Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Κριτική βιβλίου

( τίτλος: μύηση στην επιχειρηματική καινοτομία ) 

Τίτλος: Μύηση στην Επιχειρηματική Καινοτομία

Συγγραφέας: Σπύρος Ζευγαρίδης Εκδόσεις: Παρατηρητής

Το εν λόγω βιβλίο στοχεύει στη μύηση των αναγνωστών στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι, όπως αυτό καθορίζεται από τη δημιουργική σκέψη και την καινοτομία. Έχει χαρακτήρα εκλαϊκευμένο, δεν προϋποθέτει προηγούμενη εμπλοκή του στα μυστικά των επιχειρήσεων και με την έννοια αυτή είναι, επίσης, κατάλληλο για οποιοδήποτε νέο ή κυοφορούμενο επιχειρηματία που θέλει να μπει στο "στίβο" της αγοράς, ο οποίος έχει μια καινοτόμο ιδέα.

Πάντως, ο υποψήφιος αυτός επιχειρηματίας οφείλει να διαμορφώσει την ιδέα του (άρα να αντιληφθεί ποια είναι τα χαρακτηριστικά της καινοτομίας του και πώς αναπτύσσονται επιστημονικά οι νέες ιδέες) και να καταφύγει στους μηχανισμούς υποδοχής και χρηματοδότησης των νέων ιδεών. Επίσης, πρέπει να αντιληφθεί πώς συνδέεται η διοίκηση με την καινοτομία.

Από το πρώτο κεφάλαιο ο αναγνώστης θα καταλάβει ότι ο ιδεασμός οδηγεί στη δημιουργική σκέψη και ότι η φαντασία είναι απαραίτητη, αλλά όχι επαρκής. Στο δεύτερο κεφάλαιο διακρίνονται τα χαρακτηριστικά της καινοτομίας σε σχέση με την εφεύρεση και άλλες παρεμφερείς έννοιες, ενώ αντικείμενο του τρίτου κεφαλαίου αποτελεί η μεθοδολογία ανάπτυξης των καινοτομιών.

Το δεύτερο μέρος περιέχει σκέψεις για μια πρακτική προσέγγιση της καινοτομίας. Διερευνά τις τεχνικές αξιοποίησης των καινοτόμων ιδεών στην πράξη και τις τεχνικές προσδιορισμού των τιμών του νέου προϊόντος. Τέλος, το πέμπτο κεφάλαιο αφορά στην υποκατάσταση του παλιού από το νέο, στην επιλογή και στη σύγκλιση των σχεδίων ανάπτυξης και στην οριστική επιλογή του καινοτόμου προϊόντος.