Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( δύο σιδηροδρομικά δυστυχήματα σε δύο ώρες :: 8/2/2006 19:48:59) 

Η ισόπεδη διάβαση στη Νέα Ιωνία Θεσσαλονίκης διαθέτει αυτόματο ηχοσύστημα με μπάρες, το οποίο λειτουργούσε κανονικά την ώρα του δυστυχήματος. ΑΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ

Συνολικά τρεις νεκροί σε φυλασσόμενες διαβάσεις στη Σίνδο και το Κιλκίς

Δύο σιδηροδρομικά δυστυχήματα σε δύο ώρες

Του ΦΩΤΗ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗ

Τρία άτομα έχασαν τη ζωή τους σε δύο σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν χθες μέσα σε διάστημα δύο ωρών, σε φυλασσόμενες σιδηροδρομικές διαβάσεις στη Σίνδο και το Κιλκίς.

Το πρώτο δυστύχημα σημειώθηκε λίγο πριν από τις 11 το πρωί, σε ισόπεδη διάβαση στη Νέα Ιωνία Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με την αστυνομία, η επιβατική αμαξοστοιχία 1631, που εκτελούσε το δρομολόγιο Σέρρες - Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε με αυτοκίνητο το οποίο επιχείρησε να περάσει τη διάβαση. Από τη σύγκρουση έχασαν τη ζωή τους ένας άνδρας 33 ετών και μια γυναίκα 35 ετών, αλλοδαποί, που επέβαιναν στο αυτοκίνητο. Όπως ανέφερε ο διευθυντής περιφέρειας Μακεδονίας - Θράκης του ΟΣΕ κ. Ζαχαρίας Λάτσιος, η διάβαση διαθέτει αυτόματο ηχοσύστημα με μπάρες, το οποίο λειτουργούσε κανονικά την ώρα του δυστυχήματος.

Δύο ώρες αργότερα, ακόμη ένα άτομο σκοτώθηκε σε δεύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα, λίγο έξω από το σταθμό της Δοϊράνης Κιλκίς. Η επιβατική αμαξοστοιχία 445 με δρομολόγιο Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη συγκρούστηκε με φορτηγάκι σε διάβαση, η οποία, σύμφωνα με τον αστυνομικό διευθυντή Κιλκίς κ. Παναγιώτη Θωμαΐδη, ήταν φυλασσόμενη. Από τη σύγκρουση έχασε ακαριαία τη ζωή του ο οδηγός του Ι.Χ.

Η τοπικές αστυνομικές αρχές διενεργούν προανακρίσεις, για να εξακριβώσουν τα ακριβή αίτια των δυστυχημάτων.

Επικίνδυνες διαβάσεις

Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ και κυρίως οι μηχανοδηγοί, οι οποίοι βιώνουν καθημερινά τον κίνδυνο της ενδεχόμενης σύγκρουσης του τρένου με κάποιο όχημα, επισημαίνουν κατ' επανάληψη την αναγκαιότητα της κατάργησης των ισόπεδων διαβάσεων του ΟΣΕ και της δημιουργίας υπόγειων ή υπέργειων διαβάσεων σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σήμερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχουν καταγεγραμμένες 1.502 διαβάσεις, από τις οποίες οι 668 είναι αφύλακτες, οι 775 είναι φυλασσόμενες με ΑΣΙΔ (αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης, με μπάρες και φωτεινούς σηματοδότες) και οι 59 φυλάσσονται από φύλακα, που κατεβάζει μηχανικά τις μπάρες, όταν διέρχεται τρένο.

Από τις αφύλακτες διαβάσεις οι 228 βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα, οι 250 στην Πελοπόννησο και οι 190 στη γραμμή Πάτρα - Θεσσαλονίκη. Από τις 775 φυλασσόμενες με ΑΣΙΔ διαβάσεις οι 234 βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα, οι 400 στην Πελοπόννησο και οι 141 στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα. Με φύλακα φυλάσσονται 22 διαβάσεις στη Βόρεια Ελλάδα, 13 στην Πελοπόννησο και 24 στον άξονα Πάτρας - Θεσσαλονίκης.

Στην γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, ως επικίνδυνες διαβάσεις θεωρούνται οι τρεις διαβάσεις που βρίσκονται από την περιοχή της ΕΚΟ μέχρι τον επιβατικό σταθμό Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερα επικίνδυνη κρίνεται η διάβαση στα Διαβατά, στην περιοχή Λαχανόκηποι, όπου… η διάβαση βρίσκεται πάνω σε καμπύλη, δεν έχει καλή ορατότητα. Στην ίδια περιοχή και σε μήκος 150 μέτρων υπάρχου ακόμη δύο διαβάσεις και σε απόσταση δύο χιλιομέτρων υπάρχουν άλλες τέσσερις επικίνδυνες διαβάσεις.

Στο Πλατύ, αν και έχει κατασκευαστεί από την ΕΡΓΟΣΕ ανισόπεδη διάβαση, σε απόσταση 150 μέτρων από αυτή υπάρχει ισόπεδη διάβαση. Στην Κατερίνη έχει επίσης ανισόπεδη διάβαση και σε κοντινή απόσταση ισόπεδη. Στη Λεπτοκαρυά υπάρχουν δύο διαβάσεις, μια ΑΣΙΔ, λίγο πριν από το σταθμό στην κατεύθυνση προς Λιτόχωρο και μια φυλασσόμενη από φύλακα μέσα στο σταθμό. Οι διαβάσεις αυτές κρίνονται επικίνδυνες την καλοκαιρινή περίοδο, όταν αυξάνεται η κίνηση των αυτοκινήτων.

Στην Λάρισα, από την περιοχή της πολεμικής αεροπορίας μέχρι την πόλη, υπάρχουν δύο ισόπεδες διαβάσεις που φυλάσσονται από φύλακα και μια διάβαση με ΑΣΙΔ. Οι διαβάσεις αυτές θεωρούνται επικίνδυνες, καθώς βρίσκονται σε πυκνοκατοικημένη περιοχή.

Στις Μουριές Κιλκίς υπάρχει διάβαση με καμπύλη και χωρίς καλή ορατότητα, ενώ επικίνδυνη θεωρείται η διάβαση στο σταθμό Κομοτηνής.