Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( λιμενικό σώμα χωρίς σκάφη! :: 9/3/2006 20:06:12) 

Μεγάλα είναι τα κενά και σε έμψυχο δυναμικό λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης του σώματος από το ΥΕΝ

Λιμενικό Σώμα χωρίς σκάφη!

Παροπλισμένος στη στεριά βρίσκεται σχεδόν ο μισός στόλος - Κινδυεύουν να γίνουν "ξέφραγο αμπέλι" μεγάλες θαλάσσιες περιοχές της Β. Ελλάδας

Χωρίς σκάφη το Λιμενικό! Σχεδόν ο μισός στόλος του σώματος βρίσκεται παροπλισμένος στη στεριά, μετατρέποντας σε "ξέφραγο αμπέλι" μεγάλες θαλάσσιες περιοχές και παραλίες της Βόρειας Ελλάδας. Επιπλέον οι ελλείψεις σε έμψυχο δυναμικό αναγκάζουν τους ίδιους λιμενικούς να είναι σε επιφυλακή ολόκληρο το 24ωρο!

"Το περασμένο καλοκαίρι το 42% των σκαφών του Λιμενικού βρισκόταν στη στεριά για επισκευή και συντήρηση. Τα μισά σκάφη σημαίνουν και μισή αποτελεσματικότητα. Ταυτόχρονα υπάρχουν ατέλειωτες γραφειοκρατικές διαδικασίες ακόμη και για την ανταλλαγή του πιο απλού εξαρτήματος των σκαφών. Το υπουργείο δεν δίνει χρήματα για το Λιμενικό", λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Μακεδονίας Νίκος Γκρεκούσης.

Αφύλακτες μεγάλες περιοχές

Στη Θεσσαλονίκη, κεντρικό λιμεναρχείο της χώρας με 220 άτομα προσωπικό, υπάρχουν δύο σκάφη και δύο φουσκωτά του Λιμενικού. Κι αν θα έλεγε κανείς ότι οι ανάγκες της Θεσσαλονίκης δεν είναι -λόγω γεωγραφικής θέσης- ίδιες με εκείνες των παραμεθόριων περιοχών, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τη Χαλκιδική. "Οι παραλίες της Χαλκιδικής δεν είναι μετόπισθεν. Σκεφτείτε τις περιπτώσεις τσιγαράδικων που ξεφορτώνουν λαθραία φορτία σε απόμερες ακρογιαλιές. Για να πούμε ότι οι ανάγκες της Χαλκιδικής καλύπτονται, πρέπει να δημιουργηθούν, έστω εποχικά, λιμενικές αρχές στην Κασσάνδρα και τη Σιθωνία, καθώς και να αναβαθμιστεί ο σταθμός του Σταυρού σε λιμεναρχείο. Γενικότερα σε όλες τις λιμενικές αρχές της Κ. Μακεδονίας υπάρχουν τραγικές ελλείψεις. Στο Άγιο Όρος λειτουργεί ένα από τα τέσσερα σκάφη του λιμενικού σταθμού Δάφνης", επισημαίνει ο κ. Γκρεκούσης.

24ωρες βάρδιες!

Η ελλιπής χρηματοδότηση του σώματος από το ΥΕΝ έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλα κενά και σε έμψυχο δυναμικό. Σύμφωνα με τους λιμενικούς, το σώμα πρέπει να αριθμεί τουλάχιστον 10.000 ανθρώπους, ενώ σήμερα αυτοί ανέρχονται σε 7.500. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο ένα πλήρωμα να κάνει βάρδια όλο το 24ωρο, αφού δεν υπάρχουν άλλοι λιμενικοί, για να τους αντικαταστήσουν! Σαν να μη φτάνει αυτό, το Λιμενικό επιβαρύνεται και με πρόσθετες ευθύνες, όπως είναι η εφαρμογή του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης Λιμενικών Εγκαταστάσεων και Πλοίων (ISPS), που αφορά την τήρηση υψηλών μέτρων ασφάλειας στα λιμάνια και εφαρμόστηκε στην Ελλάδα λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.

Από την Αλεξανδρούπολη… στο Λαύριο

"Κερασάκι στην τούρτα" αποτελεί η έλλειψη επισκευαστικών βάσεων για τα σκάφη του Λιμενικού. "Εκτός από τη βάση του Λαυρίου στην Αθήνα δεν υπάρχει επισκευαστική βάση ούτε στη Θεσσαλονίκη, παρότι υπάρχουν όλες οι προδιαγραφές. Για να καταλάβετε το μέγεθος του προβλήματος, αρκεί να σας πω ότι, αν χαλάσει ένα σκάφος του Λιμενικού Αλεξανδρούπολης, τότε πρέπει είτε να πάει το σκάφος στο Λαύριο είτε να πάνε μηχανικοί από την Αθήνα στην Αλεξανδρούπολη", σημειώνει ο κ. Γκρεκούσης.