Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αντιδρούν οι αλιείς στο ενδεχόμενο να επιβαρυνθούν οι ίδιοι το κόστος της τοποθέτησης νέων μηχανών με μειωμένη ιπποδύναμη με βάση την υπό έκδοση πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση περιμένουν οι αλιείς, προκειμένου να αλλάξουν τις μηχανές στα σκάφη τους, ενώ τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ετοιμάζουν πυρετωδώς σχετική πρόταση-σχέδιο την οποία αναμένεται να καταθέσουν στα αρμόδια όργανα στους τρεις πρώτους μήνες του έτους.

Η σκέψη των αρμοδίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να μειωθεί στις νέες μηχανές η ιπποδύναμη, προκειμένου να ελεγχθεί έτσι η αλιευτική δραστηριότητα. Όμως το σημείο αυτό, αν τελικά ψηφιστεί, αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις ειδικά στους Έλληνες αλιείς, που θεωρούν πως και στην προηγούμενη επιδότηση για τις μηχανές των σκαφών αδικήθηκαν σχετικά με την ιπποδύναμη.

Επισημαίνουν ότι η αλιευτική δραστηριότητα μπορεί να ελεγχθεί μέσω των εργαλείων που φέρουν τα σκάφη και θεωρούν ότι η αυξημένη ιπποδύναμη των μηχανών αποτελεί δικλείδα ασφαλείας για τα ταξίδια τους.

«Περιμένουμε να δούμε τι θα προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το θέμα, αν και ξέρουμε ότι από τις πρώτες συζητήσεις που έχουν γίνει θα προταθεί μια μείωση της ιπποδύναμης κατά 15%. Αυτό το θεωρούμε παράλογο γιατί, δυστυχώς, αυτοί που κάθονται σε αυτές τις ευρωπαϊκές θέσεις δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει η ιπποδύναμη για την ασφάλεια όλων αυτών που ζουν και εργάζονται πάνω σε ένα σκάφος», τόνισε ο πρόεδρος των ιδιοκτητών μηχανοτρατών Μηχανιώνας Δημήτρης Ταουλτζής.

Επισήμανε ότι «είναι πολύ εύκολο να ελεγχθεί η αλιευτική δραστηριότητα», καθώς μπορούν να ελεγχθούν τα εργαλεία που φέρει πάνω του ένα σκάφος. Μπορούν απο τις διαστάσεις των εργαλείων που έχει πάνω ένα αλιευτικό σκάφος να βγάλουν τα συμπεράσματα και ανάλογα να επιβάλλουν τους όρους. Όμως η ιπποδύναμη που θέλουν να μειώσουν είναι μεγάλο λάθος κι εμείς θα αντιδράσουμε σε κάτι τέτοιο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ταουλτζής.

Σήμερα οι μηχανές που έχουν οι μηχανότρατες έχουν από 250 ως 500 ίππους και είχαν χρηματοδοτηθεί στις αρχές της δεκαετίας του '90. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι η αλλαγή των μηχανών θα βοηθήσει σημαντικά τους αλιείς, καθώς, όπως επισημαίνεται, «λόγω της νέας τεχνολογίας θα είναι πιο οικονομικές» και έτσι θα εξοικονομούν καύσιμα, οι τιμές των οποίων έχουν εκτιναχθεί τα τελευταία δύο χρόνια.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πεπαλαιωμένο το 70% του αλιευτικού στόλου

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα χέρια της, στην Ελλάδα το 70% του ελληνικού αλιευτικού στόλου είναι πεπαλαιωμένο, καθώς υπολογίζεται ότι τα σκάφη είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών. Οι μηχανές που χρησιμοποιούν υπολογίζεται ότι κοστίζουν μέχρι και 350.000 ευρώ, οπότε η οικονομική ενίσχυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (αναμένεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα EPAL) θα βοηθήσει σημαντικά τους Έλληνες αλιείς να αντικαταστήσουν τις μηχανές τους με καινούργιες.

«Και το 1990, οπότε είχαμε αλλάξει τις μηχανές, το κάναμε με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα ποσά είναι τεράστια και οπωσδήποτε κανείς μας δεν μπορεί να βρει ένα τόσο μεγάλο ποσό», κατέληξε ο κ. Ταουλτζής.