Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Σχόλιο

( χωρίς χριστούγεννα οι έμποροι :: 7/1/2006 13:07:06) 

Χωρίς Χριστούγεννα οι έμποροι

Την κατάσταση επιδείνωσε η λειτουργία των εμπορικών κέντρων, και δη του Mediterranean Cosmos, τα οποία πολλοί επέλεξαν, για να κάνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους

Ούτε τις ημέρες των γιορτών δεν χαμογέλασαν οι έμποροι της Βόρειας Ελλάδας. Τελικά το 2005 έκλεισε προσφέροντας στην επόμενη χρονιά άσχημους οιωνούς. Τα καταστήματα σχεδόν σε όλες τις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας είδαν τον τζίρο τους στη διάρκεια του έτους να κατρακυλά έως 30% σε σχέση με το 2004. Ο εμπορικός κόσμος βίωσε τη χειρότερη χρονιά των τελευταίων δέκα ετών, ενώ εκτιμά πως η κατρακύλα θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια με αμείωτους ρυθμούς.

Επιπλέον χτύπημα η περίοδος των γιορτών, που διέψευσε τις ελπίδες των καταστημάτων (ειδικά των μικρομεσαίων) για ανάκαμψη, αφού η αγορά ήταν γεμάτη… περιπατητές και όχι αγοραστές. Τελικά, όπως εκτιμούν οι έμποροι, ο δέκατος τρίτος μισθός δεν διοχετεύτηκε στην αγορά, αφού ήταν ήδη υποθηκευμένος σε παλαιότερες υποχρεώσεις των καταναλωτών.

Ήταν στραβό το κλήμα, το 'φαγε κι ο γάιδαρος. Την κατάσταση επιδείνωσε η λειτουργία των εμπορικών κέντρων, και δη του Mediterranean Cosmos, τα οποία πολλοί επέλεξαν, για να κάνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Ειδικά η αγορά της Καλαμαριάς δέχτηκε το μεγαλύτερο πλήγμα, κυρίως εξαιτίας της γειτνίασής της με το συγκεκριμένο εμπορικό κέντρο.

Έτσι, αφού δεν γιόρτασαν τα Χριστούγεννα, οι έμποροι αναμένουν να γιορτάσουν τις… εκπτώσεις, που τυπικά μπορεί να αρχίζουν στις 23 Ιανουαρίου, ουσιαστικά όμως έχουν ήδη ξεκινήσει με τιμές μειωμένες έως 50%. Τα καταστήματα προσπαθούν με διάφορους τρόπους να προσελκύσουν πελάτες. "Με τις αγορές σας… δωροεπιταγές", "Νέες τιμές", "Εκποίηση" κτλ. Επιγραφές που φιγουράρουν στις βιτρίνες καταστημάτων σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, με την οδό Αγίας Σοφίας να πρωτοστατεί.

Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που εξακολουθεί να είναι σε εξέλιξη η καμπάνια του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, η οποία, αν και αύξησε την επισκεψιμότητα των καταναλωτών, δεν απέδωσε τους αναμενόμενους καρπούς στους τζίρους των καταστημάτων. Παρόλο που τα μηνύματα είναι δυσοίωνα για φέτος, ας ελπίσουμε ότι το 2006 η αγορά δεν θα είναι τόσο… παγωμένη.