Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( procom: επέκταση στα δυτικά βαλκάνια :: 25/1/2006 19:25:49) 

Σε συνεργασία με τον ΟΛΘ, τον ΟΣΕ και τον Οργανισμό Βουλγαρικών Σιδηροδρόμων BDZ το Procom ουσιαστικά συντονίζει τη διαδικασία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στη Σόφια.

ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ δρομολόγιο τρένου από Θεσσαλονίκη προς Σόφια από τον Απρίλιο

Procom: Επέκταση στα Δυτικά Βαλκάνια

Της ΜΑΡΙΑΣ ΜΑΘΙΟΠΟΥΛΟΥ

Στο Λομ, τη Βάρνα, τα Σκόπια και το Βελιγράδι σχεδιάζει να επεκτείνει η Προμαχών ΑΕ την υπηρεσία της για συνδυασμένες μεταφορές με βάση το σιδηρόδρομο, την οποία εστιάζει για την ώρα στη διαμετακόμιση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τη Σόφια.

Μάλιστα λίγους μήνες μετά τα εγκαίνια του πρώτου αυτού συρμού η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Διεθνούς Εμπορικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου Procom δρομολογεί τον Απρίλιο και δεύτερη δρομολόγιο προς τη Σόφια, η οποία θα αξιοποιήσει και την αντίστροφη εμπορευματική ροή, προς την Ελλάδα, με προορισμό όμως και τρίτες χώρες, πάντα με ενδιάμεσο σταθμό το Procom.

Σε συνεργασία με τον ΟΛΘ, τον ΟΣΕ και τον Οργανισμό Βουλγαρικών Σιδηροδρόμων BDZ το Procom ουσιαστικά συντονίζει στην παρούσα φάση τη διαδικασία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στη Σόφια, για την παράδοσή τους στον τελικό παραλήπτη και την επιστροφή τους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στόχος της Προμαχών ΑΕ είναι εντός της επόμενης διετίας να δημιουργήσει ένα δίκτυο block trains (πλήρεις συρμοί) στα Βαλκάνια, με εβδομαδιαίες σταθερές γραμμές τρένων, που θα συμβάλουν στον εξορθολογισμό της εμπορευματικής κίνησης από τη Θεσσαλονίκη προς τη Βαλκανική. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει και τη δημιουργία καινούργιων κατά τόπους θυγατρικών εταιρειών, πέραν της Procom Bulgaria, που λειτουργεί εδώ και λίγο καιρό. Στην παρούσα φάση το Procom συνεργάζεται με 15 ναυτιλιακές εταιρείες, 25 διαμεταφορείς και δέκα εκτελωνιστές για την εφαρμογή της εν λόγω υπηρεσίας στη Βουλγαρία.

"Η επιτυχία της πρώτης γραμμής προς τη Βουλγαρία και η υπέρβαση του στόχου μας για μερίδιο 10% επί της εμπορευματικής κίνησης από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς την εν λόγω βαλκανική χώρα μάς ενθάρρυνε να ξεκινήσουμε ακόμη ένα δρομολόγιο", σημείωσε στη "Μ" ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Εμπορικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου Procom Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος.

Μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Αλεξόπουλο εξετάζεται η δημιουργία ειδικού συρμού και από την Αθήνα προς τη Βαλκανική, με διαμεσολαβητή το Procom, ο οποίος ενδέχεται να δρομολογηθεί εντός του 2006 κατόπιν έντονου επιχειρηματικού ενδιαφέροντος από το νότιο τμήμα της χώρας.

Οι κινήσεις για τη δημιουργία του δικτύου των block trains προς τη Βαλκανική είναι το πρώτο βήμα στον ευρύτερο σχεδιασμό του Procom για τη συμμετοχή σε ένα πανελλαδικό δίκτυο εμπορευματικών κέντρων. "Στόχος μας είναι το Procom να αποτελέσει τα επόμενα χρόνια τον τελευταίο κρίκο πριν από τα Βαλκάνια μιας αλυσίδας εμπορευματικών κέντρων που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα", επισήμανε ο κ. Αλεξόπουλος, τονίζοντας πάντως πως ο σχεδιασμός αυτός απαιτεί έμπρακτες κινήσεις προς τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στη χώρα, τα οποία για την ώρα βρίσκονται επί χάρτου.