Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τέχνες-Πολιτισμός :: Πορτρέτο

( "james taylor quartet" ) 

Το κουαρτέτο του James Taylor

"JAMES TAYLOR QUARTET"

Ο "πατέρας" της acid-jazz

Απόψε στη Θεσσαλονίκη

Μετά την πρώτη τους περιοδεία στις ΗΠΑ, το 1996, οι Βρετανοί "James Taylor Quartet" κατάφεραν να κατακτήσουν όχι μόνο το αμερικάνικο κοινό, αλλά και όλο τον κόσμο. Η προβολή που τους δόθηκε από τα ΜΜΕ ήταν τόσο μεγάλη, που όλοι μιλούσαν για το συγκρότημα - αποκάλυψη. Με την κυκλοφορία του άλμπουμ "Creation" και τη συμμετοχή τους στη μουσική της ταινίας Austin Powers οι "καθηγητές" της acid-jazz & funk μουσικής τράβηξαν τα φώτα της δημοσιότητας, αποδεικνύοντας ότι δικαιολογημένα κατέχουν τη η οποία τους αξίζει. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι με κάθε εμφάνισή τους προκαλούν ντελίριο και "χορευτικούς σεισμούς". Οι "James Taylor Quartet" δεν είναι κουαρτέτο όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το 1/3 του τίτλου τους. Το συγκρότημα αποτελούν έξι κορυφαίοι μουσικοί. Αρχηγός και ηγετική φυσιογνωμία του γκρουπ είναι ο James Taylor που κάνει "πράματα και θάματα" με το Hammond όργανο του. Δίπλα του το ρυθμό κρατούν οι Neil Robinson (ντραμς), Garry Crockett (μπάσο), Dominic Glover (τρομπέτα), David Taylor (κιθάρα) και John Willmort (σαξόφωνο-φλάουτο). Ο James Taylor θεωρείται βιρτουόζος μουσικός και τη συνεργασία του ζητούν μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Μαζί του ευτύχησαν να συνεργαστούν οι "U2", "The Wonderstuff", "The Pogues" και οι "Manic Street Preachers". Κατά τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του πολλοί ήταν εκείνοι που προσπάθησαν να δώσουν έναν τίτλο στο είδος της μουσικής την οποία έπαιζε ο James Taylor. Ένας Βρετανός δημοσιογράφος χρησιμοποίησε τον όρο acid-jazz. Τα μέλη του γκρουπ τον αποδέχτηκαν προσθέτοντας όμως και τις δικές τους "παρεμβατικές εκφράσεις". "Αγνό, σκληρό funk, όπως οι ταινίες 'στυγνής εκμετάλλευσης' των μαύρων στα αστυνομικά σίριαλ", προσθέτει ο James Taylor και συνεχίζει: "έτσι εκμεταλλευόμαστε, με τον καλό βέβαια τρόπο, τη μαύρη μουσική, την ξεζουμίζουμε και την προσφέρουμε να τη δοκιμάσει ο κόσμος. Γι' αυτό νομίζω ότι το cop-funk είναι ο ιδανικότερος όρος". Με τις σειρήνες να διαδίδουν σενάρια για διάλυση του γκρουπ, τα μέλη έπεσαν με τα μούτρα στη δουλειά και κατάφεραν να γίνουν Νο1 σ' όλα τα club και στις δύο άκρες του Ατλαντικού με τη διασκευή στο μουσικό θέμα της τηλεοπτικής σειράς Starsky & Hutch. "Το θέμα αυτό είναι δυναμίτης και σπάει αμέσως τον πάγο. Το κοινό αρχίζει να χορεύει από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα", εξηγεί ο James Taylor. Η πρώτη τους δισκογραφική δουλειά με τίτλο "Mission Impossible" κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1987, ενώ ακολούθησαν τα άλμπουμ "The Money Spider" (1987), "Wait A Minute" (1988), "Get Organized" (1989), "Do Your Own Things" (1990), "Absolute" (1991), "Supernatural Feeling" (1993), "Extended Play-EP" (1994), "In The Hands Of The Inevitable" (1995), "Living Underground" (1996), "Scored 1-0" (1997) και "Creation" (1997). Στο "Creation" συμπεριλαμβάνονται μουσικά αριστουργήματα όπως τα "The Theme From Starsky And Hutch", "Man Of Mystery", "Road Rage", "Theme From A Far And Distant Land" και το μουσικό θέμα της ταινίας "Austin Powers". Mε την ηχογράφηση του Austin Theme ένα μεγάλο όνειρο έγινε πραγματικότητα. "Πάντοτε ήθελα να γράψω μουσική για ταινίες", εξομολογείται ο James Taylor, "όταν ήμουν παιδί παρακολουθούσα κινηματογράφο και μαγευόμουν από την ορχήστρα που έπαιζε ζωντανά μουσική στη γωνία της αίθουσας. Σ' εκείνη τη γωνία ονειρευόμουν τη δική μου μπάντα. Στα 14 μου ήμουν φανατικός θαυμαστής του σίριαλ 'Starsky & Hutch'. Το σόου ήταν δημοφιλές στην Αγγλία και κάθε βράδυ Παρασκευής στις 9 οι δρόμοι του Λονδίνου ερήμωναν. Όλοι παρακολουθούσαν BBC-1. Αλλά αυτό που με κρατούσε καθηλωμένο μπροστά στη μικρή οθόνη ήταν το φανταστικό jazz-funk κομμάτι της έναρξης". Σε πολύ μικρή ηλικία ο James Taylor αγόρασε το πρώτο του Casio organ και άρχισε να περνά ατέλειωτες ώρες στο δωμάτιό του παίζοντας θέματα όπως το κλασικό Green Onions. Τα χρόνια πέρασαν και η μουσική ήταν η μεγάλη του αγάπη. Οι ωραιότερες στιγμές της ζωής του είναι αυτές των συναυλιών. "Η δουλειά μου και το 'πιστεύω' μου είναι συγκρότημα και κοινό να γίνονται ένα. Να πέφτουν τα σύνορα. Ο κόσμος πρέπει να συμμετέχει σε όλη τη διαδικασία. Ειλικρινά μισώ τις στημένες συναυλίες, με αρχή, διάλειμμα, τέλος, ανκόρ και πάλι τέλος. Στην Αγγλία και στην Ελλάδα ο κόσμος δέχεται να γίνει μέρος της όλης διαδικασίας. Στην Αμερική τώρα αρχίζουν να μαθαίνουν. Δε διστάζω να προσκαλέσω τον κόσμο να ανέβει επάνω στη σκηνή και να χορέψει μαζί μας. Οι συναυλίες μας είναι ένα ανοικτό πάρτι". Οι "James Taylor Quartet" έχουν εμφανιστεί στα μεγαλύτερα φεστιβάλ της Ευρώπης. 30.000 θεατές τους αποθέωσαν στο Glanstubury, ενώ 70.000 χόρευαν με τη μουσική τους στο Phoenix. Ο πατέρας της acid-jazz και τα παιδιά του υπόσχονται απόψε, στις 22.30, στο club του Μύλου, να μην μας αφήσουν ήσυχους ούτε λεπτό. Θα είναι μια βραδιά για γερά πόδια… Θα είναι η καλύτερη συναυλία για την υποδοχή της άνοιξης.