Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Πολιτικό ρεπορτάζ

( απο τις κινητοποιησεις της ενωσης χειριστων πολιτικης αεροποριας ) 

ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Απίστευτη ταλαιπωρία στα αεροδρόμια

Απίστευτη ήταν η ταλαιπωρία των επιβατών από την απεργία των πιλότων. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα εκτυλίχθηκαν τραγελαφικές σκηνές.

Δε συμφώνησαν τελικά Μαντέλης - πιλότοι

Άκαρπη απέβη η χθεσινή συνάντηση του υπουργού Μεταφορών, Τάσου Μαντέλη, με τους χειριστές αεροσκαφών της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Οι δύο πλευρές ουσιαστικά συμφώνησαν ότι… δε συμφωνούν, και κατά τις πληροφορίες της "Μ", το "πρόβλημα ύστερα από την τελευταία αυτή συνάντηση μεγάλωσε και οι διαφορές μεταξύ συνδικαλιστών και υπουργείου αυξήθηκαν αντί να μειωθούν".

Κατά τη συνάντηση με τον κ. Μαντέλη, ουσιαστικά δε συζητήθηκαν τα προβλήματα των πιλότων, αφού ο υπουργός Μεταφορών μίλησε για την πορεία των οικονομικών της εταιρίας. Όπως υπογράμμισε ο κ. Μαντέλης, από τις ενδείξεις που υπάρχουν, το έλλειμμα για το 1997 θα υπερβαίνει το αναμενόμενο των 7 δισ., ενώ για το 1998, και παρά την αρχική πτώση των εισπράξεων, παρατηρείται αυξημένη κίνηση, που μπορεί να συντελέσει στην εξομάλυνση των οικονομικών της εταιρίας.

Ο υπουργός Μεταφορών παρέπεμψε τους πιλότους να συζητήσουν τα προβλήματά τους, αλλά και τα γενικότερα προβλήματα της εταιρίας, με το διευθύνοντα σύμβουλό της, Θεόδωρο Τσακιρίδη.

Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε αργά χθες το βράδυ, αλλά δεν αναμένονταν αποτελέσματα, γιατί οι πιλότοι επιμένουν σε αύξηση του ορίου φορολόγησης κατά 2,5% -συνολικό 15%-, υποστηρίζοντας ότι έχουν υποστεί μείωση οι αποδοχές τους. Η ικανοποίηση όμως αυτού του αιτήματος εξαρτάται από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

Ωστόσο οι πιλότοι κατά την έξοδό τους από το υπουργείο τόνισαν ότι θα συνεχίσουν να μην εκχωρούν τα ρεπό και να μην εργάζονται υπερωριακά.

Σχετικά με το περιστατικό κατά το οποίο πιλότος της ΟΑ προερχόμενος από το Λονδίνο για την Αθήνα με σταθμό στη Θεσσαλονίκη δεν προσγείωσε το αεροσκάφος στην συμπρωτεύουσα, οι πιλότοι υποστήριξαν ότι αν ο συνάδελφός τους προσγείωνε το αεροσκάφος στη Θεσσαλονίκη, θα είχε ολοκληρώσει και το ωράριο εργασίας του, γι' αυτό ο προϊστάμενος επιχειρησιακού ελέγχου τού έδωσε εντολή να πάει απευθείας στην Αθήνα για να μην εγκαταλειφθεί το αεροσκάφος στη Θεσσαλονίκη.

Απίστευτη ταλαιπωρία πάντως υπέστησαν οι επιβάτες των αεροπλάνων χθες στα αεροδρόμια της χώρας, όπου σχηματίστηκαν ουρές και οι περισσότεροι αναγκάστηκαν να επιστρατεύσουν και τα τελευταία αποθέματα υπομονής για να μην προκαλέσουν επεισόδια.

Τα αιτήματα

Από τις 31/12/1998 έληξε η συμφωνία που είχαν υπογράψει οι πιλότοι με τη διοίκηση της ΟΑ για παραχώρηση των ρεπό τους καθώς και για υπερεργασία.

Αιτήματα τα οποία υπέβαλαν στον υπουργό είναι κατ' αρχήν η πρόσληψη των μονίμων, που πολλοί από αυτούς έχουν ξεπεράσει το όριο ηλικίας -που ο νόμος το καθορίζει στα 32 χρόνια- και η μη επάνδρωση των Μακεδονικών Αερογραμμών.

Ισχυρίζονται ότι έχουν υποστεί μείωση των αποδοχών τους, αφού το φορολογικό από φέτος ανέρχεται στο 15% επί των αποδοχών τους, και τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, η συνάντηση φαίνεται ότι θα αποβεί άκαρπη, αφού ο υπουργός δεν μπορεί να καταστρατηγήσει νόμους του κράτους.

Η όλη διαπραγμάτευση θα πρέπει να γίνει με τη διοίκηση της ΟΑ, η οποία, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, για να "εξοικονομήσει" πιλότους προτίθεται να καταργήσει τη γραμμή του Σίδνεϊ, η οποία θεωρείται και μη κερδοφόρος.

Τέλος πρόβλημα αντιμετωπίζει η διοίκηση ΕΧΠΑ, από την Πολιτική Αεροπορία, διότι τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την πτήση του Λονδίνου θεωρούνται ως καταστρατήγηση του κανονισμού πτήσεων.