Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τέχνες-Πολιτισμός :: Κριτική θεάτρου

( η ζωή μέσα στην τέχνη ) 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ

Η ζωή μέσα στην τέχνη

Μαρία Κάλλας-Master Class από το θίασο της Κάτιας Δανδουλάκη

Τα μαθήματα της Μαρίας Κάλλας στη σχολή Τζούλιαρντ είναι μια μυθική σχεδόν στιγμή για τους θαυμαστές της ντίβας και γνωστά σε όλους τους φίλους του λυρικού θεάτρου από την ηχογράφησή τους σε δίσκο. Ο συγγραφέας Τέρενς ΜακΝάλι έφτιαξε απ' αυτό το υλικό ένα έργο που ξεπερνά το γεγονός και το ίδιο το μυθικό πρόσωπο της πρωταγωνίστριας. Ένα σχεδόν μονόλογο δεξιοτεχνίας με θέμα τη ζωή και την τέχνη ή τη ζωή μέσα από την τέχνη.

Παγκόσμια επιτυχία ήδη, το "Master Class" ευτύχησε στο ελληνικό του ανέβασμα σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Κακογιάννη. Ο σκηνοθέτης, από την πλευρά του, ευτύχησε να έχει μια ταλαντούχα πρωταγωνίστρια κι έναν πολύ καλό, εύπλαστο θίασο. Η Κάτια Δανδουλάκη απέδειξε για μια ακόμη φορά την απόσταση που χωρίζει το θεατρικό από το τηλεοπτικό της πρόσωπο: έξυπνη ερμηνεία, απόλυτη αίσθηση των ρυθμών και των αποστάσεων που όφειλε να κρατήσει, για να μην την καταπιεί ο μύθος του προσώπου που ερμηνεύει. Με απόλυτη άνεση ανακαλούσε ή εσκεμμένα απέκρυπτε, ανάλογα με την περίπτωση, τα χαρακτηριστικά της ντίβας, κάνοντας το κοινό να θυμάται αλλά και να ξεχνά την συγκεκριμένη καταγωγή του ρόλου. Σπαραχτική αλλά και με το αναγκαίο χιούμορ στις εκρήξεις και τις μεταπτώσεις της.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην ηχητική αρτιότητα της παράστασης, που σεβάστηκε απολύτως την ακουστική απόλαυση, η οποία πρέπει να συνοδεύει ένα τέτοιο έργο. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί και η εξαιρετική παρουσία των ηθοποιών του υπόλοιπου καστ, ιδίως των τραγουδιστών (Μαριάνθη Σοντάκη, Ελένη Κουτσουμπή, Κώστα Τζέμου), που συνδύαζαν εξαιρετικά τη φωνητική με την υποκριτική δεινότητα.

Μαρία Παπαδοπούλου