Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( κινέζικη "εισβολή" :: 23/2/2006 21:52:55) 

Το καράβι ξεκίνησε από την Κορέα, πέρασε από την Κίνα και έφθασε στην Ελλάδα μετά από 24 μέρες. Μεταφέρει συνολικά 4.500 κοντέινερ, ενώ στη Θεσσαλονίκη έγιναν 650 φορτοεκφορτώσεις.

Στη Θεσσαλονίκη από χθες το μεγαλύτερο εμπορικό πλοίο που έδεσε ποτέ στην πόλη

Κινέζικη "εισβολή"

Αισιοδοξία αλλά και προβληματισμό προκάλεσε η έλευση, χθες, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, του μεγαλύτερου εμπορικού πλοίου μεταφοράς κοντέινερ που έχει δέσει ποτέ στην πόλη. Η επίσκεψη του κινέζικου πλοίου σηματοδοτεί για πολλούς την επίσημη "εισβολή των κινέζικων προϊόντων" στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, όμως, απέδειξε ότι οι εγκαταστάσεις του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δεν αντέχουν συχνές επισκέψεις τέτοιων καραβιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας.

Το πλοίο "CSCL Sydney", μήκους 260 μέτρων, της κρατικής κινεζικής εταιρείας "China Shipping Line", έδεσε χθες το πρωί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η εταιρεία εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την "China Shipping Hellas", ενώ το καράβι υποδέχτηκαν στη Θεσσαλονίκη πράκτορες της "Dealmar Thessaloniki", συνεργάτιδας της "China Shipping Hellas". "Το καράβι ξεκίνησε από την Κορέα, πέρασε από την Κίνα και έφθασε στην Ελλάδα μετά από 24 μέρες. Μεταφέρει συνολικά 4.500 κοντέινερ, ενώ στη Θεσσαλονίκη έγιναν 650 φορτοεκφορτώσεις. Είχαν προηγηθεί 1.000 στον Πειραιά. Επόμενος σταθμός του είναι η Κωνσταντινούπολη", εξήγησε ο γενικός διευθυντής της "Dealmar Thessaloniki" Μανώλης Κουμαντάς. Το πλοίο ξεφόρτωσε στη Θεσσαλονίκη έπιπλα, ανταλλακτικά αυτοκινήτων, οικιακά είδη κ.ά., ενώ παρέλαβε κυρίως μάρμαρα, καπνό και κομπόστες.

Πύλη εισόδου

"Η έλευση του πλοίου σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής στις διακρατικές εμπορικές σχέσεις της χώρας μας με την Κίνα. Η Θεσσαλονίκη γίνεται πύλη εισόδου κινέζικων προϊόντων στην Ευρώπη και τέτοιας σημασίας πλοία αυξάνουν το κύρος του λιμανιού μας", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Γιάννης Τσάρας. Σε παρατήρηση δημοσιογράφων ότι η εισαγωγή κινέζικων προϊόντων ανησυχεί ήδη μεγάλη μερίδα του εμπορικού κόσμου, ο κ. Τσάρας απάντησε ότι τα εν λόγω προϊόντα, αν δεν μπουν από την Ελλάδα, θα φθάσουν στην Ευρώπη από την Ιταλία ή κάποια άλλη κοινοτική χώρα.

Ο αντινομάρχης Εμπορίου Γιώργος Τσαμασλής δήλωσε ικανοποιημένος από την υλοποίηση της εμπορικής συνεργασίας των δύο χωρών, μετά και την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Άπω Ανατολή, και ευχήθηκε καλές δουλειές στους εκπροσώπους των ναυτιλιακών εταιρειών.

Στα όριά του το λιμάνι

Το κινέζικο καράβι, πάντως, έφερε στα όριά του το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, γεγονός που δεν έμεινε ασχολίαστο από τους ναυτιλιακούς πράκτορες. Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο από τις τρεις γερανογέφυρες του λιμανιού απασχολούνταν χθες στο συγκεκριμένο πλοίο. Η έλλειψη υποδομών πιθανόν να αποτρέψει συχνότερες επισκέψεις μεγάλων πλοίων στο μέλλον, αφού συν τοις άλλοις η όποια καθυστέρηση στη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης τέτοιου όγκου εμπορευμάτων είναι εξαιρετικά δαπανηρή για την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Ταυτόχρονα μπλοκάρει όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες του λιμανιού.

"Σήμερα φάνηκε η πρόθεση της εταιρείας μας να υποστηρίξει αυτήν την εμπορική συνεργασία. Αν θα συνεχιστεί και ευδοκιμήσει, αυτό εξαρτάται από τον ΟΛΘ και βέβαια την ελληνική κυβέρνηση", εξήγησε με νόημα ο νόμιμος εκπρόσωπος και διαχειριστής της "Dealmar Thessaloniki" Γιώργος Γιαννόπουλος.