Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τηλεόραση :: Έρευνα

( είμαστε...τηλεορασάκηδες :: 3/2/2006 23:23:31) 

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ AGB ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΖΟΝ 2004-2005

Είμαστε…τηλεορασάκηδες

"Αγκαλιά" με την τηλεόραση φαίνεται ότι ξυπνάει και κοιμάται μια μεγάλη μερίδα κοινού. Το γεγονός αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έκδοσης "TV Yearbook" της AGB Hellas, σύμφωνα με τα οποία οι πολίτες ενδίδουν όλο και περισσότερο στα κελεύσματα του μαγικού κουτιού.

Πιο συγκεκριμένα, πρωταθλητές στην παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων τη σεζόν 2004-2005 αναδεικνύονται οι γυναίκες άνω των 45, που στάθηκαν τη χρονιά που μας πέρασε 339 λεπτά μπροστά στη μικρή οθόνη. Επίσης 333 λεπτά ημερησίως αφιέρωσαν πέρσι και οι γυναίκες άνω των 65, την ίδια στιγμή που οι άνδρες της ίδιας ηλικίας έμειναν "κολλημένοι" στην TV για 309 λεπτά. Στους… καλούς πελάτες της tv συμπεριλαμβάνονται ακόμη οι πολίτες χαμηλής μόρφωσης (314 λεπτά ημερησίως), οι γυναίκες ηλικίας 25-44 ετών (264 λεπτά) αλλά και οι άνδρες άνω των 45 που κράτησαν στα χέρια τους το τηλεκοντρόλ 251 λεπτά. Εκείνοι οι οποίοι φαίνεται ότι δεν τα έχουν καλά με το μαγικό κουτί είναι οι άνδρες ηλικίας 15-24 ετών (149 λεπτά ημερησίως) και τα παιδιά που αφιέρωσαν πέρσι 156 λεπτά μπροστά στη μικρή οθόνη.

Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι το ποσοστό του πληθυσμού που παρακολούθησε τηλεόραση έστω και για ένα λεπτό ανά ημέρα, έφτασε το 76,8% -έναντι 76% της περσινής σεζόν- ενώ οριακά αυξημένος ήταν επίσης και ο μέσος χρόνος τηλεθέασης, ο οποίος ανήλθε στα 243 λεπτά ημερησίως, έναντι 242 λεπτών της προηγούμενης τηλεοπτικής χρονιάς.

Ποια προγράμματα όμως ήταν εκείνα που "καθήλωσαν" τους φανατικούς αυτούς τηλεθεατές; Συμπίπτουν άραγε οι προτιμήσεις των Ελλήνων τηλεθεατών με τις αντίστοιχες των Ιταλών, των Αυστραλών και των Αμερικάνων; Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε ότι οι απανταχού τηλεθεατές είναι φανατικοί της θεάς μπάλας, των ριάλιτι παιχνιδιών αλλά και των μεγάλων εκδηλώσεων. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα δημοφιλέστερο πρόγραμμα τη σεζόν 2004-2005 επί ελληνικού εδάφους αναδείχθηκε ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision, που παρακολούθησαν 3,1 εκατ. τηλεθεατές. Πολύ καλά τα πήγαν οι αγώνες της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου και συγκεκριμένα ο αγώνας με την Αλβανία τον οποίο παρακολούθησαν 2,9 εκατ. τηλεθεατές και ο αγώνας με την Τουρκία που είδαν 2,6 εκατ. τηλεθεατές.

Σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο τώρα οι επιλογές δεν διαφέρουν. Έτσι, σε Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία και Τουρκία τα αθλητικά γεγονότα (για την ακρίβεια οι αγώνες του Euro 2004) συγκέντρωσαν την υψηλότερη τηλεθέαση. Το ίδιο ίσχυσε και σε Αυστραλία και ΗΠΑ, όπου δημοφιλέστερα προγράμματα αναδείχθηκαν ποδοσφαιρικοί αγώνες.

Πάντως ιδιαίτερη επιτυχία γνωρίζουν σε πολλές χώρες και τα ριάλιτι παιχνίδια. Για παράδειγμα, στην Αυστραλία πέντε από τις δέκα θέσεις με τα δημοφιλέστερα προγράμματα της σεζόν καταλαμβάνονται από το βλέμμα του "Μεγάλου αδελφού". Ακολουθούν οι ΗΠΑ και η Τουρκία με τρία προγράμματα ριάλιτι στα TOP-10 και εν συνεχεία με δύο η Ιταλία και η Μεγάλη Βρετανία.

Σημαντική παρουσία στις λίστες με την υψηλότερη τηλεθέαση πετυχαίνουν και τα μεγάλα τηλεοπτικά γεγονότα. Στις ΗΠΑ τρία γεγονότα (οι απονομές των Όσκαρ, των Χρυσών Σφαιρών και των Γκράμι) εμφανίζονται στα δημοφιλέστερα δέκα προγράμματα, ενώ σε Γερμανία, Ελλάδα και Ισπανία υψηλή τηλεθέαση συγκέντρωσε ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision 2004.