Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( μετρο θεσσαλονικης ) 

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Και εισαγγελική παρέμβαση

Έρευνα σε βάθος για το μετρό ξεκίνησε η εισαγγελία Θεσσαλονίκης, μετά τη μήνυση που κατέθεσε ο πρόεδρος της "Μηχανικής ΑΕ", Πρόδρομος Εμφιετζόγλου- Νέα απάντηση της "Μηχανικής" στο ΥΠΕΧΩΔΕ

Ειδικότερα, μετά τη μήνυση, που κατέθεσε ο κ. Εμφιετζόγλου σε βάρος των υπευθύνων του ΥΠΕΧΩΔΕ, που συνέταξαν το επίμαχο δελτίο Τύπου, ο προϊστάμενος της εισαγγελίας πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Χαράλαμπος Βουρλιώτης, έδωσε παραγγελία για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης. Αφετηρία για την εισαγγελική παρέμβαση στάθηκε το γεγονός ότι, εκτός από τη συκοφαντική δυσφήμιση, στις καταγγελίες υποκρύπτεται σκάνδαλο στην παραχώρηση του έργου του μετρό στη γαλλογερμανική εταιρεία.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Βουρλιώτης ζητάει να σταλεί η κασέτα από τη συνέντευξη, που παραχώρησε ο πρόεδρος της "Μηχανικής ΑΕ" σε ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό και να κληθεί ο κ. Εμφιετζόγλου να καταθέσει πρώτος ως μάρτυρας. Μεταξύ άλλων, ο κ. Εμφιετζόγλου καταγγέλλει ότι υπάρχουν 71 αποκλίσεις από τα τεύχη δημοπράτησης και ότι το κόστος του έργου θα ξεπεράσει κατά 220 δισ. δρχ. τον προβλεπόμενο προϋπολογισμό.

Νέα απάντηση "Μηχανικής"

Για επιλεκτική μνήμη κατηγόρησε χθες η "Μηχανική ΑΕ" τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κώστα Λαλιώτη, με αφορμή προχθεσινές του δηλώσεις για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας -επικεφαλής της κοινοπραξίας "Μακεδονικό Μετρό"- σημειώνεται ότι ο κ. Λαλιώτης, στη διάρκεια συνέντευξής του στην ΕΤ 3, αν και αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα του μετρό, αποσιώπησε σκόπιμα σειρά σχετικών ζητημάτων μείζονος σημασίας.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η ανακοίνωση, το νομικό συμβούλιο του κράτους με απόφασή του, αλλά και η επιτροπή Μεγάλων Έργων με έγγραφό της, έχουν αναγνωρίσει τη δυνατότητα αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης της κοινοπραξίας. Σημειώνεται ότι ο κ. Λαλιώτης είχε χαρακτηρίσει την κοινοπραξία "Μακεδονικό Μετρό" ανυπόστατη, εξαιτίας των επανειλημμένων αλλαγών στο μετοχικό της κεφάλαιο.

Στις κατηγορίες του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ότι η "Μακεδονικό Μετρό" δεν μπορούσε να καλύψει τρία βασικά σημεία της σύμβασης, η κοινοπραξία ανταπάντησε χθες ότι έχει αποδεχθεί με επιστολή της την επίλυση των διαφορών αυτών από τα ελληνικά δικαστήρια, σύμφωνα με τα τεύχη δημοπράτησης. Επιπλέον, σύμφωνα με τη "Μηχανική", για τα δύο εκ των τριών αυτών σημείων, η επιτροπή επεξεργασίας του κειμένου της σύμβασης είχε αποδεχθεί τις θέσεις της "Μακεδονικό Μετρό".

Εθνικά ασύμφορη η σύμβαση

Η κοινοπραξία, μέσω της ανακοίνωσης, επανέλαβε τις θέσεις της περί του εθνικά και οικονομικά ασύμφορου χαρακτήρα της σύμβασης του ΥΠΕΧΩΔΕ με τη Bouygues. Εστιάζοντας στις αδυναμίες της σύμβασης με το γαλλικό όμιλο, η "Μηχανική" αναφέρει ότι, εκτός του ότι αυτή είναι ακριβότερη κατά 150 δισ., περιέχει πλέον των 70 αποκλίσεων από τα συμβατικά τεύχη.

Στα μειονεκτήματα της σύμβασης περιλαμβάνεται, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, το γεγονός ότι, βάσει αυτής, η επίβλεψη του έργου δεν θα γίνεται από ελληνική υπηρεσία, αλλά από τον ανάδοχο γαλλικό όμιλο.

Εξάλλου, δια της ανακοίνωσής της, η "Μακεδονικό Μετρό" επανέλαβε το αίτημά της να πληροφορηθεί το συντάκτη του "δύσοσμου", όπως το χαρακτηρίζει, δελτίου Τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ.

"Γιατί ο κ. Λαλιώτης δεν επιλέγει τη διαδικασία που ακολούθησε το δημόσιο στα έργα του αερολιμένα Αθηνών και του βιολογικού καθαρισμού λυμάτων Ψυτάλλειας, ώστε να διασφαλιστεί η κατασκευή ενός άρτιου έργου για τη Θεσσαλονίκη;", καταλήγει η ανακοίνωση.

Και στο Ευρωκοινοβούλιο

Στο μεταξύ το θέμα του μετρό της Θεσσαλονίκης μεταφέρθηκε και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Αντώνης Τρακατέλλης, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε, ζήτησε να λάβει διευκρινίσεις σχετικά με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία απέρριψε τον Ιούλιο την καταγγελία της "Μακεδονικό Μετρό".

Ο κ. Τρακατέλλης ζήτησε καταρχάς να πληροφορηθεί το κατά πόσο η Επιτροπή έχει λάβει οριστική απόφαση, ποια είναι αυτή, καθώς και το εάν η υπόθεση επιδέχεται άνοιγμα εφόσον προκύψουν νέα στοιχεία ανατροπής. Παράλληλα, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ έθεσε θέμα σχετικό με το εάν μπορεί να εξασφαλιστεί η γρήγορη εκ νέου εξέταση του φακέλου, δεδομένου ότι, όπως ανέφερε, η Επιτροπή χρειάστηκε 18 μήνες, για να προβεί σε κάποια ανακοίνωση επί της καταγγελίας.

"Δεδομένου ότι το ελληνικό υπουργείο Δημοσίων Έργων έχει δηλώσει ότι υπογράφεται η σύμβαση, υπάρχει δυνατότητα έναρξης του έργου χωρίς την περαιτέρω εμπλοκή του, λόγω αμφισβήτησης της σύμβασης;" σημείωσε ο Έλληνας ευρωβουλευτής. Τέλος ο κ. Τρακατέλλης ζήτησε να μάθει αν μετά την εξέταση της καταγγελίας προέκυψε κάποια πλημμέλεια εφαρμογής των κοινοτικών οδηγιών περί δημοσίων συμβάσεων στο έργο του μετρό.