Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Σάτιρα

( ν' αγοράσω γάιδαρο; :: 3/3/2006 23:32:07) 

Ν' αγοράσω γάιδαρο;

Μια τρύπα μόνο εκατό μέτρων έσκαψε ο Κούβελας για το δήθεν μετρό, στραγγάλισε την κυκλοφορία σε κείνη τη φέτα του δρόμου και, επί δύο χρόνια, οι μυριάδες οδηγοί που περνούσαμε από κει είπαμε τον δεσπότη Παναγιώτη.

Και πότε; Πριν από καμιά δεκαριά χρόνια, που τα αυτοκίνητα ήτανε μισά από όσα είναι σήμερα που ακόμα και οι Αλβανοί αγοράζουνε με οχτακόσια ευρώ ό,τι θα πήγαινε παλιότερα για απόσυρση και βγαίνουνε κι αυτοί καμαρωτοί στην κυκλοφορία - μαζί με όλους εκείνους που εν τω μεταξύ μικροαστικοποιήθηκαν, πούλησαν χωράφια, πήρανε δάνεια κι αγόρασαν αυτοκίνητα, αρκετοί δε και τζιπ-νεκροφόρες διπλασίων διαστάσεων από ένα κανονικό Ι.Χ. -λόγω υποτιθέμενου κοινωνικού προβιβασμού ή συνδρόμου μεγαλείου, που απαιτεί 4Χ4 για να πάει να πάρει τσιγάρα απ' το περίπτερο.

Όλη αυτή η κινούμενη κόλαση λαμαρίνας και βλαχο-ματαιοδοξίας έφτασε στο ζενίθ της, ενώ, εν τω μεταξύ, οι πολιτικοί που μας σώζουνε τα τελευταία χρόνια και απειλούν να μας σώσουν και τα επόμενα δεν πρόβλεψαν τίποτε: ούτε έναν δρόμο παραπάνω ούτε μια ανισόπεδη, οπότε, τώρα, για να πας από τη Χαριλάου στο Σταθμό θες μίνιμουμ μια ώρα οδηγώντας και καπνίζοντας και την αγάπη βρίζοντας.

Πρώτη-δευτέρα, πρώτη-δευτέρα και δώσ' του να κατεβάζεις καντήλια για την κωλοπόλη και να ψηφίζεις αναγκαστικά (ή από μαζοχισμό) τους ίδιους, οι περισσότεροι των οποίων όχι τη Θεσσαλονίκη δεν μπορούνε και δεν πρόκειται να φτιάξουνε, αλλά ούτε να περάσουνε μόνοι τους στο απέναντι πεζοδρόμιο.

Κι ήρθε τώρα ο Σουφλιάς, μετά τον ανασχηματισμό στον οποίο δεν υπάρχει Σαλονικιός υπουργός ούτε για δείγμα, να πουλήσει αλλαγή κλίματος και να ξανα-αναγγείλει το μετρό, σε κομμουνιστικό στιλ, δηλαδή: να πεθάνετε εσείς μέσα στα Ι.Χ. σας μέχρι να γίνουνε τα έργα, θυσιαζόμενοι για τις επόμενες γενιές - ενώ, εν τω μεταξύ, σε δέκα χρόνια που θα τελειώσει αυτή η ιστορία (αν τελειώσει), τα οχήματα θα έχουνε τριπλασιαστεί και θα μπορώ να πηγαίνω στην εφημερίδα μόνο με το ελικόπτερο της Express Service.

Επειδή όμως μάλλον αυτό αποκλείεται, είμαι διατεθειμένος να μπαίνω ακόμα και σε ελικόπτερο Χιούι, εποχής Βιετνάμ, παρά να τραβάω το πακέτο της διαδρομής Χαριλάου - Σταθμός, ενώ θα έχουνε κλείσει οι μισοί δρόμοι λόγω έργων και είναι βέβαιο, πως ακόμα και φόνοι θα γίνονται μεταξύ οδηγών που θα έχουνε φτάσει πέρα από την απόγνωση, συζυγικοί πυροβολισμοί και αυτοκτονίες θα συμβαίνουνε εντός των αυτοκινήτων λόγω της απελπισίας των εγκλωβισμένων. (Αυτό, πια, δεν θα είναι διαδρομή, αλλά ποινή καθείρξεως).

Κοτζάμ υπουργός δεν βλέπει, ή δεν του λένε οι σύμβουλοί του ότι η πόλη είναι ήδη πέρα από τα όρια, κι ότι δεν μπορεί να αρχίσουνε έργα για μετρό πριν να γίνουνε άλλες υποδομές που θα αποσυμφορήσουνε την κατάσταση, θα δώσουνε προληπτική λύση για τα χιλιάδες Ι.Χ. που θα κατεβαίνουνε από Χαριλάου, Πανόραμα, Θέρμη και θα προκληθεί τετραπλό έμφραγμα σε όλη τη Θεσσαλονίκη -για να μην πω λαϊκή εξέγερση;

Λοιπόν; Τι θα γίνει με αυτές τις αρτηρίες που χρειάζονται από τώρα by pass, παράκαμψη, και πώς θα βγει άκρη, αφού ακόμα δεν έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη πρόδρομων έργων (πω, ρε, τι έχουνε να μασήσουνε κάτι εργολάβοι!) και είναι βέβαιο πως μας περιμένει μέγα βασανιστήριο - τουλάχιστον ας ρίξει από τώρα ο δήμος το σύνθημα να αρχίσουμε να αγοράζουμε παπάκια, κράνη και ποδήλατα, για να μπορούμε να φτάνουμε, έστω, στη δουλειά μας σε ανθρώπινη κατάσταση κι όχι σε ντελίριουμ παραληρηματικής υστερίας.

Ανωφελείς πολιτικοί απ' τη μια, παθητικοί πολίτες απ' την άλλη εμείς, μαντρωμένοι σε κομματικές εμμονές. Κι ένα μετρό, που ώσπου να γίνει (θέλει δέκα χρόνια) θα φάμε τα τιμόνια στα μποτιλιαρίσματα - καλύτερα να είμαστε έτοιμοι από τώρα να αγοράσουμε γαϊδουράκι και να καλπάσουμε αλαλάζοντας και αλλόφρονες προς τα βουνά και τα ρουμάνια.