Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Μυρίζει… Τρικούπη

Το χθεσινό δυστύχημα στη φυλασσόμενη σιδηροδρομική διάβαση στη Σκύδρα, όπου αμαξοστοιχία τύπου ιντερσίτι παρέσυρε Ι.Χ., με αποτέλεσμα να σκοτωθούν ακαριαία τρία άτομα, δεν είναι μόνο ένα ακόμη σιδηροδρομικό δυστύχημα. Είναι ένα επιπλέον τραγικό συμβάν, που όμως δεν ξέρουμε πόσο θα συγκλονίσει τους ιθύνοντες. Το πιθανότερο είναι να σκεφτούν, "ας περιμένουμε το αποτέλεσμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων και μετά βλέπουμε".

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ 2 ------------------------------

Μυρίζει… Τρικούπη

Οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ το έχουν φωνάξει πολλές φορές στους ιθύνοντες: "Κύριοι, αν θέλετε ταχύτητα, πρέπει να ξαναδούμε το δίκτυο".

Παρότι είναι δύσκολο να μετατρέπεις τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται σε ψυχρούς αριθμούς, εντούτοις οι αριθμοί σε αυτές τις περιπτώσεις έχουν ιδιαίτερη δυναμική. Τους τελευταίους έξι μήνες ένδεκα άτομα έχασαν τη ζωή τους σε κάποιο σημείο του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρέπει να πούμε πως παρ' όλο που σε ένα μέρος του δικτύου έγιναν κάποιες βελτιώσεις το υπόλοιπο ακόμη μυρίζει… Τρικούπη!

Οι αμαξοστοιχίες τύπου ιντερσίτι εξπρές μπορεί να έκαναν τον ΟΣΕ να καμαρώνει και εμάς τους ταξιδιώτες να απολαμβάνουμε το ταξίδι μας, από την άλλη όμως έκαναν τους μηχανοδηγούς τους να ιδρώνουν. Γιατί αυτοί γνωρίζουν καλά ότι οι χρόνοι που τους έχουν επιβάλει να πιάσουν οδηγούν μοιραία στα δυστυχήματα.

Είναι κοινό μυστικό ότι οι χρόνοι που υπόσχονται στο επιβατικό κοινό επιτυγχάνονται μόνο χάρη στα… "μαγικά" των μηχανοδηγών. Κι αυτό γιατί οι αμαξοστοιχίες δεν τρέχουν σε κάποιο δυτικοευρωπαϊκό, ασφαλές και αναπτυγμένο δίκτυο, αλλά σε ένα δίκτυο που πρέπει να περάσει μέσα από πολλές κατοικημένες περιοχές, όπου συνήθως δεν υπάρχουν οι υποδομές, για να προστατευθούν οι πολίτες. Δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις το κακό δεν αργεί να έρθει. Όταν ένα τρένο πιάνει τα 160 χιλιόμετρα και ξαφνικά πρέπει να περάσει από παρακαμπτήριο ελαττώνοντας την ταχύτητά του στα 60 χιλιόμετρα, τότε πολλά μπορούν να συμβούν. Από το να μη μειωθεί όσο πρέπει η ταχύτητα μέχρι το να ξεχαστεί κάποιος και να μην κλειδώσει τα σωστά ψαλίδια.

Οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ το έχουν φωνάξει πολλές φορές στους ιθύνοντες: "Κύριοι, αν θέλετε ταχύτητα, πρέπει να ξαναδούμε το δίκτυο". Αυτή η σημαντική… λεπτομέρεια, δηλαδή από πού περνάει το δίκτυο, πού κάνει στάσεις και κυρίως από πότε χρονολογείται το δίκτυο, είναι η άκρη του νήματος, για να λυθεί το πρόβλημα. Διότι φαίνεται πως οι ανισόπεδες διαβάσεις μάλλον είναι άγνωστες λέξεις για αυτούς που σχεδιάζουν τα έργα για τον ΟΣΕ.

Κατά άλλα, ο ΟΣΕ, μετά και το δυστύχημα στο σταθμό των Αχαρνών στις 8 Μαρτίου, αποφάσισε να συγκροτήσει ανεξάρτητη επιτροπή από Έλληνες και ξένους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα διερευνήσουν τις αιτίες των ατυχημάτων και θα προτείνουν πρόσθετα μέτρα για την ασφαλή κίνηση των αμαξοστοιχιών.