Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Έρευνα

( ακριβά τα σούπερ μάρκετ :: 2/2/2006 19:41:07) 

Τα τρία βασικότερα κριτήρια επιλογής συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. είναι η ποιότητα των προϊόντων, η κατάλληλη τοποθεσία και οι τιμές.

ΤΟ 42% των καταναλωτών θεωρεί υψηλές τις τιμές των προϊόντων

Ακριβά τα σούπερ μάρκετ

Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές (42%) πιστεύουν ότι οι τιμές που χρεώνουν στα σούπερ μάρκετ είναι εν γένει υψηλές. Ωστόσο, σε σύγκριση με άλλα καταστήματα, οι τιμές των προϊόντων σούπερ μάρκετ θεωρούνται φθηνότερες.

Επιπλέον, πάνω από το 20% των καταναλωτών πιστεύει ότι τα χρήματα που δίνει για αγορές σούπερ μάρκετ δεν αξίζουν, αν και αυτό συσχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τη δυσαρέσκεια που επικρατεί όσον αφορά την ακρίβεια στην αγορά.

Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα "Αντιληπτή ποιότητα υπηρεσιών των Ελλήνων καταναλωτών για το λιανεμπόριο", που παρουσίασε σήμερα ο καθηγητής και επιστημονικός συνεργάτης της έρευνας Γιώργος Δουκίδης.

Άλλα συμπεράσματα της έρευνας (κατά σειρά προτεραιότητας) είναι ότι η συντριπτική υπεροχή των σούπερ μάρκετ είναι η πλούσια ποικιλία προϊόντων, οι πρόσθετες υπηρεσίες όπως είναι το πάρκιγκ, η βοήθεια στο πακετάρισμα, το σύγχρονο και άνετο περιβάλλον για αγορές, η ποικιλία και οι καλύτερες προσφορές σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Ακόμα το 63% εκτιμά ότι τα σούπερ μάρκετ συμβάλλουν στη καταπολέμηση της ανεργίας, σημειώνεται όμως ότι λιγότερο θετικοί φαίνεται να είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και τα στελέχη των επιχειρήσεων, αφού σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% δηλώνουν ότι τα σούπερ μάρκετ συμβάλλουν αρνητικά στην οικονομική ευημερία μιας περιοχής.

Ποιότητα ζωής

Ένα από τα σημεία στα οποία δίνεται ιδιαίτερη σημασία είναι τι πιστεύουν οι καταναλωτές για τη δύναμη των σούπερ μάρκετ να επηρεάσουν τις διατροφικές τους συνήθειες. Το 40% πιστεύει ότι βελτιώθηκαν οι διατροφικές του συνήθειες μέσω των αγορών από σούπερ μάρκετ.

Αρκετοί από τους καταναλωτές συνδέουν επίσης τις διατροφικές συνήθειές τους με την ποιότητα ζωής, με αποτέλεσμα μόνο το 43% να θεωρεί ότι τα σούπερ μάρκετ χαρίζουν καλύτερη ποιότητα ζωής σε σχέση με άλλα καταστήματα. Το ποσοστό των καταναλωτών που απάντησε θετικά δεν ξεπερνά το 45%, γεγονός που χαρακτηρίσθηκε ανησυχητικό διότι δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν συνδέσει τα σούπερ μάρκετ με τα τυποποιημένα τρόφιμα και τα συντηρητικά και λιγότερο με τα φρέσκα και υγιεινά. Η άποψη αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν προτιμούν αυτό το κανάλι για την αγορά κρεάτων και ειδών μαναβικής.

Σε ό,τι αφορά τα χρήματα που ξοδεύουν στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές, το 33% αγοράζει όλα τα προϊόντα που χρειάζεται. Το 24% ξοδεύει περισσότερα στα σούπερ μάρκετ από ό,τι σε άλλα καταστήματα για την αγορά τυποποιημένων τροφίμων και το 43% αγοράζει προϊόντα κυρίως από άλλα καταστήματα (μαναβική, κρέατα, καλλυντικά).

Τα τρία βασικότερα κριτήρια επιλογής συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ είναι η ποιότητα των προϊόντων, η κατάλληλη τοποθεσία και οι τιμές.