Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( η ταλαιπωρία επιθυμούντων να ταξιδεύσουν αεροπορικώς ) 

Η ταλαιπωρία επιθυμούντων να ταξιδεύσουν αεροπορικώς

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι Έλληνες είναι οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή". Η μέση αμοιβή τους πρέπει να υπολογιστεί στο ένα εκατομμύριο δραχμών μηνιαίως. Συνολικά η κρατική αυτή επιχείρηση επιβαρύνει τον ελληνικό λαό με 70 δισεκατομμύρια δραχμών το χρόνο, ενώ παράλληλα δυσφημεί τη χώρα μας. Ο διακεκριμένος συνεργάτης της "Μακεδονίας" κ.Αθ. Χ. Παπανδρόπουλος, σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον κείμενό του, χαρακτηρίζει πληγή για την ελληνική οικονομία την "Ελληνική Αεροπορία" και συνιστά την άμεση διακοπή της λειτουργίας της και τη δημιουργία ενός άλλου κρατικού αερομεταφορέα. Αναφερόμενος δε στο προσωπικό της εταιρίας, τονίζει τα εξής: "Οι άνθρωποι αυτοί είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι. Πρώτον, γιατί κυριολεκτικά ληστεύουν τους φορολογούμενους, δεύτερον, γιατί διασύρουν την Ελλάδα, τρίτον γιατί διαπομπεύουν τον ελληνικό τουρισμό, τέταρτον, γιατί χλευάζουν τη νοημοσύνη μας, πέμπτον, γιατί διακυβεύουν την ασφάλεια των πτήσεων και τέλος γιατί μας εξέθεσαν ανεπανόρθωτα στην ευρωπαϊκή επιτροπή".

Όσοι υπέστησαν το μαρτύριο της αναμονής, προκειμένου να ταξιδεύσουν με την "Ολυμπιακή", χρειάστηκαν μεγάλο χρονικό διάστημα για να συνέλθουν σωματικά και ψυχικά. Σωματικά, γιατί μπορεί να μείνουν επί ώρες όρθιοι στις αίθουσες αναμονής, δεδομένου ότι τα καθίσματα είναι λίγα και καταλαμβάνουν εκείνοι που θα προσέλθουν πρώτα στο αεροδρόμιο. Όταν έλθει η ώρα να ταξιδεύσουν πολλοί αισθάνονται κράμπες σε διάφορα μέρη του σώματός τους από την πολύωρη ορθοστασία. Είναι όμως κατά κάποιον τρόπο ικανοποιημένοι, γιατί επιτέλους θα φθάσουν στον προορισμό τους. Τερματίζεται η αβεβαιότητα. Έχουν υπόψη τους περιπτώσεις, που άλλοι πέρασαν ολόκληρο το βράδυ στο αεροδρόμιο, περιμένοντας να ξημερώσει για να αναχωρήσουν όπως τους υποσχέθηκαν. Και ανάμεσα σ' αυτόν τον κόσμο, να υπάρχουν μητέρες με παιδιά στην αγκαλιά, ηλικιωμένα άτομα και ασθενείς. Σ' αυτό το σημείο έχουμε φθάσει, με το να συντηρεί ο ελληνικός λαός έναν αναξιόπιστο κρατικό αερομεταφορέα.

Ο ψυχολογικός πόλεμος γίνεται με σύστημα. Στην αρχή ανακοινώνεται ότι θα υπάρξει καθυστέρηση μιας ή δύο ωρών. Όταν παρέλθει αυτό το χρονικό διάστημα, γίνεται νέα ανακοίνωση για καθυστέρηση άλλων δύο ωρών. Μετά γίνεται μια αόριστη ανακοίνωση. Από τη στιγμή αυτή και πέρα εξαφανίζεται και ο τελευταίος κλητήρας της εταιρίας. Εξαγριωμένοι πολίτες αναζητούν κάποιον υπεύθυνο, αλλά κανείς δεν βρίσκεται στο γραφείο του. Περιέρχεσαι σε κατάσταση απόγνωσης. Είναι τέτοια η ψυχική κατάρρευση, ώστε δεν έχεις πλέον τη δύναμη ούτε να διαμαρτυρηθείς. Σωριάζεσαι σ' ένα κάθισμα. Είσαι πτώμα από την κούραση, άυπνος, οργισμένος και αηδιασμένος για την άθλια πραγματικότητα, που διαιωνίζεται επί χρόνια. Κλείνεις τα μάτια σου και για μερικές στιγμές σε κυριεύει ο ύπνος.

Όσο για τη συμπεριφορά ορισμένων υπαλλήλων, αυτή κρίνεται επιεικώς ως απαράδεκτη. Κάποιος ζήτησε από τον υπεύθυνο έκδοσης εισιτηρίων και απόδειξη, για να την καταθέσει στο λογιστήριο της επιχείρησης όπου εργάζεται. Ο υπάλληλος δυσφόρησε και απευθυνόμενος στον επιθυμούντα να ταξιδεύσει ρώτησε: "Τι θα την κάνεις την απόδειξη;". Στον ενικό. Και με ύφος προκλητικό.

Μια άλλη φορά, ο ίδιος ταξίδευε με ξένη εταιρία για Βρυξέλλες. Κάποια στιγμή, η αεροσυνοδός, ενώ πρόσφερε καφέ, έριξε μερικές σταγόνες στο παντελόνι του. Η κοπέλα ταράχθηκε. Έτρεξε στη μικρή κουζίνα του αεροσκάφους, φόρεσε μια άσπρη ποδιά, πήρε μια πετσέτα βρεγμένη με ζεστό νερό και έσπευσε να βοηθήσει τον επιβάτη να καθαρίσει το παντελόνι του από τις σταγόνες του καφέ, ζητώντας ταυτόχρονα συγγνώμη. Ο επιβάτης τα έχασε. Την ευχαρίστησε γελαστός και η αναστάτωση της κοπέλας υποχώρησε.

Κατά την επιστροφή, ο ίδιος πολίτης επιβιβάστηκε σε αεροσκάφος της "Ολυμπιακής". Μόλις κάθισε στη θέση του, διαπίστωσε ότι η πλάτη του καθίσματος πήγαινε προς τα πίσω. Εκείνη τη στιγμή, μια αεροσυνοδός περνούσε από το πλάι του. Θέλησε να τη ρωτήσει αν υπήρχε δυνατότητα να σταθεροποιηθεί η πλάτη του καθίσματος. Δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει την ερώτησή του. Η απάντηση της αεροσυνοδού ήταν: "Τα παράπονά σας, κύριε, στην εταιρία στην Αθήνα". Μετά αυτή τη θρασύτατη συμπεριφορά, συνέχισε να βαδίζει αδιάφορη στο διάδρομο, σα να μη συνέβη τίποτα. Η υπάλληλος που πληρώνεται από τον ελληνικό λαό, για να τον εξυπηρετεί. Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιος να της το υπενθυμίσει. Ούτε και αυτοί οι υποτιθέμενοι εκπρόσωποι του λαού.