Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τέχνες-Πολιτισμός :: Παρουσίαση έκθεσης εικαστικών

( μνήμες θεσσαλονίκης "κεντημένες" στον καμβά :: 20/1/2006 19:30:04) 

Εργο από τη δουλειά του καλλιτέχνη που παρουσιάζεται από σήμερα με τον γενικό τίτλο "Μέρες Θεσσαλονίκης Νο1".

Μνήμες Θεσσαλονίκης "κεντημένες" στον καμβά

Ο Μάριος Σπηλιόπουλος εκθέτει στην γκαλερί "Καλφαγιάν"

"Βλέπω από ψηλά την παραλία με το 'Αχίλλειο', το 'Μajestic', το 'Αιγαίο'. Τον Τάκη Κανελόπουλο στον 'Τόττη'. Την γκαλερί 'Kοχλίας' και το καπέλο του Λαχά. Την 'Πανσέληνο' με την έκθεση του Νίκου Χουλιαρά, που ακόμη έχω την αφίσα. Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φίλκεραμ Τζόνσον στο Φοίνικα. Τις μεγαλοπρεπείς σκάλες της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών με τους σταρ του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου… Τα καλοκαίρια στη Χαλκιδική και τη ΘΥΡΑ 4 της Τούμπας… Τα σεμέν και τα κεντητά μαξιλάρια της μάνας μου, μία παραφωνία στο φοιτητικό μου δωμάτιο της Φλέμιγκ 7, κάτω από τα βλοσυρά βλέμματα του Μαρξ και του Έγκελς και το γλυκό βλέμμα του Τσε".

Όλες αυτές τις μνήμες του, όπως υπέροχα τις παραθέτει ο Μάριος Σπηλιόπουλος, τις μετέφερε στον καμβά. Αυτές πλαισιώνουν και τη νέα έκθεσή του "Μέρες Θεσσαλονίκης Νο1", που εγκαινιάζεται σήμερα στην γκαλερί "Καλφαγιάν".

Διαδικασία ενηλικίωσης

Ζωγραφίζονται όμως οι μνήμες; Όχι, λέει ο ίδιος. Απλώς "μεταποιούνται σαν τα μεταχειρισμένα ρούχα… Ζωγραφίζω και αισθάνομαι σαν να κεντώ. Κεντώ ή ζωγραφίζω; Αφιέρωμα στον Πεντζίκη, μου είπε ο Ρουπέν, όταν είδε τα έργα. Μάλλον στον Ακριθάκη, είπε ο Αρσέν. Αφιέρωμα στα κεντήματα της μάνας μου, είπα εγώ".

Ουσιαστικά η έκθεση είναι για τον καλλιτέχνη μία "λυτρωτική χειροτεχνία, μία επώδυνη διαδικασία ενηλικίωσης. Γιατί κακά τα ψέματα 'η τέχνη δεν μας αλλάζει τη ζωή, κάνει πιο δύσκολη την καθημερινή μας πράξη', λέει ο απών Νίκος Αλέξης Ασλάνογλου".

Όπως υποστηρίζει, μόνο όταν κάποιος φύγει από τον τόπο του, μπορεί να τον καταλάβει πραγματικά. "Μόνο φεύγοντας μπορούμε να επιστρέψουμε δυνατοί για τον αναγκαίο απολογισμό απωλειών", λέει. Και έτσι επιστρέφει και ο ίδιος, ως ενήλικας πλέον, και χαρτογραφεί το μεταβαλλόμενο ψυχικό τοπίο του, "τότε που ζούσα στη Θεσσαλονίκη ΜΟΥ. Γιατί νομίζω πως η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη που επιτρέπει τα ΜΟΥ, τα ΣΟΥ και τα ΤΟΥ".

Γκαλερί "Καλφαγιάν" (Πρ. Κορομηλά 43). Εγκαίνια έκθεσης Μάριου Σπηλιόπουλου στις 12 μ. Διάρκεια έως 22 Φεβρουαρίου.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΕΛΣΑ ΣΠΥΡΙΔΟΠΟΥΛΟΥ