Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαφημίσεις :: Διαφήμιση

( suzuki grand vitara ) 

SUZUKI GRAND VITARA

Μεγάλο σε όλα…

Αρχικά, είναι μεγάλο το όνομα από μόνο του, όπως άλλωστε και η ιστορία της εταιρίας στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Ιδιαίτερα το Vitara έχει διαγράψει μια εκπληκτική πορεία και έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία από πολλές χώρες, στα χρόνια που κυκλοφορεί. Τώρα αποφάσισε η SUZUKI να το μεγαλώσει. Όχι μόνο σε διαστάσεις, αλλά…σε όλα. Η πρώτη παγκόσμια εμφάνιση έγινε στο φετινό Σαλόνι της Γενεύης και λίγο αργότερα η ευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση στη Γερμανία. Εκεί το γνωρίσαμε, το οδηγήσαμε και διαπιστώσαμε ότι δικαιολογημένα φέρει και γραμμένο πια το χαρακτηρισμό του μεγάλου!

ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ιστορία της SUZUKI στο χώρο των αυτοκινήτων με μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς είναι σε όλους γνωστή. Η κατασκευή οχημάτων τύπου "τζιπ" ξεκίνησε πολύ νωρίς για την ιαπωνική εταιρία. Το 1968 παρουσιάστηκε το πρώτο SUZUKI με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Το μοντέλο αυτό ήταν το LJ10, το πολύ γνωστό σε πολλούς και ως "Jimny". Ήταν ένα μικρό 4Χ4 που ζύγιζε μόλις 600 kg και έπαιρνε κίνηση από ένα μικρό δίχρονο 2κύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 360 κ. εκ., ο οποίος απέδιδε 25 ίππους. Το επόμενο 4Χ4 της SUZUKI ήταν το LJ50 το 1974 το οποίο ήταν εξοπλισμένο με ένα μεγαλύτερο δίχρονο 3κύλινδρο κινητήρα 550 κ. εκ. υδρόψυκτο, ο οποίος ανταποκρινόταν καλύτερα στις απαιτήσεις των έξω από την Ιαπωνία περιοχών. Το αυτοκίνητο αυτό απέκτησε πολύ καλή φήμη στην Αυστραλία. Αμέσως μετά, το 1977, ακολούθησε το LJ80 με μεγαλύτερο κινητήρα, τετράχρονο, που απέδιδε 41 ίππους. Από εκεί και πέρα ακολούθησαν τα πολύ γνωστά σε όλους μας SUZUKI SJ410 και SJ413 ή Samurai, με λαμπρή πορεία στη χώρα μας, αυτοκίνητα που έκαναν ευρέως γνωστή τη Suzuki. Ενώ από το 1988 παράγεται μέχρι και σήμερα, με αμείωτο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, το πολύ γνωστό Suzuki Vitara. Πρόκειται για το μοντέλο που έδωσε υπόσταση στην πολυτέλεια και στη μικρή κατηγορία των 4Χ4.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ

Πρόκειται για ένα σύγχρονο, μοντέρνο και δυναμικό όχημα ελευθέρου χρόνου. Το αμάξωμά του είναι γεμάτο καμπύλες με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που του χαρίζουν μια έντονη προσωπικότητα και συν τοις άλλοις αναγνωρίζεται από τη γραμμή του ότι πρόκειται για ένα όχημα της Suzuki. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και η ευμεγέθης μάσκα με το λογότυπο της εταιρίας στο κέντρο. Όσον αφορά το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πρόκειται για μια χαρακτηριστική γι' αυτού του είδους αυτοκίνητα πλευρά με τη ρεζέρβα χαμηλά τοποθετημένη, ώστε να μην εμποδίζεται η προς τα πίσω ορατότητα. Από το πλάι χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι τα πλαστικά προστατευτικά στις πόρτες και τα φτερά, γνωστά και από την εξακύλινδρη έκδοση του απλού Vitara. Ένα άλλο σημείο που αποτελεί επίσης χαρακτηριστικό των Vitara είναι και το χαμήλωμα της πόρτας στην περιοχή του καθρέπτη για καλύτερη ορατότητα. Γενικά, αν και η εμφάνιση είναι υποκειμενικό στοιχείο, μπορούμε να πούμε ότι το αποτέλεσμα είναι απόλυτα αρμονικό, σύγχρονο και αισθητικά οικείο.

Μεγάλη προσοχή δόθηκε όμως και στην παθητική ασφάλεια όσο και στην αντιδιαβρωτική προστασία. Έτσι το ξεχωριστό σασί του αυτοκινήτου, τύπου σκάλας, είναι σχεδιασμένο ώστε να παρέχει τη μέγιστη δυνατή αντοχή παραμένοντας όμως και αρκετά ελαφρύ για να μην επιβαρυνθούν άλλοι τομείς του αυτοκινήτου, όπως οι επιδόσεις και η κατανάλωση. Το αμάξωμα και το σασί είναι εφοδιασμένο με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, οι οποίες είναι έτσι σχεδιασμένες, ώστε να περνούν με άνεση τόσο στις αμερικάνικες νόρμες για το 1999 όσο και τις καινούργιες ευρωπαϊκές. Όσον αφορά την αντιδιαβρωτική προστασία, το αμάξωμα και το ξεχωριστό σασί του είναι κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους γαλβανισμένα.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ

Η οβάλ γραμμή και η καμπύλη συνεχίζεται και εδώ, ειδικά στη σχεδίαση του ταμπλό και του πίνακα οργάνων. Το σαλόνι του είναι ευρύχωρο και ευχάριστο και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις επιβάτες, ενώ ενίοτε μπορεί να φιλοξενηθεί και ένας πέμπτος, με μικρές βέβαια παραχωρήσεις από τους υπόλοιπους. Περιορισμένος είναι και ο χώρος για τα πόδια του μεσαίου επιβάτη λόγω του ύψους του κεντρικού τούνελ, που φιλοξενεί τον άξονα μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς.

Η σχεδίαση του ταμπλό έχει να επιδείξει τις έντονες καμπύλες και θα λέγαμε ότι είναι αρκετά μοντέρνο, αν και δεν ξεφεύγει από τα ιαπωνικά πρότυπα στον τομέα της αισθητικής, με μόνη μας ένσταση στα χειριστήρια του καλοριφέρ, που συνεχίζουν να είναι συρόμενα. Ιαπωνική παραμένει όμως η εταιρία (από τη θετική της πλευρά) και στον τομέα της εργονομίας και της ποιότητας κατασκευής. Έτσι τα πάντα είναι εργονομικά σχεδιασμένα και τοποθετημένα και ο οδηγός δε θα συναντήσει πρόβλημα έχοντας την αίσθηση από την αρχή ότι βρίσκεται σε οικείο περιβάλλον. Τα καθίσματα έχουν μεγάλες διαδρομές, ώστε να βολεύουν και τους ψηλούς οδηγούς, ενώ το τιμόνι και οι διάφοροι διακόπτες βρίσκονται στη σωστή θέση. Η ποιότητα κατασκευής, όπως είπαμε, είναι πολύ καλή, με αποτέλεσμα να μην ακούγεται τίποτα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ακόμα και όταν περνά από ανώμαλο δρόμο, δίνοντας την εντύπωση ότι είναι φτιαγμένο από ένα κομμάτι. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακά υλικά πολύ ευχάριστα στην αφή, ενώ οι χρωματισμοί των ταπετσαριών και των μοκετών είναι ανοιχτόχρωμα και με έκδηλη την πολυτέλεια. Πολύ καλός είναι και ο εξοπλισμός του, που περιλαμβάνει το "ηλεκτρικό πακέτο", αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, ενώ το ερ κοντίσιον που περιλαμβάνεται στα εξτρά μάλλον στη χώρα μας θα διατίθεται ως στάνταρ.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΕΡΗ

Στο χώρο των κινητήρων συναντάμε δύο βενζινοκίνητες μονάδες των 2.0 και 2,5 λίτρων. Ο δίλιτρος κινητήρας είναι 4κύλινδρος 16βάλβιδος με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, όλος αλουμινένιος, με ψεκασμό πολλαπλών σημείων και εξοπλισμένος με ένα 16-bit κεντρικό ηλεκτρονικό υπολογιστή που ελέγχει όλες τις λειτουργίες του κινητήρα. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει μέγιστη ισχύ 126 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με μέγιστη ροπή 174 Nm στις 2.900 μόλις σ.α.λ., κάτι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο, έχοντας υπόψη ότι έχουμε να κάνουμε με πολυβάλβιδο κινητήρα.

Η επόμενη κινητήρια μονάδα που εξοπλίζεται το Grand Vitara είναι ένας καινούργιος 2,5 λίτρων V6 κινητήρας που αποτελεί εξέλιξη του 2.0 V6 του Vitara. Ο αλουμινένιος αυτός κινητήρας είναι αρκετά συμπαγής και ισχυρός και δίνει μια καλή αναλογία κιλών ανά ίππο στο 5θυρο Grand Vitara.

Η μέγιστη ισχύς του είναι 142 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή του είναι 208 Nm στις 3.500 σ.α.λ. μόνο. Και οι δύο κινητήρες χαρακτηρίζονται από την ομαλή λειτουργία τους, ενώ διαθέτουν και οι δύο ικανοποιητικά ποσά ισχύος ανά πάσα στιγμή. Διαθέτουν δύναμη εκεί που τη χρειάζεται ο οδηγός, άμεση απόκριση, ενώ διακρίνονται και για την αθόρυβη λειτουργία τους, ιδιαίτερα ο εξακύλινδρος κινητήρας που διακρίνεται για τη "μεταξένια" λειτουργία του. Πέρα από τις παραπάνω κινητήριες μονάδες, από τα μέσα του 1998 θα είναι διαθέσιμη και μια έκδοση με ένα 2λιτρο turbodiesel κινητήρα, μια καθαρά ακαδημαϊκή έκδοση για την Ελλάδα.

Στον τομέα της μετάδοσης της κίνησης υπάρχουν δύο επιλογές για το νέο Suzuki. Έτσι μπορεί να εξοπλίζεται τόσο με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων όσο και με αυτόματο τεσσάρων σχέσεων. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο έχει δύο προγράμματα λειτουργίας "νορμάλ" για οικονομική οδήγηση και "ισχύος" για μέγιστη απόδοση. Όσον αφορά την εμπλοκή της τετρακίνησης, υπάρχει ένα καινούργιο σύστημα μετάδοσης που έχει αναπτύξει η Suzuki και επιτρέπει την απευθείας επιλογή από την κίνηση στους δύο τροχούς στους τέσσερις και το αντίστροφο, ενώ το αυτοκίνητο κινείται, αρκεί να μην ξεπερνάει την ταχύτητα των 100 Km/h και να κινείται σε ευθεία. Αυτή η δυνατότητα δίνει την ευκαιρία στον οδηγό να κινηθεί από μια επιφάνεια σε μια άλλη με διαφορετικό συντελεστή τριβής και να μη χρειαστεί να ακινητοποιήσει το όχημά του για να εμπλέξει την τετρακίνηση. Επίσης προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ "κοντών" και "μακριών" σχέσεων μεταδόσεως της κίνησης, όπως συμβαίνει στα γνήσια 4Χ4 αυτοκίνητα.

Στο χώρο των αναρτήσεων, εμπρός συναντάμε τα γόνατα MacPherson με ομόκεντρα ελατήρια και ψαλίδια βάσης. Στην πίσω ανάρτηση συναντάμε τον πολύ γνωστό σε αυτού του είδους τα αυτοκίνητα άκαμπτο άξονα, ο οποίος είναι πολύ καλά στηριγμένος μέσω πέντε συνδέσμων. Σύμφωνα με τη Suzuki, η επιλογή αυτού του είδους των αναρτήσεων έγινε με στόχο οι αναρτήσεις να έχουν μεγάλες διαδρομές, ώστε να συμπεριφέρεται με άνεση στην κίνηση εκτός δρόμου, ενώ παράλληλα να κινείται στο δρόμο όπως ένα καλό μεγάλο επιβατικό αυτοκίνητο.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Οδηγώντας το αυτοκίνητο για πρώτη φορά στους ευρωπαϊκούς δρόμους, μπορούμε να πούμε ότι ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις που έχει η νέα γενιά αυτού του είδους των αυτοκινήτων. Έτσι, κύριο γνώρισμα της συμπεριφοράς του είναι ότι παραμένει ασφαλές και προβλέψιμο. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με χαρακτηριστική άνεση χάρη και στην πολύ καλή ροπή του κινητήρα, ενώ κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις. Περνώντας από τον αυτοκινητόδρομο στο επαρχιακό δίκτυο, οι καλές εντυπώσεις διατηρούνται σε μεγάλο βαθμό με την υποστροφή να κάνει την εμφάνισή της στις στροφές σε μικρό βαθμό και σε κάθε περίπτωση εξουδετερώνεται εύκολα με τη βοήθεια του καλού σε αίσθηση καθώς και γρήγορου τιμονιού.

Ξεφεύγοντας και από το επαρχιακό δίκτυο και περνώντας στους χωματόδρομους και τους ορεινούς δρόμους, οι δρόμοι που αποτελούν και λόγο ύπαρξης για τα συγκεκριμένου τύπου αυτοκίνητα, οι καλές εντυπώσεις στον τομέα της συμπεριφοράς συνεχίζονται. Η εξελιγμένη στήριξη της πίσω ανάρτησης κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες και το αυτοκίνητο τους δίνει γενικά ένα αίσθημα ασφάλειας. Το αυτοκίνητο υποβοηθούμενο από τις κοντές σχέσεις και το ύψος του από το έδαφος καταφέρνει να περνά από όλα τα δύσκολα περάσματα δείχνοντας και το στιβαρό του χαρακτήρα του όπως και τη μακρόχρονη εμπειρία της Suzuki στο χώρο των 4Χ4.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Με το Grand Vitara η Suzuki μπαίνει σε ένα χώρο διαφορετικό μεν, αλλά πολύ γνωστό σ' αυτήν με δεδομένα τη μακρόχρονη εμπειρία αλλά και την επιτυχία της στα αυτοκίνητα "εκτός δρόμου". Βέβαια το συγκεκριμένο ανήκει στη "μεγάλη" κατηγορία, όπου υπάρχουν ονόματα με παράδοση και η αναμέτρηση μ' αυτά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Τελειώνοντας καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η Suzuki φαίνεται να πέτυχε το στόχο της, δηλαδή να μπει στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων εκτός δρόμου, όπου το μεγαλύτερο διάστημα θα κινούνται στην άσφαλτο. Το καινούργιο Suzuki Grand Vitara στηριζόμενο στη μακρόχρονη εμπειρία της εταιρίας στα 4Χ4, στη φιλικότητα, στην πρακτικότητα, στην πολυτέλεια και την αξιοπιστία, έχει όλα τα προσόντα να αποκτήσει ένα μεγάλο ποσοστό από τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού σ' αυτή την κατηγορία υπάρχουν ονόματα με παράδοση και η "αναμέτρηση" μ' αυτά δεν είναι εύκολη υπόθεση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.0 2.5 Κύλινδροι 4 6 Βαλβίδες 16 24Κυβισμός 1.995 κ. εκ. 2.493 κ. εκ. Διάμ.Χδιαδ. 84Χ90 84Χ75Συμπίεση 9,3:1 9,5:1Μεγ. ισχύς 126 ίπποι/6.000 σ.α.λ. 142 ίπποι/6.200 σ.α.λ. Μεγ. ροπή 174Nm/2.900 σ.α.λ. 208Nm/3.500 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κιβώτιο Μηχανικό Αυτόματο Μηχανικό Αυτόματο 1η 3.652 2.826 3.704 2.4522η 1.947 1.493 2.020 1.4523η 1.379 1.000 1.368 1.0004η 1.000 0.689 1.000 0.6895η 0.795 - 0.802 -Οπισ. 3.670 2.703 4.472 2.212Τελική 4.875 5.125 4.300 4.875

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι Πίσω Ταμπούρα

ΤΡΟΧΟΙ

Λάστιχα 235/60R/16

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ