Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( "καμπανάκι" για τη μόλυνση στη βαλκανική :: 13/3/2006 20:05:01) 

"Καμπανάκι" για τη μόλυνση στη Βαλκανική

Τεράστια η επιβάρυνση του περιβάλλοντος σύμφωνα με τον καθηγητή του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης Φωκίων Βοσνιάκο

Τον κώδωνα του κινδύνου για την περιβαλλοντική επιβάρυνση της Βαλκανικής Χερσονήσου και της Θεσσαλονίκης κρούει από την Κατερίνη ο καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και πρόεδρος της Βαλκανικής Περιβαλλοντικής Ένωσης Φωκίων Βοσνιάκος, με ανακοινώσεις του κατά την έναρξη του 3ου Βαλκανικού Συνεδρίου για το περιβάλλον.

Στο συνέδριο, που διοργανώνεται από το δήμο Κατερίνης, την Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων και τη Βαλκανική Περιβαλλοντική Ένωση, συμμετέχουν περισσότεροι από 80 σύνεδροι με πρωτότυπες ανακοινώσεις από 14 χώρες, ενώ ιδιαίτερα για τον ελλαδικό χώρο παρουσιάζονται αποτελέσματα που για πρώτη φορά ανακοινώνονται δημόσια.

Η Βαλκανική χερσόνησος χαρακτηρίζεται ως ένας χώρος των συγκοινωνούντων δοχείων, στον οποίο ό,τι παράγεται άμεσα μεταφέρεται και σε μία άλλη περιοχή, αναφέρει σε δηλώσεις του ο Φωκίων Βοσνιάκος, ενώ σημειώνει ότι από την εποχή που έγιναν οι βομβαρδισμοί στη Γιουγκοσλαβία υπήρξαν πολλά βαρέα μέταλλα και ιδιαίτερα τοξικά, όπως υδράργυρος, βιοχλωρίδια, τα οποία διαχύθηκαν μέσα στο Δούναβη ή στο οικοσύστημα που αναφέρεται στα υπόγεια ύδατα. Τελικά, κατέληξαν στην Ελλάδα, που κατά βάση αποτελεί τον πυθμένα μιας χοάνης της Βαλκανικής.

Θεσσαλονίκη: Κάθε χρόνο και χειρότερα

Για την ατμοσφαιρική ρύπανση της Θεσσαλονίκης, που προκαλείται από τα οχήματα, ο κ. Βοσνιάκος παρουσίασε τα αποτελέσματα των διεποχιακών μετρήσεων που έγιναν στους κεντρικούς δρόμους της πόλης το 2005, όπου τα στοιχεία δείχνουν ότι κάθε χρόνο η κατάσταση στην πόλη είναι και χειρότερη από πλευράς εκπομπής αερίων από τα αυτοκίνητα.

Πάνω από το 36% των αυτοκινήτων, που κινείται σήμερα στους δρόμους της συμπρωτεύουσας, εκπέμπει ρύπους εκτός ορίου, σημειώνει ο καθηγητής, λέγοντας πως σήμερα στη Θεσσαλονίκη αντιστοιχούν 2,3 αυτοκίνητα ανά οικογένεια, όταν στην Αθήνα αντιστοιχούν 2,7 αυτοκίνητα ανά οικογένεια.

Μάλιστα, αναφέρει ότι η ρύπανση από τα οχήματα είναι ορατή και από τις τελευταίες μετρήσεις, που έγιναν στην πόλη, μεταξύ αστικού και περιαστικού περιβάλλοντος, όπου βρέθηκε 2,5 φορές περισσότερη ύπαρξη BTX, ρύποι που αντικατέστησαν το μόλυβδο στη βενζίνη. "Το βενζόλιο είναι 100% αποδεδειγμένα ένα καρκινικό αέριο", τονίζει ο καθηγητής.

Όπως είναι γνωστό, στην περιοχή της Τούμπας εκπονήθηκε μελέτη για την ηχορύπανση, όπου το πρόβλημα λύθηκε με την τοποθέτηση υαλοπετασμάτων και διαπιστώθηκε μείωση του θορύβου από τα αυτοκίνητα σε ποσοστό 90%, σύμφωνα με τον κ. Βοσνιάκο.

ΘΕΜΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ