Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( τα τεε γίνονται τελ :: 7/2/2006 19:27:06) 

Οι αποφάσεις ελήφθησαν από την κυβερνητική επιτροπή που συνεδρίασε για θέματα Παιδείας. Οι συνδικαλιστές, πάντως, υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές είναι σε λάθος δρόμο και προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις.

Σε τεχνικά επαγγελματικά λύκεια και σχολές μετατρέπονται τα τεχνικά εκπαιδευτήρια

Τα ΤΕΕ γίνονται ΤΕΛ

Της ΦΙΛΟΜΗΛΑΣ ΔΗΜΟΛΑΪΔΟΥ

Το "πράσινο φως" έδωσε χθες η κυβερνητική επιτροπή για τη μετατροπή των ΤΕΕ σε επαγγελματικά λύκεια και επαγγελματικές σχολές. Το νομοσχέδιο, που αναμένεται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, κινείται, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, σε λάθος δρόμο, γι' αυτό και δεν αποκλείεται να προβούν μέσα στο ερχόμενο διάστημα ακόμη και σε κινητοποιήσεις.

"Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου είχαν συμφωνηθεί στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την παιδεία, ενώ συζητήθηκαν και σε ειδική συζήτηση στη Βουλή", τόνισε η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου λίγο μετά την κυβερνητική επιτροπή, η οποία συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή. Ο υφυπουργός Παιδείας Γιώργος Καλός εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι το νομοσχέδιο θα έχει τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση, αφού, όπως υποστήριξε, είχε προηγηθεί διάλογος και οι βασικοί του άξονες προέρχονται από αυτό το διάλογο.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Όπως αναφέρει η πρόταση του ΥΠΕΠΘ, η δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση θα παρέχεται στα επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ) και στις επαγγελματικές σχολές (ΕΠΑΣ). Στην πρώτη τάξη θα εγγράφονται οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου χωρίς εξετάσεις, ενώ το πρόγραμμα διδασκαλίας θα αποβλέπει στην παροχή γενικής παιδείας και βασικών τεχνικοεπαγγελματικών γνώσεων. Παράλληλα, οι μαθητές θα επιλέγουν κύκλο μαθημάτων συναφών επαγγελματικών τομέων. Οι επόμενες τάξεις είναι διαρθρωμένες σε κλάδους σπουδών (τομείς).

Στην τρίτη τάξη, εκτός από τα μαθήματα του τομέα, οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα επιλογής γενικής παιδείας ή μαθήματα για την απόκτηση πρόσθετων τεχνικών επαγγελματικών γνώσεων συγκεκριμένων ειδικοτήτων. Τα μαθήματα επιλογής γενικής παιδείας θα είναι ίδια με τα διδασκόμενα στα γενικά λύκεια που εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις, ώστε οι μαθητές αυτοί να μπορούν να διεκδικήσουν ισότιμα με τους μαθητές του γενικού λυκείου την εισαγωγή τους σε σχολές της ανώτατης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι επαγγελματικές σχολές (ΕΠΑΣ) απευθύνονται σε μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε εκείνες τις ειδικότητες, οι οποίες δεν απαιτούν ισχυρή θεωρητική υποστήριξη, ή σε μαθητές που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες και δεν επιθυμούν ή δεν αισθάνονται ικανοί να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο επαγγελματικό λύκειο. Η μετατροπή των ΤΕΕ σε επαγγελματικά λύκεια θα γίνει σταδιακά από την πρώτη τάξη για το σχολικό έτος 2006-07.

Η αντίθετη άποψη

Στη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ το ερχόμενο Σάββατο θα αποφασιστούν τα επόμενα βήματα της ΟΛΜΕ σχετικά με το προωθούμενο νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση. "Δεν έγινε καμία προετοιμασία για αυτό το νομοσχέδιο. Ακόμη και τώρα δεν ξέρουμε τους τομείς που θα λειτουργήσουν ούτε το πρόγραμμα σπουδών", σχολίασε ο γραμματέας της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης.

Τα βασικά σημεία, στα οποία αντιδρά η ΟΛΜΕ, είναι τα εξής:

- Διευρύνεται η πολυδιάσπαση της τεχνικής εκπαίδευσης. Εκτός από τη διατήρηση του διχασμού των μεταγυμνασιακών σπουδών σε ενιαία λύκεια και ΤΕΕ, τώρα προωθείται και διχοτόμηση της τεχνικής εκπαίδευσης σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.

- ΕΠΑΣ μπορούν να ιδρύουν και άλλα υπουργεία.

- Περιορίζεται η ήδη κουτσουρεμένη δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων της τεχνικής εκπαίδευσης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθώς όσοι επιλέξουν να ολοκληρώσουν την ειδικότητά τους αποκλείονται από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

- Παρατηρείται προβληματισμός στο σχεδιασμό του ΥΠΕΠΘ σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά επίπεδα προσόντων που απονέμονται στους απόφοιτους της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Δεν λαμβάνεται υπόψη η οδηγία της Ε.Ε., η οποία αναφέρει ρητά ότι δίπλωμα επιπέδου Γ δίδεται σε όσους ολοκληρώσουν επιτυχώς εκπαίδευση μεταδευτεροβάθμιου επιπέδου. Επίσης, δεν απαντάται το ερώτημα πώς γίνεται μαθητές με τα ίδια χρόνια σπουδών να λαμβάνουν διαφορετικά επίπεδα προσόντων (ΕΠΑΛ πτυχίο επιπέδου 3 και ΕΠΑΣ πτυχίο επιπέδου 2).