Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τέχνες-Πολιτισμός :: Παρουσίαση θεατρικής παράστασης

( ενα "μνημείο του μπελκάντο" στο μέγαρο μουσικής :: 31/1/2006 20:57:57) 

Ο διεθνούς φήμης Έλληνας μπάσος Δημήτρης Καβράκος και η ρουμανικής καταγωγής σοπράνο Έλενα Μόζουκ έχουν ήδη δώσει τα διαπιστευτήριά τους στους ρόλους που ερμηνεύουν.

"Οι πουριτανοί": Η πρώτη διεθνής συμπαραγωγή του ΟΜΜΘ ανεβαίνει σε πανελλήνια πρώτη

Ενα "μνημείο του μπελκάντο" στο Μέγαρο Μουσικής

Το έργο του Μπελίνι ανεβαίνει σπανίως λόγω των υψηλών απαιτήσεών του

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ Της ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΝΤΑΡΤΖΑΛΗ

Αποτελεί το "κύκνειο" άσμα του Βιντσέντζο Μπελίνι, την πρώτη διεθνή συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης -με την Όπερα της Βέρνης- και τον ενδέκατο τίτλο όπερας που παρουσιάζει στο κοινό. "Οι πουριτανοί", μετά την πρεμιέρα τους τον περασμένο Νοέμβριο στη Βέρνη, ανεβαίνουν σε πρώτη σύγχρονη πανελλήνια παρουσίαση -εικάζεται ότι είχαν παρουσιαστεί από περιοδεύοντα θίασο στα Επτάνησα στα μέσα του 19ου αι.- την Παρασκευή (και 5, 8, 11/2).

Η συνεργασία

Όπως έχει ήδη γράψει η "Μ", η συνεργασία των δύο φορέων αφορά τα σκηνικά και τα κοστούμια. Ο ΟΜΜΘ επιβαρύνεται με 45.000 ευρώ εκ των 200.000 του κόστους τους. Στη Θεσσαλονίκη το έργο διατηρεί τη σκηνοθετική προσέγγιση του Λορέντζο Μαριάνι και την μπαγκέτα του Τζουλιάνο Καρέλα, αλλά αποκτά διαφορετικό καστ.

Το γεγονός ότι το έργο, ένα μνημείο του μπελκάντο, όπως το χαρακτήρισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΟΜΜΘ Νίκος Αθηναίος, ανεβαίνει σπανίως, αποδίδεται κυρίως στις υψηλές απαιτήσεις του. Οι φαινομενικά εύκολες παρτιτούρες του Μπελίνι στην πραγματικότητα είναι τρομερά περίπλοκες, υπογράμμισε ο κ. Καρέλα, και αυτό οφείλεται στη μελέτη και τη σχολαστικότητα του συνθέτη. Οι δε "Πουριτανοί", οι οποίοι πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Παρίσι το 1835, οκτώ μήνες πριν από τον πρόωρο θάνατο του συνθέτη στα 34 του χρόνια, "αν και δεν είναι μια όπερα μεγάλου ρεπερτορίου", σημείωσε ο αρχιμουσικός, "αποτελούν θεμελιώδες έργο στην ιστορία της ιταλικής όπερας". Έργο που είχε εξυμνήσει ο Ροσίνι, τον δε συνθέτη του λάτρευε ο Βάγκνερ, παρόλο που δεν τον ενθουσίαζε το ιταλικό ρεπερτόριο, ενώ και ο Σοπέν συγκαταλεγόταν στους στενούς φίλους του. Ενδεικτικό είναι, όπως ανέφερε ο κ. Καρέλα, ότι ο Σοπέν, λίγο πριν από το τέλος του, ζήτησε ν' ακούσει μια άρια από την "Μπεατρίτσε ντι Τέντα" του Μπελίνι.

Η ποίηση του Μπελίνι…

Το έργο είναι μια ιστορία αγάπης με αίσιο τέλος, που εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια του εμφύλιου πολέμου μεταξύ των βασιλοφρόνων Στιούαρτ και των πουριτανών στα μέσα του 17ου αιώνα. "Η μουσική του Μπελίνι είναι ποίηση", συνόψισε η σοπράνο Έλενα Μόζουκ, ομολογώντας παράλληλα την "αδυναμία" της στο μπελκάντο, που δίνει τη δυνατότητα στον τραγουδιστή "να αναπτύξει όλη την παλέτα και το φάσμα της φωνής του". Η ρουμανικής καταγωγής σοπράνο επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη ως Ελβίρα, ρόλο που έχει ερμηνεύσει πολλές φορές, ενώ η πρώτη Ελβίρα των νεότερων χρόνων ήταν η Μαρία Κάλλας (1949, Φενίτσε). Οικείος ο ρόλος του και για τον μπάσο Δημήτρη Καβράκο, ο οποίος έχει εμφανιστεί ως σερ Τζόρτζιο Βάλτον στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου. Εμφανίζονται επίσης οι Juan Carlos Valls, Βασίλης Κωστόπουλος, Δημήτρης Τηλιακός, Παναγιώτης Μανιάτης, Ειρήνη Καράγιαννη. Συμμετέχουν η Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου Θεσσαλονίκης και η Χορωδία Θεσσαλονίκης.

Εισιτήρια προπωλούνται αποκλειστικά από τα εκδοτήρια του ΟΜΜΘ, καθώς και από το εκδοτήριό του στην πλατεία Αριστοτέλους. Τιμές εισιτηρίων: 75 ευρώ, 60, 45, 30, 12 ευρώ. Φοιτητικά-μαθητικά: 12 ευρώ.