Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τέχνες-Πολιτισμός :: Παρουσίαση έκθεσης εικαστικών

( η "δίδυμη μούσα" του γιούρι ανκαράνι :: 16/1/2006 20:38:36) 

Ο Ανκαράνι δημιούργησε ένα βίντεο με αναφορές στα όρια της βυζαντινής περιοχής και τίτλο "Βυζαντινή ζώνη 1, Θεσσαλονίκη".

Η "Δίδυμη Μούσα" του Γιούρι Ανκαράνι

Ολοκληρώνεται η σχετική έκθση στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

Για ακόμη λίγες ημέρες το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού φιλοξενεί την έκθεση που διοργανώνεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος "Δίδυμες Μούσες". Δημιουργίες τριών καλλιτεχνών, αποτέλεσμα της έμπνευσής τους από τρία αντικείμενα των συλλογών του Μουσείου.

Μία εικόνα της εποχής των Παλαιολόγων, ένα ψηφιδωτό δάπεδο του 5ου αιώνα, που πλαισιώνεται από μία σύγχρονη εικαστική δημιουργία, και η αίθουσα υποδοχής μιας βίλας του 5ου αιώνα, που ανασκάφηκε στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης, αποτέλεσαν την αφορμή. Στη συνέχεια ο Κσάμπα Φιλπ από τη Βουδαπέστη, η Γιώτα Ιωαννίδου από την Αθήνα και ο Γιούρι Ανκαράνι από τη Ραβένα μετέφεραν το πνεύμα του Βυζαντίου στο σήμερα.

Βυζαντινή ζώνη

Ο Ανκαράνι μεγάλωσε σε μία βυζαντινή πόλη, όπως η Ραβένα, οπότε η αίσθηση της εποχής εκείνης δεν του είναι άγνωστη. Συνδύασε τις εικόνες της γενέτειράς του με αυτές που βρήκε στη Θεσσαλονίκη κατά την επίσκεψή του στην τελευταία αίθουσα του Μουσείου, όπου είδε το ψηφιδωτό δάπεδο του 5ου αιώνα. "Αυτός ο χώρος είχε το πιο ενδιαφέρον θέμα, για να με οδηγήσει στην εικόνα της σύγχρονης πόλης, όπου έχει σβήσει ολοκληρωτικά η ιστορία και το παρελθόν", ανέφερε σε μία κουβέντα μας. Έτσι δημιούργησε ένα βίντεο, το πρώτο μιας σειράς που θα ακολουθήσει, με αναφορές στα όρια της βυζαντινής περιοχής και τίτλο "Βυζαντινή ζώνη 1, Θεσσαλονίκη".

Εξάλλου η ενασχόλησή του με το θέμα έχει τις ρίζες σε ένα μωσαϊκό του 6ου αιώνα, που βρέθηκε πριν από χρόνια στη Ραβένα. "Θεωρείται ότι είναι το πρώτο μωσαϊκό που συνδέεται με την παγανιστική εικονογραφία: Αναπαριστά έναν άντρα χωρίς φωτοστέφανο, μάλλον βοσκό. Δεν υπάρχει πρόσωπο ούτε ταυτότητα. Καθώς ταξίδεψα στην περιοχή της Μακεδονίας, παρατήρησα ότι αυτή η εικόνα ήταν παντού. Μία ζωντανή εικόνα, που στην Ιταλία υπάρχει μόνο ως παρελθόν. Συνάντησα πολλούς βοσκούς που είχαν αλβανική καταγωγή και διατηρούσαν ζωντανή μία παράδοση, σε μία χώρα που δεν είναι η χώρα τους, κοντά και μακριά από την πόλη, χωρίς δική τους ταυτότητα".

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ Ε.Σ.

Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού (Λεωφ. Στρατού 2) Έκθεση "Δίδυμες Μούσες" έως 19 Ιανουαρίου