Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Ανάλυση

( "τα συστατικά της επιτυχούς στρατηγικής για τους franchisors" :: 8/2/2006 20:56:17) 

"Τα συστατικά της επιτυχούς στρατηγικής για τους franchisors"

ΤΟΥ Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ, προέδρου ΚΕΜ Α.Ε.

Η επιτυχία ενός δικτύου που λειτουργεί με το σύστημα του franchising στηρίζεται πρωτίστως στη σωστή διαχείριση από την πλευρά του franchisor.

Το franchising δεν είναι εύκολη επιλογή, αλλά όταν επιχειρείται σωστά και με σεβασμό προς όλα τα συμβαλλόμενα μέρη εμπεριέχει πολλές ανταμοιβές, τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο ανθρωπίνων σχέσεων. Οι βασικοί παράγοντες για μία επιτυχή στρατηγική για κάθε franchisor είναι οι εξής:

- Δώστε προτεραιότητα στον "πυρήνα της επιχείρησης". Ο πιο προφανής τρόπος για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος είναι η εταιρεία να μην ξεχνάει ότι δεσπόζουσα σημασία έχουν η δομή και η οργάνωσή της. Ένας εναλλακτικός τρόπος, που έχει παράλληλα ως σκοπό να διατηρήσει ή να αυξήσει το μερίδιο αγοράς μιας εταιρείας, είναι να προσβλέπει σε μία εξαγορά ή συγχώνευση με μία άλλη εταιρεία του ιδίου κλάδου στο μέλλον. Το χτίσιμο του πυρήνα της επιχείρησης θα είναι αποτέλεσμα μιας στρατηγικής που βασίζεται στη λογική του "αγοράζω και χτίζω".

- Επιδιώξτε την απόκτηση μιας κορυφαίας θέσης για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του franchise σας, ώστε να διατηρήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά. Με τη σειρά τους, οι franchisees θα πρέπει να έχουν τα έξοδά τους υπό έλεγχο, ώστε να μπορούν να διατηρούνται μέσα στην κλίμακα τιμών που έχει συσταθεί για τη συγκεκριμένη αγορά που στοχεύουν.

- Μεγιστοποιείστε την ποιότητα / κόστος των υπηρεσιών, την υποστήριξη, την παροχή βοήθειας μεταξύ ημών (franchisor) και franchisee. Αυτό περιλαμβάνει από την πλευρά του franchisor τη μεγιστοποίηση των όρων προμηθειών, ώστε να είναι σε θέση να προγραμματίσει αποτελεσματικά τις καμπάνιες δημοσιότητας, να διαπραγματευτεί το πλαίσιο των χρηματοοικονομικών συμφωνιών με τις τράπεζες ή απευθείας με τους franchisees, ώστε να μπορεί να επιδιώξει την ανάπτυξη του δικτύου του.

- Τελειοποιείστε όλα τα επίπεδα εσωτερικής επικοινωνίας. Η δημιουργία σωστής επικοινωνίας επιτυγχάνεται με τη ροή χρηματοοικονομικών και άλλων πληροφοριών ανάμεσα σε franchisor και franchisee. Στόχος αυτής της πληροφόρησης είναι να τονίσει, να αναλύσει και να βγάλει συμπεράσματα σχετικά με τους παράγοντες που συνέβαλαν στην επιτυχία ή αποτυχία του δικτύου, μέσω ενός δομημένου διαλόγου μεταξύ των δύο πλευρών.

- Όλοι οι παραπάνω παράγοντες συνεπάγονται ότι στα κεντρικά γραφεία θα εργάζεται μία ομάδα στελεχών με επίπεδο και γνώσεις που θα αμείβεται επαρκώς για την αφοσίωσή της στην ανάπτυξη κάθε franchisee, αλλά και της κεντρικής επιχείρησης.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο. Το σύστημα του franchising είναι ένας επικερδής και αποτελεσματικός τρόπος να αυξηθεί η επιχειρηματικότητα. Σίγουρα, ο θεσμός θα είναι κοντά μας για πολλά ακόμη χρόνια. Με αποδεδειγμένα οφέλη για τον πελάτη, το franchising είναι ένας χρήσιμος τρόπος, ώστε να υπάρχει διανομή ιδιοκτησίας και ευθύνης και ως εκ τούτου να ενδυναμώνεται η ιδιωτική επιχειρηματικότητα.