Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τέχνες-Πολιτισμός :: Καλλιτεχνική είδηση

( αυθεντικός καραβάτζιο ή απλές απομιμήσεις; :: 26/1/2006 19:48:54) 

Το "Δείπνο του Χριστού στους Εμμαούς" είναι ένα από τα δύο έργα που βάζει σε δίλημμα τους εμπειρογνώμονες.

Δύο πίνακες του μεγάλου Ιταλού ζωγράφου πυροδοτούν διαμάχες μεταξύ των ειδικών της τέχνης

Αυθεντικός Καραβάτζιο ή απλές απομιμήσεις;

Τελικά ανήκουν ή όχι στον Καραβάτζιο τα δύο έργα που βρέθηκαν κάτω από ένα μουσικό όργανο, στην εκκλησία του Αγίου Αντωνίου στην πόλη Λοχ της Γαλλίας;

Οι απόψεις διίστανται, μολονότι αρκετοί εμπειρογνώμονες εκφράζουν τη βεβαιότητα για την αυθεντικότητα των έργων, που παριστούν τον "Άπιστο Θωμά να θέτει τον δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων" και το "Δείπνο του Χριστού στους Εμμαούς".

Από τη μια πλευρά, ο πρώην διευθυντής του Μουσείου του Λούβρου Πιέρ Ροζενμπέρ, ειδήμονας στην τέχνη του 17ου αιώνα, θεωρεί ότι οι δύο πίνακες είναι απλώς πολύ καλές απομιμήσεις των πρωτότυπων έργων του μεγάλου Ιταλού μανιεριστή ζωγράφου. "Δεν μπορούν να είναι τίποτε άλλο, παρά καλά αντίγραφα", δηλώνει και προσθέτει με έμφαση: "Ας μην ονειρευόμαστε. Ο Καραβάτζιο ουδέποτε αντέγραψε τον εαυτό του. Άλλωστε τα πρωτότυπα των δύο πινάκων είναι γνωστά".

Από την άλλη, όμως, ο Ζοζέ Φρες, ειδικός στο έργο του Καραβάτζιο, έπειτα από μια έρευνα επτά χρόνων είναι απόλυτα σίγουρος για την αυθεντικότητα των πινάκων. Υποστηρίζει ότι ο Καραβάτζιο συνήθιζε να δημιουργεί πολλές εκδοχές μιας εικόνας και η σιγουριά του για τα έργα πηγάζει τόσο από μια σειρά "τεχνικών λεπτομερειών όσο και από την ποιότητα των εικόνων. Είναι αρκετά αυτά για να με πείσουν ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ανήκουν στον Καραβάτζιο". Εξάλλου, όπως προσθέτει, "επιστημονικές έρευνες απέδειξαν ότι οι λινοί καμβάδες είναι ολόιδιοι με αυτούς που χρησιμοποιούσε ο ζωγράφος και το ίδιο ισχύει και για τις βαφικές ύλες". Τα έργα θα παραμείνουν στο Λοχ, όπου θα εκτεθούν αργότερα μέσα στη χρονιά.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ Ε.Σ.