Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( παράβαση και κλικ :: 20/3/2006 22:09:12) 

Οι νέες κάμερες αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες, με σκοπό την αποτελεσματικότερη αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων.

Διπλασιάζονται οι φωτογραφικές κάμερες της τροχαίας στις λεωφορειολωρίδες

Παράβαση και κλικ

ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗ

Πέντε νέες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, που θα καταγράφουν τις παραβάσεις στους λεωφορειόδρομους της Θεσσαλονίκης, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες, με σκοπό την αποτελεσματικότερη αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων. Οι φωτογραφικές μηχανές, το συνολικό κόστος των οποίων ανήλθε στα 150.000 ευρώ, αγοράστηκαν εξ ημισείας από το ΣΑΣΘ και τον ΟΑΣΘ και παραδόθηκαν στη διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

"Πρόκειται για σύγχρονες μηχανές, καλύτερης τεχνολογίας αυτών που λειτουργούν στην Αθήνα από τον ΟΑΣΑ", αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Γιάννης Τόσκας. "Θεωρούμε σημαντικό θέμα την επιτήρηση των λεωφορειοδρόμων, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Η Τροχαία έχει εκπαιδεύσει προσωπικό που θα χειρίζεται τις νέες μηχανές, ενώ μας διαβεβαίωσε ότι θα ενισχύσει το τμήμα που ασχολείται με τις παραβάσεις στους λεωφορειόδρομους", προσθέτει ο ίδιος.

Στη Θεσσαλονίκη από το Μάιο του 2004 λειτουργούν πέντε συμβατικές φωτογραφικές κάμερες, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ, στις λεωφορειολωρίδες των οδών Εγνατία, Τσιμισκή, Μητροπόλεως, Βασιλίσσης Όλγας. Στους δρόμους αυτούς υπάρχουν συνολικά 32 εγκαταστάσεις, στις οποίες τοποθετούνται με εναλλαγή σημείων ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι φωτογραφικές κάμερες και φωτογραφίζουν όλα τα οχήματα που εισέρχονται στις λωρίδες κυκλοφορίας των αστικών, πλην των λεωφορείων και των μεγάλων σε μήκος οχημάτων.

Φυσικό αέριο στα αστικά

Ερευνητικό πρόγραμμα με σκοπό τη διατύπωση πρότασης για την εισαγωγή φυσικού αερίου στην κίνηση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ αποφάσισε να εκπονήσει το ΣΑΣΘ. Χθες υπογράφηκε η σχετική σύμβαση από τον πρόεδρο του ΣΑΣΘ κ. Τόσκα και τον καθηγητή του ΑΠΘ Γιώργο Σακελλαρόπουλο, ως εκπρόσωπο της ερευνητικής ομάδας του ΑΠΘ. Η έρευνα, η οποία θα έχει τίτλο "Διερεύνηση και τελική διατύπωση πρότασης για τη χρήση φυσικού αερίου στο σύστημα δημοσίων αστικών συγκοινωνιών της περιοχής Θεσσαλονίκης", θα διεξαγάγει το Εργαστήριο Γενικής Χημικής Τεχνολογίας του τμήματος Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ.

"Σε πολλές χώρες του εξωτερικού χρησιμοποιείται το φυσικό αέριο για την κίνηση των δημόσιων λεωφορείων. Καιρός είναι να σκεφτούμε και το στόλο των αστικών της πόλης", τονίζει ο κ. Τόσκας. "Στη Θεσσαλονίκη κάναμε μια πρώτη προσέγγιση του θέματος το 2003, αλλά δεν καταλήξαμε σε συγκεκριμένη πρόταση. Η μελέτη που θα εκπονηθεί θα περιγράφει πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει το αέριο ο ΟΑΣΘ, τι απαιτήσεις μπορεί να έχει κανείς από έναν οργανισμό δημοσίων λεωφορείων. Εκτός από την οικονομοτεχνική μελέτη, θα προσδιορίζεται τι χρειάζεται ένα αμαξοστάσιο, ποιοι χώροι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εγκαταστάσεις, ποια πολιτική πρέπει να ακολουθήσει ο ΟΑΣΘ και με ποια βήματα. Θα είναι συνολική η μελέτη", σημειώνει ο ίδιος.

Διαμεσολαβητής το ΣΑΣΘ

"Οι πηγές ενέργειας εξαντλούνται. Θεωρούμαι ότι πρέπει να έχουμε μια κοινή φωνή για μια ευρωπαϊκή πολιτική ενέργειας", εκτιμά ο κ. Τόσκας και διευκρινίζει ότι "τα συμπεράσματα της μελέτης θα ληφθούν υπόψη στη νέα σύμβαση που θα υπογράψει το δημόσιο με τον ΟΑΣΘ. Το ΣΑΣΘ από την πλευρά του θα λειτουργήσει ως διαμεσολαβητής μεταξύ του δημοσίου και του ΟΑΣΘ", σημειώνει ο κ. Τόσκας.

Μέρος της δαπάνης για την εκπόνηση του ερευνητικού προγράμματος, που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί σε οκτώ μήνες, ανέλαβε το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.