Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( αλλαγές στη δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση :: 22/1/2006 19:38:32) 

Ο νέος τύπος επαγγελματικού λυκείου και οι επαγγελματικές σχολές που προωθεί για την επόμενη σχολική χρονιά το υπουργείο Παιδείας κατά τους καθηγητές είναι σε λάθος δρόμο.

Για προχειρότητα στις προτάσεις του υπ. Παιδείας κάνουν λόγο οι καθηγητές

Αλλαγές στη δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση

Της ΦΙΛΟΜΗΛΑΣ ΔΗΜΟΛΑΪΔΟΥ

Για ακόμη μία προχειρότητα της κυβέρνησης κάνουν λόγο οι συνδικαλιστές καθηγητές, αναφερόμενοι στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις αλλαγές στη δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση.

Πριν ακόμη καλά καλά ολοκληρωθεί η προηγούμενη μεταρρύθμιση στο χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης, το ΥΠΕΠΘ προχωρά σε νέες αλλαγές, οι οποίες βρίσκουν σε μεγάλο βαθμό αντίθετη την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο νέος τύπος επαγγελματικού λυκείου και οι επαγγελματικές σχολές που προωθεί για την επόμενη σχολική χρονιά το υπουργείο Παιδείας κατά τους καθηγητές είναι σε λάθος δρόμο.

"Με το προτεινόμενο σχέδιο η πολυδιάσπαση στην εκπαίδευση διευρύνεται, καθώς δημιουργείται ακόμη μία δομή", σχολιάζει ο έφορος διεθνών σχέσεων της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσυφάκης, εκφράζοντας παράλληλα την αντίθεσή του στη δυνατότητα που δίνεται, μέσω του νομοσχεδίου, και σε άλλα υπουργεία, πλην του Παιδείας, να ιδρύουν επαγγελματικές σχολές.

Επιπλέον, υποστηρίζει ότι τελικά μικρό ποσοστό μαθητών θα έχει δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μόνο όσοι επιλέξουν να παρακολουθήσουν μαθήματα επιλογής γενικής παιδείας. "Αυτοί οι μαθητές γιατί να μην επιλέξουν να παρακολουθήσουν το ενιαίο λύκειο, που η γνώση είναι πιο ολοκληρωμένη;", διερωτάται και επιπλέον θέτει το ζήτημα των διαφορετικών επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταξύ των δύο δομών της τεχνικής εκπαίδευσης, του ΕΠΑΛ και της ΕΠΑΣ. "Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν ακολουθούν την ευρωπαϊκή οδηγία, η οποία αναφέρει ότι το πτυχίο επιπέδου 2 δίνεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και του επιπέδου 3 στη μεταδευτεροβάθμια", παρατηρεί ο κ. Κοτσυφάκης.

Ολοκληρωμένη πρόταση

"Αυτό που παρουσιάστηκε από το υπουργείο Παιδείας δεν συνιστά μια οργανωμένη αξιόπιστη πρόταση για την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης. Ζητούμενο, επομένως, για μας αποτελεί πάντα μια ολοκληρωμένη πρόταση, όχι μόνο για την τεχνική αλλά για το σύνολο της εκπαίδευσης", τονίζει ο αιρετός ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης Δημήτρης Πιτσιάβας. Θεωρεί πως αυτές οι αλλαγές έπρεπε να έχουν ήδη γίνει, ώστε οι τελειόφοιτοι μαθητές γυμνασίου να ξέρουν από τώρα τις επιλογές τους.

"Η εντύπωση που μου δίνουν τα ΕΠΑΛ είναι ότι θα διαλυθούν σύντομα. Όπως και στα ΤΕΕ, οι απόφοιτοί τους δεν θα έχουν τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις αυτούς του ενιαίου λυκείου. Πολύ φοβάμαι ότι με τις προχειρότητες αυτές θα έρθει ο Σεπτέμβριος και εμείς ακόμη θα συζητάμε ποια βιβλία θα διδάξουμε στα εν λόγω σχολεία", υποστήριξε ο πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης Νίκος Αγαθαγγέλου.

Χρόνιο αίτημα του εκπαιδευτικού κλάδου αποτελεί ο ενιαίος τύπος λυκείου. "Όσο υπάρχουν δύο τύποι, θα υπάρχουν μαθητές πρώτης και δεύτερης κατηγορίας", παρατηρεί.