Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τηλεόραση :: Έρευνα

( η φλώρινα βλέπει μετά μανίας tv :: 8/2/2006 20:17:20) 

Τα προγράμματα του MEGA και του ALPHA "μαγνητίζουν" περισσότερο τα βλέμματα των τηλεθεατών της ακριτικής αυτής περιοχής.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών

Η Φλώρινα βλέπει μετά μανίας TV

Λάτρεις της μικρής οθόνης δηλώνουν οι κάτοικοι του νομού Φλώρινας (σε ποσοστό 88,24%), αφού σύμφωνα με δημοσκόπηση εννέα στους δέκα ερωτηθέντες παρακολουθούν καθημερινά τηλεόραση και μάλιστα για πολλές ώρες. Η έρευνα-δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας το διάστημα 18-19 Δεκεμβρίου 2005, σε δείγμα 238 ατόμων.

Πιο συγκεκριμένα, από τους τηλεοπτικούς σταθμούς το Mega φαίνεται ότι αποτελεί πρώτιστη επιλογή των κατοίκων της ακριτικής αυτής περιοχής με ποσοστό 47,9%, και ακολουθούν ο Alpha με 39,5% και ο ΑΝΤ1 με 33,19%. Πολύ καλά ποσοστά στην ακριτική αυτή περιοχή πετυχαίνει και η κρατική τηλεόραση. Για την ακρίβεια η ΝΕΤ τυγχάνει της προσοχής του 26,05% των ερωτηθέντων και έπεται η ΕΤ3 με 14,29%. Σημειωτέον το ποσοστό αυτό του τρίτου καναλιού είναι ιδιαιτέρως εντυπωσιακό, με δεδομένο ότι το κανάλι πανελλαδικά αγγίζει το 3,5%.

Η λίστα με τις προτιμήσεις των τηλεθεατών του νομού Φλώρινας ολοκληρώνεται με την ΕΤ1 που συγκεντρώνει ποσοστό προτίμησης της τάξης του 10,5%, το Star με 21,01% και το Alter με 15,97%. Όσον για τον τοπικό τηλεοπτικό σταθμό WEST, αυτός συγκεντρώνει την προτίμηση του 5,46% των τηλεθεατών.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της παρόμοιας δημοσκόπησης που πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2002, επισημαίνεται ότι το τηλεοπτικό τοπίο δεν έχει μεταβληθεί την τελευταία τριετία, εκτός από τον Alpha που τριπλασίασε το τηλεοπτικό κοινό του και την ΕΤ3 που αύξησε τους τηλεθεατές της κατά 50%.

Επίσης, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, το ραδιόφωνο αποτελεί για τους κατοίκους της περιοχής Φλώρινας σύντροφο, καθώς το 81,09% ακούει σε καθημερινή βάση. Μάλιστα, οι Φλωρινιώτες δηλώνουν πιστοί οπαδοί του μέσου, αφού ακούν ραδιόφωνο στο σπίτι (42,44%), στο αυτοκίνητο (32,77%) και στο χώρο εργασίας (20,59%), επιλέγοντας το συγκεκριμένο μέσο και για ενημέρωση αλλά και για ψυχαγωγία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο των προτιμήσεων των ακροατών στρέφεται στους τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, αφού η ορεινή διαμόρφωση του εδάφους δεν αφήνει τα ραδιοκύματα των σταθμών από άλλες μεγάλες πόλεις να φθάσουν μέχρι τη Φλώρινα.