Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( κόντρες για τα αστικά :: 16/2/2006 19:47:40) 

Η έλλειψη ελέγχου του στόλου του ΟΑΣΘ σε σχέση με την πυκνότητα των δρομολογίων από το ΣΑΣΘ αποτελεί "αγκάθι" στις σχέσεις των διοικήσεων των δύο οργανισμών. Παρά τις εκκλήσεις του αρμοδίου υπουργείου, ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να μην υπακούει.

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά να συνδεθεί on line το ΣΑΣΘ με το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ

Κόντρες για τα αστικά

Της ΦΑΝΗΣ ΧΑΡΙΣΗ

Την on line σύνδεση του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) με το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ που παρακολουθεί τα λεωφορεία ζήτησε από τη διοίκηση του οργανισμού το υπουργείο Μεταφορών.

Η έλλειψη ελέγχου του στόλου του ΟΑΣΘ όσον αφορά την πυκνότητα ή μη των δρομολογίων από το ΣΑΣΘ αποτελεί "αγκάθι" στις σχέσεις των διοικήσεων των δύο οργανισμών, αφού, παρά τις εκκλήσεις του αρμοδίου υπουργείου, ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να μην υπακούει.

Συγκεκριμένα, σε έγγραφο που έστειλε στο προεδρείο του ΟΑΣΘ η γενική διευθύντρια Μεταφορών του υπουργείου Ευαγγελία Τσάγκα τονίζεται ότι με το νόμο 2898/01, με τον οποίο συστάθηκε το ΣΑΣΘ, μεταξύ άλλων "αποφασίζει για το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών. Τη λήψη μέτρων βελτίωσης του επιπέδου εξυπηρέτησης των επιβατών και της αστικής συγκοινωνίας εν γένει στο νομό Θεσσαλονίκης. Τον καθορισμό νέων γραμμών, την κατάργηση λειτουργουσών, καθώς και αλλαγές στις διαδρομές, στις συχνότητες δρομολογίων, στις αφετηρίες και τα τέρματα, στην περιοχή εκτέλεσης αστικής συγκοινωνίας από τον ΟΑΣΘ, αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από εισήγηση του ΟΑΣΘ".

Στο ίδιο έγγραφο ζητείται από το προεδρείο του ΟΑΣΘ "να υπάρξει on line σύνδεση του ΣΑΣΘ με το σύστημα διαχείρισης στόλου οχημάτων", ενώ το κόστος της σύνδεσης θα βαρύνει το ΣΑΣΘ.

Είναι γεγονός ότι σήμερα το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών, παρότι καλείται να δώσει λύσεις στα προβλήματα της αστικής συγκοινωνίας δεν γνωρίζει ποιες είναι οι λεγόμενες προβληματικές γραμμές, παρά μόνο αν κάποιος πολίτης καταγγείλει την ταλαιπωρία του στις υπηρεσίες του Συμβουλίου. Η σύνδεση όπως διαφαίνεται και από το έγγραφο του υπουργείου που στάλθηκε στον ΟΑΣΘ στις 27 Ιανουαρίου καταδεικνύει την αναγκαιότητα της σύνδεσης με το σύστημα παρακολούθησης των λεωφορείων, ωστόσο από την πλευρά του ΟΑΣΘ ακόμη δεν έχει δοθεί καμία απάντηση.

Σε αχρηστία το βαν για ΑΜΕΑ

Κλειδωμένο παραμένει στο πάρκιγκ του ΟΑΣΘ ένα μικρό λεωφορείο για τη μεταφορά ατόμων με ειδικές ανάγκες, το οποίο δώρισε πριν από λίγο καιρό η οργανωτική επιτροπή "Αθήνα 2004" στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ). Το ειδικά διαμορφωμένο λεωφορείο παραδόθηκε από τη διοίκηση του ΣΑΣΘ στον ΟΑΣΘ, ωστόσο ακόμη δεν μπορεί να δρομολογηθεί επειδή η νομοθεσία προβλέπει για τον οργανισμό να έχει μόνο δύο λεωφορεία μεταφοράς ΑΜΕΑ.

Τόσο η διοίκηση του ΣΑΣΘ όσο και του ΟΑΣΘ περιμένουν την αλλαγή της νομοθεσίας, προκειμένου να ρίξουν στα δρομολόγια εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ της πόλης και το τρίτο λεωφορείο.