Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Ελεύθερο ρεπορτάζ

( σε δύο κατηγορίες τείνουν να χωριστούν πλέον τα παιδικά παιχνίδια, στα συμβατικά και σε αυτά που βασίζονται στις νέες εφαρμογές της τεχνολογίας. ) 

Σε δύο κατηγορίες τείνουν να χωριστούν πλέον τα παιδικά παιχνίδια, στα συμβατικά και σε αυτά που βασίζονται στις νέες εφαρμογές της τεχνολογίας.

ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

Κούκλες υψηλής τεχνολογίας

Τα παιχνίδια του μέλλοντος "φλερτάρουν" με τα παιδιά του παρόντος

Τα παιδιά ανέκαθεν συνήθιζαν να αναπτύσσουν φανταστικές φιλίες και συνομιλίες με τα παιχνίδια-κούκλες τους. Οι συνομιλίες αυτές των παιδιών με τα παιχνίδια θα συνεχιστούν φυσικά και τα επόμενα χρόνια, με τη μεγάλη διαφορά ότι πλέον δε θα φανταστικές, αλλά θα είναι πέρα για πέρα αληθινές.

Το όνομα της είναι My Best Friend (ελληνιστί, Η καλύτερή μου φίλη) και κατάφερε να στρέψει πάνω της όλα τα φώτα της δημοσιότητας στην Διεθνή Έκθεση Παιχνιδιού της Νέας Υόρκης, που άνοιξε τις πύλες της προχθές. Πρόκειται για το νέο μοντέλο-κούκλα για κοριτσάκια, της μεγάλης κατασκευάστριας εταιρείας παιχνιδιών Gerard Klauer Mattison, που διαθέτει σύστημα αναγνώρισης φωνής έως και 800(!) λέξεων.

Έτσι, μπορεί να αναπτύξει έναν, περιορισμένου βέβαια εύρους, διάλογο με τα παιδιά. Η εν λόγω κούκλα, που ίσως και να μη διαφέρει πολύ από αυτό που σήμερα ονομάζουμε ρομπότ, εκτός από τις άφθονες ώρες ψυχαγωγίας που προσφέρει στα πιτσιρίκια, παίζει, σύμφωνα με τους κατασκευαστές της, και κάποιον εκπαιδευτικό ρόλο.

Η κούκλα-φαινόμενο μπορεί να απευθύνει ερωτήσεις στο παιδί, και εάν αυτό δε δώσει τη σωστή απάντηση, να το ενθαρρύνει να ξαναπροσπαθήσει. Εντυπωσιακό όμως δεν είναι μόνο το ίδιο το παιχνίδι, αλλά και η τιμή με την οποία θα διατίθεται στην αγορά. Η κούκλα My Best Friend τιμάται μόνο 40 δολάρια και έτσι είναι λίγο πολύ προσιτή στα πορτοφόλια όλων των γονέων.

Βιομηχανία παιχνιδιών

Στην ίδια έκθεση όμως φάνηκε ξεκάθαρα ότι το σύνολο των εταιρειών προσανατολίζεται πια στα High-Teck παιχνίδια, αφού και οι γενιές του 2000 είναι εξοικειωμένες με τις πολύπλοκες ηλεκτρικές συσκευές των σύγχρονων νοικοκυριών, αλλά ταυτόχρονα και το κόστος παραγωγής πλέον είναι χαμηλό και συνεχώς γίνεται χαμηλότερο.

"Στο παρελθόν όλα τα πρωτοποριακά παιχνίδια κόστιζαν περισσότερο από 100 δολάρια το καθένα και έτσι απευθύνονταν αναγκαστικά μόνο σε παιδιά εύπορων οικογενειών", δήλωσε χαρακτηριστικά το ανώτερο στέλεχος της Gerard Klauer Mattison Σον Μακγκόουαν και πρόσθεσε, "αυτό ήταν λογικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 1980 ένα απλό κομπιούτερ τσιπ κόστιζε 4.000 δολάρια και σήμερα η τιμή του είναι μικρότερη και από ένα δολάριο".

"Θα μπορούσε να πει κανείς", κατέληξε ο Σον Μαγκόουαν, "ότι από φέτος, τα παιχνίδια που σχετίζονται έμμεσα ή άμεσα με την τεχνολογία των ηλεκτρονικών υπολογιστών θα έχουν την ίδια πορεία με τα νέα μοντέλα των PC. Δηλαδή, ολοένα καλύτερες επιδόσεις και παράλληλα ολοένα χαμηλότερες τιμές".