Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Χρονογράφημα

( η θεσσαλονίκη μας υψώνει τη φωνή της ) 

Η Θεσσαλονίκη μας υψώνει τη φωνή της

Διάλογος ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη, στη "Θε", και σ' έναν κάτοικο

ΚΑΤ.: Γνωρίζεις, "Θε" μου, ότι σε πολλούς δρόμους σου, η ηχορύπανση από τα αυτοκίνητα, τις μοτοσικλέτες και τους "συναγερμούς" έχουν κάνει τη ζωή των κατοίκων σου αδύνατη. Το καλοκαίρι, προπάντων, με τις ζέστες είναι αδύνατο να ανοίξεις παράθυρο και να κοιμηθείς. Τα "μαρσαρίσματα" και οι θόρυβοι των εξατμίσεων είναι τρομερά, ιδίως τη νύχτα. Γίναμε για κλάματα! Κανένα μέτρο προστασίας μας ούτε απ' το δήμο ούτε απ' την αστυνομία! SOS, "Θε" μου!!! Για παράδειγμα αναφέρω την οδό Αγγελάκη, που είναι μονόδρομος ανηφορικός, την Τσιμισκή και τη Δεσπερέ, που είναι αληθινό αντηχείο.

ΘΕ.: Μου θύμισες την Αγγελάκη! Πριν πολλά χρόνια έγινε προσπάθεια να γίνει πεζόδρομος. Η οδός αυτή έχει ίσως τη μεγαλύτερη ηχορύπανση στον κόσμο. Ασταμάτητη, νύχτα - μέρα. Οι κάτοικοί της δεν μπορούν να ζήσουν, πραγματικά. Όλα τα οχήματα, προερχόμενα από την ανατολική πόλη, διέρχονται απ' αυτή για να οδηγηθούν στην Εγνατία και στην Ευαγγελίστρια. Είχε προταθεί, αντί της Αγγελάκη, να χρησιμοποιείται η οδός Γ΄ Σεπτεμβρίου. Αυτή απέχει τουλάχιστο 500 μ. από κατοικίες και μπορεί να διαπλατυνθεί κατά πολλά μέτρα. Ενώνει την Βασ. Όλγας, την Λ. Στρατού με την προέκταση της Εγνατίας και με την προέκταση της Αγίου Δημητρίου, στο Καυταντζόγλειο στάδιο. Η Αγγελάκη, ως πεζόδρομος, θα μπορούσε να μεταβληθεί ως οδός καλλιτεχνών, όπως στο Παρίσι η οδός των Bouquinistes, με παλαιοβιβλιοπώλες, βιβλιοπώλες, ζωγράφους κλπ., αφού βρίσκεται στο κέντρο μιας περιοχής με μουσεία (αρχαιολογικό, βυζαντινό), θέατρα (Θέατρο Κήπου, Βασιλικό, ΚΘΒΕ, Αυλαία), με τη ΔΕΘ, το συνεδριακό κέντρο, με το ΑΠΘ, το Πάρκο της ΧΑΝΘ, την τεράστια "Νέα Παραλία". Με δυο γέφυρες (ή τρεις) για πεζούς (ΑΠΘ - ΔΕΘ η μία, ΔΕΘ - Πάρκο ΧΑΝΘ η άλλη και Πάρκο ΧΑΝΘ - Μνημείο Μ. Αλεξάνδρου η τρίτη) θα μπορούσε ο μοναδικός αυτός ανοιχτός χώρος της πόλης, να αξιοποιηθεί για αναρίθμητες χρήσεις τόσο από τους κατοίκους, όσο και από τους πολυάριθμους ξένους επισκέπτες των μουσείων, των εκθέσεων, των συνεδρίων, φοιτητές, περιπατητικούς κλπ., χωρίς τροχοφόρα και κινδύνους απ' αυτά! Αλλά αυτά χρειάζονται μελέτη, από ειδικούς φυσικά! Τι λένε οι υποψήφιοι δήμαρχοι και δ.σ., οι βουλευτές και υπουργοί μας; Αυτά είναι έργα, που μπορούν να ανεβάσουν το επίπεδο ζωής των κατοίκων της πόλης, ανέξοδα σχεδόν, …αλλά μήπως γι' αυτό δεν προτιμούνται αυτά; Που δεν αφήνουν περιθώρια στα διαπλεκόμενα;

ΚΑΤ.: Πολύ ωραία είναι αυτά! Και με την ευκαιρία και τα αυτοκίνητα του Σ.Α΄.Β., που χαλούν τον κόσμο, διασχίζοντας κατοικημένους δρόμους, θα μπορούσαν πιο γρήγορα και πιο εύκολα να μεταφέρουν τους ασθενείς δια της Γ΄ Σεπτεμβρίου, παρά δια της Αγγελάκη, σ' όλα τα νοσοκομεία!

ΘΕ.: Όλοι σας είστε υπεύθυνοι και για τις πράξεις και για τις παραλείψεις σας. Και να μη τα ρίχνετε όλα στους άλλους! Δεν υπάρχει χειρότερο! Έτσι δεν μπορεί να προκόψει ούτε άτομο ούτε κοινωνία, ούτε η πόλη μου.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

Καθηγητής πανεπιστημίου