Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Μήνυση κατά της Adidas, την οποία κατηγορεί για… κατά συρροή κλοπή των ευρεσιτεχνιών της, κατέθεσε η Nike σε δικαστήριο του Τέξας, ισχυριζόμενη ότι η γερμανική εταιρεία έχει "κλέψει" πολλές από τις πατέντες τις οποίες χρησιμοποιεί η ίδια στα αθλητικά της παπούτσια. Η κίνηση του αμερικανικού κολοσσού δίνει μία νέα διάσταση στον πόλεμο με την Adidas, η οποία με την πρόσφατη εξαγορά της επίσης αμερικανικής Reeebok φιλοδοξεί να εκτοπίσει τη Nike από την κορυφή του διεθνούς κλάδου αθλητικών ειδών.

Η Nike υποστηρίζει ότι τα αθλητικά παπούτσια της Adidas παραβιάζουν την πατέντα του συστήματος "SHOX", που χρησιμοποιεί για την απορρόφηση των κραδασμών και ζητά αποζημιώσεις από την ανταγωνίστριά της. Η Adidas δεν θέλησε να κάνει κανένα σχόλιο, λέγοντας ότι το ζήτημα εξετάζεται από τη νομική της υπηρεσία. Τα βρήκαν Gillette - Wilkinson

Ενώ Nike και Adidas ετοιμάζονται για μία μετωπική σύγκρουση στα δικαστήρια, δύο άλλοι επιχειρηματικοί κολοσσοί με πολλά προηγούμενα αποφάσισαν να θάψουν το τσεκούρι του πολέμου. Οι εταιρείες ξυριστικών ειδών Gillette και Schick-Wilkinson Sword κατέληξαν σε εξωδικαστικό συμβιβασμό, που τακτοποιεί σχεδόν το σύνολο των δικαστικών εκκρεμοτήτων τους για ζητήματα ευρεσιτεχνιών και διαφημιστικών δικαιωμάτων.

Οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες του συγκεκριμένου κλάδου δεν θέλησαν όμως να δώσουν λεπτομέρειες για το περιεχόμενο του ιστορικού συμβιβασμού.

Η Gillette κατηγορούσε τη μικρότερη ανταγωνίστριά της ότι παραβίασε τις πατέντες της, όταν έβγαλε στην αγορά το τεσσάρων λεπίδων ξυραφάκι της "Wilkinson Sword Quattro". Η Gillette, στην οποία ανήκουν τα ξυραφάκια "Mach3", υποστήριζε ότι έχει κατοχυρώσει την ευρεσιτεχνία για κάθε ξυραφάκι με περισσότερες από τρεις λεπίδες. Η Wilkinson Sword, από την πλευρά της, είχε υποβάλει αγωγή κατά της Gillette, επειδή η τελευταία υποστήριζε σε διαφημιστικό της ότι τα ξυραφάκια της είναι τα καλύτερα του κόσμου. Ολλανδικό δικαστήριο είχε αποφανθεί το 2004 ότι αμφότερες οι εταιρείες είναι ελεύθερες να διατυπώνουν τον ισχυρισμό αυτό, καθώς ούτως ή άλλως το καταναλωτικό κοινό δεν πρόκειται να πιστέψει καμία εκ των δύο…