Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( πτώση τζίρου... παρά τις εκπτώσεις :: 1/3/2006 19:23:45) 

ΜΕΙΩΣΗ πωλήσεων για το 46% των καταστημάτων σύμφωνα με τον ΕΣΘ

Πτώση τζίρου… παρά τις εκπτώσεις

Η οικονομική κρίση και τα πολυκαταστήματα οι δύο κυριότεροι παράγοντες για την πτώση του τζίρου στην έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου

Της ΛΙΝΑΣ ΤΣΙΡΕΚΑ

Άνθρακας αποδείχτηκαν οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις, καθώς σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις του κλάδου στη Θεσσαλονίκη -ποσοστό 46%- είδαν τον τζίρο τους να συρρικνώνεται σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2005.

Όπως προκύπτει από έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), οι Θεσσαλονικείς έμποροι δηλώνουν "κάθε πέρυσι και καλύτερα" και αυτό γιατί το 37,33% των ερωτηθέντων είδε τον τζίρο να μειώνεται σε σχέση με πέρυσι από 5% έως 50%.

Σύμφωνα με την έρευνα το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έμεινε ικανοποιημένο από την κίνηση στην αγορά κατά την περίοδο των εκπτώσεων, με την οικονομική κρίση και τα πολυκαταστήματα να αναφέρονται ως οι δύο κυριότεροι παράγοντες για την πτώση του τζίρου. Αντίθετη άποψη έχει το 38% των συμμετεχόντων στην έρευνα, που εμφανίστηκε ευχαριστημένο από την κίνηση στην αγορά.

Πέραν των επιχειρηματιών που είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται σημαντικό ήταν το ποσοστό των εμπόρων (24%) των οποίων ο κύκλος εργασιών παρέμεινε καθηλωμένος στα περσινά επίπεδα. Αντίθετα αποδοτικές φαίνεται ότι ήταν οι φετινές εκπτώσεις για το 18,69% των ερωτηθέντων, που πραγματοποίησαν κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 5% έως 50% σε σχέση με πέρυσι. Οι υπόλοιποι ερωτηθέντες επέλεξαν να μην απαντήσουν στη συγκεκριμένη ερώτηση.

Στην ερώτηση "τι νομίζετε ότι συνέβαλε στην πτώση του τζίρου σας;" το 35,71% των εμπόρων της Θεσσαλονίκης απάντησε ότι για τη συρρίκνωση των μεγεθών ευθύνεται η οικονομική κρίση. Το 22,50% "έδειξε" τα πολυκαταστήματα, ενώ το 18,23% απάντησε "διάφορα" (κυκλοφοριακό, πάρκιγκ, δημοτική αστυνομία κτλ.).

Το 13,21% των ερωτηθέντων δείχνει να πιστεύει ότι για την κατάσταση ευθύνονται οι λαϊκές αλλά και τα κινεζικά προϊόντα, που έχουν "αλώσει" την ελληνική αγορά το τελευταίο διάστημα. Τέλος το 10,35% θεωρεί ότι αρνητικά επιδρά στον τζίρο του η περιορισμένη διάρκεια των εκπτώσεων.

Η πλειοψηφία των εμπόρων (ποσοστό 52%) έμεινε ικανοποιημένη από την κίνηση κατά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων, ενθουσιασμός που δεν διατηρήθηκε για το μήνα Φεβρουάριο, οπότε μόνο το 42% απάντησε ότι έμεινε ευχαριστημένο, ενώ το 58% έδωσε αρνητική απάντηση.

Το 74% απάντησε "όχι" στην ερώτηση "είστε ικανοποιημένοι από την κίνηση της αγοράς από την 1 Ιανουαρίου έως την έναρξη των εκπτώσεων;", ενώ μόνο το 26% απάντησε "ναι". Τέλος το 60% δεν χρησιμοποίησε δωροεπιταγές στην περίοδο έως την έναρξη των εκπτώσεων, ενώ το 40% τις αξιοποίησε.

Το προφίλ της έρευνας

Η έρευνα διενεργήθηκε τηλεφωνικά σε δείγμα 150 επιχειρήσεων. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων (78) προέρχεται από τον κλάδο του ενδύματος, οι 33 από το χώρο των καλλυντικών-μπιζού-ειδών δώρων, οι 16 από τον κλάδο των υποδημάτων και οι δύο από τα υφάσματα. Οι υπόλοιπες 21 επιχειρήσεις προέρχονται από διάφορους κλάδους.