Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Ελεύθερο ρεπορτάζ

( ξεκινησε χθες η λειτουργια υπερσυγχρονου συστηματος εναεριας κυκλοφοριας ) 

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΧΘΕΣ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Ηλεκτρονικά "μάτια" στο FIR Αθηνών

Το νέο σύστημα που εικάζεται ότι θα λειτουργήσει προς αποτροπή των διεκδικήσεων της Άγκυρας, καλύπτει το σύνολο του εθνικού εναέριου χώρου, ενώ οι δυνατότητες που έχει επιτρέπουν συντονισμό της εναέριας κυκλοφορίας σε περιοχές μεγαλυτέρου εύρους

ΑΘΗΝΑ.-

Με καθυστέρηση ετών ξεκίνησε χθες η λειτουργία του υπερσύγχρονου συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών και το γεγονός αυτό σηματοδοτεί την αναβάθμιση της χώρας στην αξιολόγηση των διεθνών αρμοδίων φορέων.

Παραλλήλως, όμως, η εφαρμογή του νέου συστήματος θα λειτουργήσει προς αποτροπή των διεκδικήσεων της Άγκυρας και της τακτικής της στην υπόθεση του εναερίου χώρου στο Αιγαίο.

Η τακτική αυτή εντάσσεται εξωφθάλμως στην προς ανατολάς επεκτατική στρατηγική της, καθώς καταλογίζει στην Ελλάδα αδυναμία να ασκήσει επαρκή και ουσιαστικό για την ασφάλεια των πτήσεων έλεγχο - υπόθεση που της επιτρέπει τη διεκδίκηση των δικαιοδοσιών του FIR Αθηνών από τους αρμόδιους διεθνείς φορείς.

Δεκάδες φορές η τουρκική πλευρά, μη βρίσκοντας σε εγρήγορση τις ελληνικές αρμόδιες υπηρεσίες ή έχοντας ως "σύμμαχο" ανταγωνισμούς μεταξύ των υπηρεσιών αυτών, υποστήριζε πως το ελληνικό σύστημα αδυνατεί να διασφαλίσει την ασφάλεια των πτήσεων, καθώς και την ακεραιότητα των αεροσκαφών και των επιβατών τους.

Χθες, ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Διον. Καλόφωνος εξέδωσε αγγελία (notam) προς όλες τις διεθνείς αεροπορικές οργανώσεις και εταιρείες για την έναρξη της λειτουργίας του νέου, ηλεκτρονικού συστήματος, ενώ ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης ενημέρωσε με επιστολή του τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων.

Μεγάλο εύρος ελέγχου

Το νέο σύστημα καλύπτει το σύνολο του FIR Αθηνών, ενώ οι δυνατότητές που έχει επιτρέπουν -σε πλήρη λειτουργία του- τον συντονισμό της εναέριας κυκλοφορίας σε περιοχές μεγαλυτέρου εύρους. Ο έλεγχος γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο και με διαρκή (ηλεκτρονική) επανεξέταση και ανατροφοδότηση έργου, μέσω των ραντάρ διαδρομής που είναι εγκατεστημένα στον Υμηττό, στο Πήλιο, στη Λευκάδα και στα Κύθηρα.

Οι διαδικασίες παροχής αδείας εναέριας κυκλοφορίας σε αεροσκάφη της πολιτικής και της πολεμικής αεροπορίας εξελίσσονται σύμφωνα με τα οριζόμενα από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ΙCΑΟ) και η εξέλιξή τους διακριβώνεται με επιμέρους επαλήθευση.

Με τη λειτουργία του νέου συστήματος πολλαπλασιάζονται ο αριθμός και η χωρητικότητα των αεροδιαδρόμων, καθώς και ο βαθμός ασφάλειας που προσφέρεται στις πτήσεις και στους επιβαίνοντες στα αεροσκάφη. Το νέο σύστημα επιτρέπει τη μέγιστη δυνατή μείωση της απόστασης μεταξύ των αεροσκαφών κατά την ώρα πτήσης στα ίδια πεδία.

Με την εφαρμογή του νέου ελληνικού συστήματος, η απόσταση αυτή μπορεί τώρα να περιορίζεται στα δέκα μίλια, ενώ -έως τώρα- ήταν υποχρεωτική η πτήση σε απόσταση τουλάχιστον εβδομήντα μιλίων του ενός σκάφους από το άλλο.

Η εξέλιξη αυτή επιτρέπει προβλέψεις για κατακόρυφη αύξηση της επιτρεπόμενης κίνησης στους αεροδιαδρόμους του Αιγαίου αλλά και την ενίσχυση των στάνταρτ του ελληνικού ελέγχου τους. Εξυπακούεται ότι μεταξύ των ωφελημάτων που θα αποκομισθούν από την Ελλάδα βρίσκεται η δραστική μείωση των καθυστερήσεων που ταλαιπωρούν τον εθνικό και τους υπόλοιπους αερομεταφορείς και τους επιβάτες τους.

Το νέο σύστημα, όπως δήλωναν χθες αρμόδιοι της ΥΠΑ αλλά και των τουριστικών φορέων της χώρας, θα συνεισφέρει -ως στρατηγικό εργαλείο- στη βελτίωση των υποδομών της τουριστικής βιομηχανίας και στην αναδιάρθρωση του συστήματος των επιχειρήσεων που συνδέονται με αυτήν.

Προσλήψεις ελεγκτών

Λειτουργεί από χθες το νέο υπερσύγχρονο σύστημα ραντάρ για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο F.I.R Αθηνών, επανέλαβε χθες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Γ. Παναγιωτόπουλου και στις επικρίσεις του για την έλλειψη εκπαιδευμένων χειριστών προκειμένου να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα, ο κ. Μαντέλης είπε ότι το ΑΣΕΠ βρίσκεται στην τελική φάση αξιολόγησης 50 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και έχει εγκριθεί και η πρόσληψη επίσης μέσω ΑΣΕΠ άλλων 150 ελεγκτών για να προετοιμαστούν όταν θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο των Σπάτων.