Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Σάτιρα

( διόδια και τριώδια :: 13/1/2006 17:39:35) 

Διόδια και τριώδια

Διόδια θέλει να πληρώνουν όσοι πηγαίνουν στη Χαλκιδική ο νομάρχης της - σιγά σιγά θα απαιτήσει να βγάζουμε και βίζα για να πάμε στα Ψακούδια.

Για να φτιάξει, λέει τους δρόμους - η παράταξή του κυβερνούσε τη χώρα από το 1949 και ως το 1981 και δεν έκανε στη Χαλκιδική ούτε ένα καλντερίμι. Ο πρώτος δρόμος που έγινε φτιάχτηκε απ' τη χούντα - ενώ το ΠΑΣΟΚ, κουτσά στραβά, έφτιαξε, μετά, μεγάλο μέρος της διαδρομής. Αλλά όλες αυτές τις δεκαετίες μας έχουνε τρελάνει στους φόρους και ο δρόμος δεν ολοκληρώθηκε και ο νομάρχης θέλει τώρα να ξαναπληρώνουμε για να φάμε κουτσουμούρες στη Νέα Φώκια.

Αυτό είναι μια ιδέα που θα τονώσει τον τουρισμό - άσε όλοι εκείνοι (και είναι δεκάδες χιλιάδες) που έχουνε εξοχικά στη Χαλκιδική και αρκετοί μόνιμες κατοικίες: για να πηγαινοέρχονται στο σπίτι τους θα πληρώνουνε τη δεκάτη κι όπως το πάει ο νομάρχης θα μας βάλει να τα χώνουμε ακόμα κι όταν μπαίνουμε στη θάλασσα, όπως γίνεται σε μερικά ουρητήρια: φόρος θαλάσσης - κι όποιος μένει στο νερό πάνω από κάποια ώρα, θα πληρώνει σταλείες, όπως τα καράβια στο λιμάνι.

Είναι μια άποψη - μετά τους δρόμους, τις ομπρέλες και τις ξαπλώστρες, γιατί να μην πληρώνουμε και τη θάλασσα; Πώς πληρώνουμε στα λασπόλουτρα της Πικρολίμνης; Ακολουθεί η αναπνοή: όποιος θα αναπνέει εντός της περιοχής Χαλκιδικής θα πληρώνει ανάπνευστρα - εκτός αν κουβαλάει απ' το σπίτι μάσκα και μποτίλια οξυγόνου, για οικονομία, σε οικογενειακή συσκευασία.

Τόσα χρόνια φωνάζουμε πως η Χαλκιδική είναι το ωραιότερο μέρος με την κιτς δόμηση - τόσον καιρό γράφουμε: να βγούνε οι φρικαλέες διαφημίσεις, ένθεν και ένθεν, από τους δρόμους της Χαλκιδικής, τα παρατημένα τρακτέρ, να μην μπορεί να χτίζει ο καθείς ό,τι δυσπλασία του κατέβει, να προσεχτεί η εμφάνιση των μαγαζιών, η τουριστική παιδεία κλπ. Τίποτε δεν έγινε. Μηκύβερνα. Μη κυβέρνηση.

Η Χαλκιδική έχει σχεδόν καταστραφεί - φαινόμενα μπούγιου όπως εκείνο της Καλλιθέας (πάρ' το πόδι σου απ' το στόμα μου) μπορούνε να προσελκύσουνε υψηλό τουρισμό; Η δόμηση και η άναρχη αισθητική της Φούρκας συγκρίνεται με την Άφυτο, ή την έξοχη Σάνη που αν δεν την είχαν οι Ανδρεάδηδες με τον Ζησιάδη θα είχε γίνει, από την νεοελληνική μαγκιά και την αναλγησία, μια δεύτερη Νέα Ηράκλεια;

Το ότι μένει ανεκμετάλλευτη τουριστικώς η Ιστορία της Χαλκιδικής (η Ποτίδαια υπήρξε βασική αιτία του Πελοποννησιακού πολέμου - άσε η Όλυνθος και οι Μακεδόνες, το Πόρτο Κουφό, η παρατημένη Μένδη, η διώρυγα του Ξέρξη, η Τορώνη κλπ) φταίνε τα διόδια και τα τριώδια;

Το ότι τα μπιτσόμπαρα βάζουνε ανεξέλεγκτα στη διαπασών τη μουσική και δεν έχεις που να ησυχάσεις, το ότι το Φεστιβάλ Κασσάνδρας, από ένα άλφα επίπεδο που είχε, άρχισε να λαϊκίζει φωνάζοντας τον έκαστοτε Ρέμο, το ότι δεν υπάρχει ποτέ τροχαία στη διαδρομή προς Μουδανιά που είναι πιο επικίνδυνη κι από της Συμπληγάδες - δεν μπορεί κάποιος να επιβάλλει την μόνιμη παρουσία τριών τροχαίων οχημάτων με αναμμένα αλάρμ στα κρίσιμα χιλιόμετρα, μέχρι να γίνει εκεί η νέα Λεωφόρος των Ηλυσίων, ή των Ηλιθίων;

Μήπως, σε λίγο, ο νομάρχης, για να μπούμε στη Χαλκιδική, θα μας ζητάει και δελτίο ερωτικής ενημερότητας;

Ή, θα πρέπει να ερχόμαστε με κανό ως την Ποτίδαια, κι από κει να μπαίνουμε από την διώρυγα ιεροκρυφίως, υποβρυχίως, ως ιταλοί βατραχάνθρωποι ;