛΑ

Το πρόσωπο του σημερινού πορτρέτου εκφράζει πλήρως και απόλυτα τη γνωστή ελληνική παροιμία "Το μήλο κάτω απ' τη μηλιά θα πέσει", όπου το "μήλο" είναι ο γιος ή η κόρη και η "μηλιά" ο πατέρας ή η μητέρα.

Στην προκειμένη περίπτωση η "μηλιά" έβαλε όχι μόνον λίγο αλλά πάρα πολύ το χεράκι της. Κούνησε εντονότατα το δέντρο, σχεδόν "πίεσε" το "μήλο" να πέσει κάτω από την επιβλητική σκιά. Και σύντομα το "μήλο" ξέφυγε, έγινε αυτόνομο είδος, δεν είναι πια κάτω από τη "μηλιά", αλλά χτίζει υπομονετικά το δικό του δέντρο.

Στα 34 της χρόνια όλοι μιλούν γι' αυτήν και όλα δείχνουν πως της ετοιμάζεται δρόμος ανθόσπαρτος και πλήρης βραβείων και τιμών.

Όλα δείχνουν πως το μικρό μηλαράκι θα γίνει πιο φημισμένο από τη μηλιά και μάλιστα σε καιρούς χαλεπούς για την τέχνη της.

'Όσο για τη "μηλιά" καμαρώνει, μιας και εξασφαλίζει τη διαδοχή, τη συνέχιση του ονόματος του οίκου.

Σε ηλικία μόλις λίγων μηνών την έβαλε να "παίξει". Σε ηλικία 19 ετών τη "σκότωσε" κινηματογραφικά. Σταδιακά κατέκτησε το χώρο της, άρχισε η επέκτασή της. Και στις ταινίες ηθοποιός και σεναριογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής και διευθυντής φωτογραφίας.

Και συνέχισε. Παραγωγός, σεναριογράφος, σκηνοθέτιδα. Άνοδος συνεχής.

Τη διακρίνει ευαισθησία, ενέργεια, εσωτερική δύναμη. Αναδείχθηκε αρχικά ως το πιο υποσχόμενο ταλέντο του αμερικανικού σινεμά ("Αυτόχειρες παρθένοι") και προχώρησε. Το πρώτο της Όσκαρ έστω και για σενάριο ("Χαμένοι στη μετάφραση") και τώρα έτοιμη για το μεγάλο άλμα.

Πέρασε στα ευρωπαϊκά πράγματα. Γύρισε κάτι που έχει σχέση με μία άλλη γυναίκα, διάσημη και γνωστή, του παρελθόντος.

Όλα δείχνουν λοιπόν πως η "Μαρία Αντουανέτα" της μπορεί να διεκδικήσει πολλά Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και εκείνο της σκηνοθεσίας.

Ανεβαίνει συνεχώς και δεν φοβάται τα ύψη. Δίπλα της την προσέχει ο μεγάλος μύθος του αμερικανικού σινεμά, τη συνοδεύει, τη χαίρεται, υπερηφανεύεται γι' αυτήν.

Και το όνομα αυτής βεβαίως Σοφία Κόπολα, η αγαπημένη κόρη του Φράνσις Φορντ Κόπολα.

Α.Ν.Δ.