Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( η εκκινηση της φορμουλα 1 κρυβει εκπληξεις και αλλαγες :: 10/3/2006 21:20:30) 

Ο Φερνάντο Αλόνσο, που πέρσι έγινε ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής όλων των εποχών, θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τα κεκτημένα, στην τελευταία του χρονιά στη Ρενό.

Αίνιγμα αποτελεί η παρουσία του Μίκαελ Σουμάχερ, έπειτα από το περσινό στραπάτσο της "Σκουντερία".

Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 ΚΡΥΒΕΙ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ

Μονοτονία τέλος

ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΑΡΑΟΓΛΑΝΙΔΗ

Αβεβαιότητα. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, το μονότονο ερώτημα ήταν "ποιος μπορεί να σταματήσει το Μίκαελ Σουμάχερ;". Έπειτα, όμως, από την περσινή αποκαθήλωση του "Σούμι" και της Φεράρι, το φετινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 είναι απόλυτα ανοιχτό σε προγνωστικά.

Το θολό τοπίο αναφορικά με τη δυναμικότητα των ομάδων αποτυπώνεται στις αποδόσεις των εταιρειών στοιχημάτων, που… διαφωνούν μεταξύ τους για το αν ο Φερνάντο Αλόνσο θα είναι φαβορί για το "ριπίτ", παρότι έχει ήδη συμφωνήσει με τη ΜακΛάρεν για του χρόνου, ή αν ο Κίμι Ραϊκόνεν θα πάρει την εκδίκησή του. Όλοι, πάντως, συμφωνούν πως ο Σουμάχερ θα έχει το ρόλο του αουτσάιντερ, στην πιθανότατα τελευταία σεζόν του στις πίστες.

Η ΜΑΧΗ για τον τίτλο, πάντως, αναμένεται να επηρεαστεί καθοριστικά από τις νέες τροποποιήσεις των κανονισμών, που θα έχουν ως στόχο να μεγιστοποιήσουν την ασφάλεια των πιλότων, αλλά και να τους δώσουν μεγαλύτερη ευχέρεια επιλογών σε κάθε αγώνα. Πλέον, κάθε οδηγός θα έχει το δικαίωμα να αντικαταστήσει τα ελαστικά του κατά τη διάρκεια του τριημέρου, σε αντίθεση με πέρσι, όταν ήταν υποχρεωμένος να "βγάλει" τα επίσημα δοκιμαστικά και τον αγώνα με ένα σετ ελαστικών. Επιπλέον, αποφασίστηκε να μειωθεί ο κυβισμός των κινητήρων (από τα 3.000 κυβικά εκατοστά στα 2.400) και των κυλίνδρων (από V10 σε V8), τόσο για λόγους ασφαλείας, όσο και για να μειωθούν οι λειτουργικές δαπάνες. Η συγκεκριμένη αλλαγή θα επηρεάσει την ταχύτητα των μονοθέσιων, που πλέον θα είναι λιγότερο γρήγορα και θα χρειάζονται 3-4 δευτερόλεπτα παραπάνω από ό,τι πέρσι για να καλύψουν ένα γύρο.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ θα εφαρμοστεί και στις κατατακτήριες δοκιμές, που θα γίνονται την παραμονή του Γκραν πρι σε τρία σκέλη. Στο πρώτο σκέλος, διάρκειας 15 λεπτών, θα συμμετέχουν και οι 22 πιλότοι, αλλά μόνο οι 16 ταχύτεροι θα προκρίνονται στο δεύτερο μέρος, που θα έχει επίσης διάρκεια 15 λεπτών. Οι 10 πιλότοι που θα έχουν τους καλύτερους χρόνους θα συνεχίζουν στο τρίτο και τελευταίο σκέλος, που θα έχει 20λεπτη διάρκεια και βάσει του οποίου θα κρίνεται η σειρά εκκίνησης στις πρώτες σειρές. Ωστόσο, στο συγκεκριμένο τμήμα των κατατακτήριων δοκιμών τα μονοθέσια θα πρέπει να τρέξουν έχοντας το ίδιο φορτίο καυσίμων που θα έχουν και μια μέρα αργότερα, κατά την εκκίνηση του αγώνα.