Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αστυνομικά :: Έρευνα

( επτά νεκροί καθημερινά από τροχαία στην ελλάδα ) 

Σε ένα χωριό περίπου 2.000 κατοίκων ισοδυναμούν οι νεκροί από τροχαία κάθε χρόνο στην Ελλάδα.

"ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ" ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΚΑΙ ΘΛΙΒΕΡΟ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΡΕΚΟΡ

Επτά νεκροί καθημερινά από τροχαία στην Ελλάδα

Οι ανθρώπινες απώλειες το 1998 από τα τροχαία ατυχήματα ισοδυναμούν με τον πληθυσμό ενός χωριού. 2218 οι νεκροί στο βωμό της ασφάλτου.

Την κινητοποίηση όλων των συναρμοδίων φορέων, του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, για την πρόληψη και τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων ζητούν οι ασφαλιστικές εταιρίες, που παρουσίασαν τον τραγικό απολογισμό του "εμφυλίου πολέμου" που διεξήχθη πέρσι στους δρόμους της Ελλάδας.

Η θλιβερή πρωτιά του κατέχει η χώρα μας, από όλα τα κράτη της Ενωμένης Ευρώπης, αποδεικνύει ότι παρά τα όποια μέτρα έχουν παρθεί για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων, η κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους παραμένει τραγική, αφού κάθε μέρα επτά άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στο Μολώχ της ασφάλτου.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Έρευνας, Πρόληψης και Ελέγχου Ατυχημάτων Αυτοκινήτων, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, Γεώργιος Σκούρτης, και τα μέλη της επιτροπής παρουσίασαν χθες την κατάσταση που διαμορφώνεται εξαιτίας της αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων, στους ελληνικούς δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Σκούρτης:

Το 1998 έγιναν 24.875 τροχαία ατυχήματα με 35.299 θύματα. Από αυτά τα 1.970 ήταν θανατηφόρα, τα 3.774 με σοβαρούς τραυματισμούς και 19.131 με ελαφρούς τραυματισμούς. Σε αυτά τα ατυχήματα είχαμε 2.218 νεκρούς, 4.896 βαριά τραυματίες και 28.185 ελαφρά τραυματίες.

Με στοιχεία που λαμβάνουμε, από τους βαριά τραυματίες εντός πέντε ημερών χάνουν τη ζωή τους περίπου άλλα 100 άτομα, με αποτέλεσμα το σύνολο των νεκρών να ανέρχεται σε 2.318.

Σε σύγκριση με τα στοιχεία του έτους 1997 έχουμε αύξηση 77 νεκρούς και 537 βαριά τραυματίες. Από τους 2.218 νεκρούς οι 1.213 ήταν οδηγοί οχημάτων, οι 535 επιβάτες και 470 πεζοί.

Τα περισσότερα ατυχήματα έγιναν από σύγκρουση κινούμενων οχημάτων (14.300) και ακολούθησαν οι συγκρούσεις με πεζούς (4.556), οι εκτροπές οχημάτων (3.397), οι προσκρούσεις (1.425) και οι ανατροπές οχημάτων (958).

Από το σύνολο των τροχαίων ατυχημάτων το 1998 τα 22.314 οφείλονται σε σφάλματα των οδηγών, τα 906 σε επιβάτες, τα 3.589 σε πεζούς, τα 1.126 στο όχημα, τα 1.469 στην κατάσταση του δρόμου και τα 958 στις καιρικές συνθήκες. Από τα στοιχεία αυτά διαφαίνεται ότι το 78,81% των νεκρών ήταν επιβαίνοντες στο όχημα.

Όπως είπε ο κ. Σκούρτης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν στην επταετία 1989-1995, η αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα ανήλθε σε ποσοστό 20%, όταν στη συντριπτική πλειοψηφία των κρατών-μελών της ΕΕ σημειώθηκαν πτωτικές τάσεις έως και 40%.

Αναφερόμενος στα πρόσφατα μέτρα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που ανακοίνωσαν οι συναρμόδιοι υπουργοί Δημόσιας Τάξης, Μεταφορών και Επικοινωνιών και ΠΕΧΩΔΕ, ο κ. Σκούρτης τα χαρακτήρισε πολύ θετικά και πρόσθεσε πως το σημαντικότερο στοιχείο δεν είναι τόσο η εξαγγελία τους, όσο η υλοποίησή τους και -κυρίως- η παρακολούθηση της εφαρμογής τους από τα αρμόδια όργανα.

Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε ο κ. Σκούρτης, οι ασφαλιστικές εταιρίες θα σταθούν αρωγοί στην προσπάθεια αυτή της πολιτείας, όπως το κάνουν με συνέπεια και επιμονή τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια.

Ο πρόεδρος της επιτροπής Έρευνας, Πρόληψης και Ελέγχου Ατυχημάτων Αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ ανέφερε ειδικότερα ότι ο κλάδος των ασφαλιστικών εταιριών έχει προσφέρει έως σήμερα 68 συσκευές αλκοολομέτρων, 40 μηχανήματα προβολής διαφανειών με το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό κυκλοφοριακής αγωγής, σύγχρονες συσκευές ραντάρ, σε διευθύνσεις Τροχαίας της χώρας και 50 ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών, με ισάριθμες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, καθώς και το σχετικό πρόγραμμα για την αντικειμενική καταγραφή των συνθηκών των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται οδηγοί και οχήματα.