Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Πολιτική :: Πολιτικό ρεπορτάζ

( στενεύουν τα περιθώρια για την κυβέρνηση ) 

ΔΙΑΨΕΥΔΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΑΡΣΕΝΗ

Στενεύουν τα περιθώρια για την κυβέρνηση

Ο Γεράσιμος Αρσένης θα έχει, σύμφωνα με πληροφορίες, το χειρισμό των κινήσεων για την αντιμετώπιση της κρίσης στην παιδεία- Παρέμβαση Γεωργίου Ράλλη

ΑΘΗΝΑ.-

Όχι σε νέες "Ιφιγένειες", λέει η κυβέρνηση, αποκλείοντας "θυσία" του υπουργού Παιδείας, Γεράσιμου Αρσένη, για να αρθεί το αδιέξοδο και να φυσήξει ούριος άνεμος στα πανιά της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Τόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όσο και ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας διέψευσαν χθες τα σενάρια, που θέλουν το δεύτερο να υποβάλει παραίτηση ή να απομακρύνεται από την κυβέρνηση. Ωστόσο, τα σενάρια μερικού ανασχηματισμού, ώστε να "πέσει στα μαλακά" η αλλαγή Αρσένη, κυκλοφορούσαν και χθες, προσθέτοντας μάλιστα σαν υποψήφιους για την "ηλεκτρική καρέκλα" του υπουργού Παιδείας, δίπλα στο όνομα του υπουργού Πολιτισμού και αυτά των Γιώργου Παπανδρέου και Γιώργου Πασχαλίδη,

Η χθεσινή δίωρη συνάντηση του πρωθυπουργού, Κώστα Σημίτη, με τον υπουργό Παιδείας, Γεράσιμο Αρσένη, η οποία επιχειρήθηκε να κρατηθεί μυστική, αποδεικνύει ότι στενεύουν τα περιθώρια των κυβερνητικών χειρισμών.

Ωστόσο, η κυβέρνηση εξακολουθεί να κρατάει "σκληρή στάση", αν και ορισμένα στελέχη της διαφοροποιούνται. Οι δύο τάσεις, που επικρατούν στο χώρο του κυβερνώντος κόμματος, καταγράφονται από τις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης, Ευάγγελου Γιαννόπουλου, και του βουλευτή Στέφανου Μανίκα. Ο πρώτος είπε ότι η κυβέρνηση "δεν πρέπει να κάνει ούτε βήμα πίσω", ενώ ο δεύτερος υποστήριξε ότι "απαιτούνται γενναίες πρωτοβουλίες από όλους".

Στο θέμα παρενέβη χθες με δηλώσεις του και ο πρώην υπουργός Παιδείας, Γιώργος Ράλλης, ο οποίος κάλεσε τα κόμματα, αλλά και την ΟΛΜΕ, να καταγγείλουν δημόσια τις καταλήψεις και ζήτησε από την κυβέρνηση να αναστείλει για φέτος τις εξετάσεις της Β' λυκείου, προωθώντας παράλληλα τη συγκρότηση μίας επιτροπής, η οποία να προτείνει συνολικά λύσεις για όλα τα θέματα της παιδείας.

Αρσένης - Σημίτης

Μετά τη συνάντηση, που είχε με τον πρωθυπουργό, ο κ. Αρσένης δήλωσε ότι αυτή ήταν προγραμματισμένη ήδη από το Σάββατο και είχε αντικείμενο την ενημέρωση του πρωθυπουργού για τις εξελίξεις, καθώς και για τον τρόπο, με τον οποίο σκέφτεται το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην αναπλήρωση των διδακτικών ωρών, που χάθηκαν λόγω των καταλήψεων.

Το ίδιο υποστήριξε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Ρέππας. Ωστόσο, άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι τη συνάντηση ζήτησε εσπευσμένα χθες ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος θορυβήθηκε, όταν ενημερώθηκε για την κινητικότητα, που επικρατεί στο μέγαρο Μαξίμου. Η πληροφόρηση, που είχε ο κ. Αρσένης, έλεγε ότι ο πρωθυπουργός έχει επαφές με πανεπιστημιακούς και διάφορες προσωπικότητες του εκπαιδευτικού χώρου, από τους οποίους ζητάει να διατυπώσουν τις απόψεις τους για τις "υποχωρήσεις", που μπορεί να κάνει η κυβέρνηση, χωρίς να "αγγίξει" την ουσία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Αμέσως, λοιπόν, ζήτησε τη συνάντηση με τον κ. Σημίτη, προκειμένου να ενημερωθεί από "πρώτο χέρι" για το αληθές ή όχι των πληροφοριών του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός ζήτησε από τον υπουργό Παιδείας να αναλάβει οπωσδήποτε πρωτοβουλίες εντός της εβδομάδας, προκειμένου να δοθεί τέλος στην αναταραχή, που ταλανίζει τον εκπαιδευτικό χώρο επί δίμηνο.

Η διάρκεια της συνάντησης -περίπου δύο ώρες- πείθει ότι το αντικείμενό της δεν ήταν απλά και μόνο η ενημέρωση του πρωθυπουργού, όπως δήλωσε ο κ. Αρσένης και αποδεικνύει ότι έγινε ουσιαστικότερη συζήτηση του θέματος και δόθηκαν, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, "κατευθύνσεις" για "βελτιωτικές κινήσεις" στον υπουργό Παιδείας προς άρση του αδιεξόδου.

Πάντως, θεωρείται βέβαιο ότι τον χειρισμό του θέματος (με παραχωρήσεις ή υποχωρήσεις) θα τον έχει αποκλειστικά ο υπουργός Παιδείας -"η μπάλα είναι στα πόδια του" λεγόταν χαρακτηριστικά- επειδή ο πρωθυπουργός δεν θέλει να θεωρηθεί ότι "αδειάζει" τον υπουργό του, ιδιαίτερα μάλιστα μετά την ψήφο εμπιστοσύνης, που πήρε από τη Βουλή. Έτσι, αν πραγματοποιηθεί συνάντηση του κ. Σημίτη με την ΟΛΜΕ, τότε αυτή θα γίνει παρόντος του Γεράσιμου Αρσένη.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός είναι διατεθειμένος να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των καθηγητών, μόνο αν είναι εκ των προτέρων βέβαιος ότι από αυτήν θα προκύψει κάποιο θετικό αποτέλεσμα.

Προκειμένου να διασφαλισθεί η επιτυχία μιας τέτοιας συνάντησης, μελετάται το ενδεχόμενο να γίνουν από την πλευρά της κυβέρνησης και του υπουργού κάποιες "παραχωρήσεις" στο θέμα των εξετάσεων της Β΄ λυκείου, καθώς και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όταν ρωτήθηκε για το αν ο πρωθυπουργός ζήτησε από τον υπουργό Παιδείας να κάνει ορισμένες υποχωρήσεις, απάντησε ότι ούτε τέθηκε ούτε τίθεται τέτοιο θέμα. Και πρόσθεσε ότι η πολιτική, που εφαρμόζει ο κ. Αρσένης, είναι η κυβερνητική πολιτική.

Ακόμη, διέψευσε ότι υπάρχει πρόθεση παραίτησης του υπουργού Παιδείας ή "θυσίας" του, προκειμένου να εκτονωθεί η κατάσταση. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι "όταν θυσιάζονταν οι Ιφιγένειες, για να φυσήξει ούριος άνεμος, ήταν η εποχή της μυθολογίας. Σήμερα απαιτείται ευθύνη, ψυχραιμία, ωριμότητα και υπεύθυνες πρωτοβουλίες". Κάλεσε μαθητές και καθηγητές να ανοίξουν τα σχολεία και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής και προέβλεψε σύντομη επιστροφή τους στα σχολεία, αφού τόνισε δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν και διαπίστωσε ότι υπάρχει φθίνουσα πορεία των καταλήψεων.

Παρέμβαση Γεωργίου Ράλλη

Ο πρώην πρωθυπουργός, Γεώργιος Ράλλης, κάλεσε τα κόμματα αλλά και την ΟΛΜΕ να καταγγείλουν δημόσια τις καταλήψεις.

"Η κατάληψη", είπε ο κ. Ράλλης, "είναι ποινικό αδίκημα και δεν είναι δικαίωμα κανενός να καταλαμβάνει δημόσια κτίρια. Απορώ πώς ορισμένοι γίνονται συνένοχοι αυτών των ποινικών αδικημάτων", πρόσθεσε.

Ωστόσο, ο πρώην πρωθυπουργός κάλεσε την κυβέρνηση να δεχθεί να αναστείλει για ένα έτος τις εξετάσεις της Β' λυκείου και να συγκροτηθεί μία επιτροπή, η οποία να προτείνει συνολικά λύσεις για όλα τα θέματα της Παιδείας.

Ο κ. Ράλλης ξεκαθάρισε ότι ο νόμος δεν μπορεί να καταργηθεί, προσθέτοντας ότι περιέχει πολλά θετικά στοιχεία. Το μόνο που πρέπει να γίνει, όπως είπε, είναι να εξεταστεί πώς θα γίνουν οι εξετάσεις, ενώ δεν έκρυψε την ανησυχία του για τις εξελίξεις, εάν δεν επιλυθεί αυτή η έκρυθμη κατάσταση στην Παιδεία.

Αθανασία Σταύρου