Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Συνεντεύξεις :: Συνέντευξη-πληροφορία

( ποιοι μπαίνουν στη λίστα του σδοε ) 

Ποιοι μπαίνουν στη λίστα του ΣΔΟΕ

Όπως ξεκαθάρισε ο ειδικός γραμματέας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ), Γιώργος Κανελλόπουλος, στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο "Επιχειρείν", τα στελέχη του σώματος δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη περίοδο στους παρακάτω τομείς ελέγχου:

Οι ελεγκτικοί στόχοι που επελέγησαν για το 1999 είναι:

1. οι ελεύθεροι επαγγελματίες,

2. η διακίνηση,

3. τα καύσιμα,

4. τα κέντρα διασκέδασης,

5. το οινόπνευμα,

6. οι μεγάλες επιχειρήσεις,

7. οι επώνυμοι ελεύθεροι επαγγελματίες και άλλα φυσικά πρόσωπα,

8. οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις,

9. οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών,

10. οι επιχειρήσεις τουρισμού, φιλοξενίας,

11. τα καπνικά,

12, τα ναρκωτικά,

13. οι επιχειρήσεις εκπαίδευσης,

14. οι επιχειρήσεις ψυχαγωγίας,

15. οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας,

16. οι επιχειρήσεις χονδρικού εμπορίου,

17. οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου,

18. τα εμπορευματοκιβώτια (containers),

19. τα αυτοκίνητα,

20. η νοθεία και η εισαγωγή υποβαθμισμένου ελαιολάδου,

21. οι εποχιακοί έλεγχοι,

22. τα σωματεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα,

23. οι έλεγχοι των πόρων του Ταμείου Συνοχής,

24. οι επενδύσεις,

25. τα γεωργικά ταμεία προσανατολισμού και εγγυήσεων,

26. τα χρηματοδοτικά μέσα προσανατολισμού αλιείας,

27. οι παράνομες χρηματιστηριακές και τραπεζικές εργασίες,

28. η παράνομη προέλευση ιδιωτικών κεφαλαίων και

29. τα πνευματικά δικαιώματα.

Σε κάθε κατηγορία ελέγχων γίνεται, στον ετήσιο προγραμματισμό, ανάλυση και ποσοτικός προσδιορισμός των ελέγχων, που θα πραγματοποιηθούν σε κάθε κλάδο ή δραστηριότητα.

Β. ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΩΤΗΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ

Οι στόχοι υψηλής προτεραιότητας για το 1999 είναι:

Οι συστηματικοί έλεγχοι στους συμβολαιογράφους συνεχίζονται. Οι έλεγχοι των γιατρών θα επεκταθούν και θα γενικευτούν και πέραν των αναγραφομένων στις καταστάσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Ανάλογοι έλεγχοι πραγματοποιούνται σε δικηγόρους και στα άλλα επαγγέλματος που περιλαμβάνονται στην κατηγορία των ελεύθερων επαγγελματιών. Ο αριθμός των ελέγχων και οι κατηγορίες των επαγγελμάτων που ελέγχονται θα καθορισθούν από την κάθε περιφερειακή διεύθυνση, ανάλογα με το βαθμό ανάπτυξης των επαγγελμάτων στο χώρο αρμοδιότητάς τους. Στόχος είναι ο αριθμός των ελέγχων, στις περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, να είναι τόσο μεγάλος, που να δημιουργήσει κλίμα ελέγχου σε όλες τις κατηγορίες των ελεύθερων επαγγελματιών, στις δε άλλες περιφερειακές διευθύνσεις να ελεγχθούν εντός του 1999 το σύνολο των γιατρών, των συμβολαιογράφων και των δικηγόρων, καθώς και ικανός αριθμός των άλλων επαγγελμάτων.

Οι έλεγχοι στη διακίνηση αποτελούν διαρκή στόχο για το ΣΔΟΕ. Επομένως και για το 1999 βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος όλων των περιφερειακών διευθύνσεων. Οι εμφανείς έλεγχοι υλοποιούνται με συγκεκριμένο σχέδιο και ορισμένους στόχους που μπορεί να είναι:

1. Αιφνιδιαστικός καταιγισμός μιας περιοχής ή επαγγέλματος με μεγάλο αριθμό συνεργείων,

2. Έλεγχος βυτιοφόρων αυτοκινήτων,

3. Έλεγχος των κεντρικών αγορών (λαχαναγορές, ιχθυαγορές, κρεαταγορές, λαϊκές αγορές, παζάρια κτλ.),

4. Έλεγχος εμπορευματοκιβωτίων (containers).

Στον τομέα των ελέγχων διακίνησης με τα VAN και τα Χ/R, κάθε περιφερειακή διεύθυνση δραστηριοποιείται αξιοποιώντας στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα ειδικά οχήματα με τον τεχνικό εξοπλισμό. Η αξιοποίηση των οχημάτων γίνεται σε 24ωρη βάση και περιλαμβάνει ελέγχους στα διόδια, σε σημεία κοντά στα εισαγωγικά και εξαγωγικά τελωνεία, σε κεντρικούς οδικούς άξονες, στα λιμάνια, αλλά και σε κάθε απρόβλεπτο σημείο που μπορεί να αιφνιδιάσει. Ο χρόνος χρησιμοποίησης των οχημάτων σε κάθε περίπτωση είναι σε δύο βάρδιες το 24ωρο. Για κάθε όχημα (X/R, VAN) συντάσσεται σχέδιο ημερήσιας αξιοποίησής του, το οποίο και αποστέλλεται στην κεντρική υπηρεσία. Οι ελεγκτικές διαδικασίες καθορίζονται από το σχέδιο για τον έλεγχο των μεταφορών και αποτυπώνονται στο έντυπο που έχει σχεδιαστεί για το σκοπό αυτό. Επισημαίνεται ότι οι έλεγχοι στη διακίνηση δεν μπορεί να είναι δεδομένοι και στατικοί -και ασφαλώς έχουν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όταν διενεργούνται απόγευμα ή νύχτα, καθώς η ποικιλία και το απρόβλεπτο πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά τους. Είναι ευνόητο ότι οι ελεγχόμενοι παρακολουθούν τον τρόπο δράσης της υπηρεσίας και προσαρμόζουν τις κινήσεις τους ανάλογα.

Στον σχεδιασμό δράσης κάθε διεύθυνσης προγραμματίζονται συγκεκριμένοι έλεγχοι σε επιλεγμένα σημεία, οι οποίοι αφορούν κατά περίπτωση ορισμένες ελεγκτικές επαληθεύσεις όπως:

1. Έλεγχο ενδοκοινοτικών αποκτήσεων (κατά κύριο λόγο στην Πάτρα και την Ηγουμενίτσα),

2. Έλεγχο βυτίων μεταφοράς καυσίμων και οινοπνεύματος,

3. Έλεγχο φορτωτικών εγγράφων,

4. Έλεγχο των εμπορευματοκιβωτίων (containers), κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

Για τον έλεγχο των ενδοκοινοτικών αποκτήσεων και αποστολών, οι διευθύνσεις Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα, έχοντας υπόψη τις οδηγίες που έχουν δοθεί για τη διαδικασία ελέγχου και συνεργασίας με τις διευθύνσεις υποδοχής των εμπορευμάτων.

1. των μεταπωλητών και πρατηριούχων μετά την αξιολόγηση των στοιχείων προμηθειών που γνωρίζουν στο ΣΔΟΕ οι εταιρίες εμπορίας καυσίμων κάθε μήνα,

2. των λατομείων και των εργοταξίων που διαθέτουν μηχανήματα έργων,

3. των φορτηγών και λεωφορείων σε επιλεγμένα σημεία (λιμάνια, σύνορα κτλ.), σε χρόνο απρόβλεπτο,

4. των αγροτικών μηχανημάτων και καλλιεργειών.

Το πετρέλαιο ναυτιλίας ελέγχεται από τα πληρώματα των αντιλαθρεμπορικών σκαφών. Σε καθημερινή βάση γίνεται έλεγχος τουλάχιστον τριών εφοδιαστικών πλοίων στην περιφερειακή διεύθυνση Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, τα οποία επιλέγονται μετά από αξιολόγηση και επεξεργασία των στοιχείων που διαθέτουν τα τελωνεία εφοδιασμού, ενώ στις υπόλοιπες διευθύνσεις οι έλεγχοι διενεργούνται είτε με τα σκάφη, είτε με άλλο τρόπο, με τον οποίο ελέγχονται είτε πριν, είτε εκ των υστέρων όλοι οι εφοδιασμοί πλοίων με καύσιμα. Σε κάθε περίπτωση, αναφέρονται στην κεντρική υπηρεσία οι εφοδιασμοί και οι έλεγχοι.

1. Καταγραφή των νυχτερινών κέντρων: για κάθε επιχείρηση που απασχολεί επώνυμους καλλιτέχνες ή παρουσιάζει ιδιαίτερη κίνηση για διάφορους λόγους, θα δημιουργηθεί φάκελος που θα περιέχει τα παρακάτω στοιχεία:

2. Μέθοδοι ελέγχου: σε κάθε νυχτερινό κέντρο θα πραγματοποιούνται έλεγχοι με την παρακάτω σειρά:

-Έλεγχος σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας της επιχείρησης, κατά τις ημέρες Παρασκευή ή Σάββατο. Το συνεργείο ελέγχου απαρτίζεται από τόσα άτομα, όσος και ο αριθμός των ταμειακών μηχανών συν ένα άτομο στον έλεγχο των εισιτηρίων. Ο επικεφαλής του συνεργείου έχει τη γενική εποπτεία του ελέγχου.

Ο έλεγχος αρχίζει τη 12η νυχτερινή. Αφού ενημερωθεί η διεύθυνση της επιχείρησης για το είδος του ελέγχου ζητείται η διευκόλυνση του ελέγχου. Επαληθεύεται η διάθεση θεωρημένων εισιτηρίων, γίνεται θεώρηση των βιβλίων και στοιχείων και κάθε υπάλληλος θα εγκατασταθεί σε κάθε ταμειακή μηχανή, παρακολουθεί την έκδοση αποδείξεων σύμφωνα με τα σερβιρίσματα. Με το κλείσιμο της επιχείρησης παραλαμβάνονται τα σύνολα των ταμειακών μηχανών και καταγράφονται τα ποσά από τον επικεφαλής του συνεργείου. Γίνεται έλεγχος των εισπράξεων του κεντρικού ταμείου και συντάσσεται το σημείωμα ελέγχου. Στο τέλος του ελέγχου καταγράφονται τα έσοδα του ταμείου της τελευταίας προ του ελέγχου εβδομάδας ανά ημέρα, με σκοπό να αποτελέσουν στοιχεία σύγκρισης στους ελέγχους που θα ακολουθήσουν.

-Έλεγχος δειγματοληπτικός. Χρόνος ελέγχου μετά την 1η νυχτερινή. Πραγματοποιείται από συνεργείο 4 τουλάχιστον υπαλλήλων. Το συνεργείο ελέγχει τον αριθμό των εισιτηρίων και των πελατών, διαπιστώνει τυχόν παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα καταγράφει τις εισπράξεις του ταμείου της προηγούμενης εβδομάδας ανά ημέρα. Εάν από τη σύγκριση των εβδομαδιαίων εσόδων παρουσιάζονται αποκλίσεις πέραν του 10%, ακολουθεί και πάλι έλεγχος σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας της επιχείρησης. Εάν η απόκλιση είναι μικρότερη, επαναλαμβάνεται ο δειγματοληπτικός έλεγχος.

-Έλεγχος απόδοσης Φ.Π.Α. Την επομένη της υποχρέωσης απόδοσης του Φ.Π.Α., λαμβάνονται από τις αρμόδιες ΔΟΥ οι δηλώσεις και ελέγχονται συγκριτικά με τα στοιχεία των ελέγχων. Όπου από τις δηλώσεις διαπιστώνονται αυξημένες δαπάνες, διενεργείται γενικότερος έλεγχος στις επιχειρήσεις. Όπου διαπιστώνεται καθυστέρηση στην απόδοση του Φ.Π.Α., διενεργείται άμεσα έλεγχος και επιδιώκεται σε συνεργασία με τον αρμόδιο έφορο η είσπραξή του. Όλα τα στοιχεία των ελέγχων τηρούνται στους αντίστοιχους φακέλους των κέντρων.