Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( βλάβη στα ηλεκτρικά "δείχνουν" οι έρευνες :: 21/2/2006 19:37:44) 

Από νωρίς χθες το πρωί, γερανοί του στρατού ανέλαβαν το έργο της περισυλλογής των συντριμμιών του μοιραίου ελικοπτέρου. ΑΠΕ/MEGAPRESS/ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ

Βλάβη στα ηλεκτρικά "δείχνουν" οι έρευνες

Πιθανολογείται δυσλειτουργία στα πτερύγια, λόγω πτώσης στην πίεση του λαδιού

Στα ηλεκτρικά συστήματα του μοιραίου στρατιωτικού ελικοπτέρου ή στα flaps, δηλαδή στα πτερύγια, που μπορεί να εμφάνισαν πρόβλημα λόγω πτώσης στην πίεση του λαδιού, πιθανολογείται ότι κρύβονται τα αίτια της πτώσης που επέφερε το θάνατο των τεσσάρων στρατιωτικών. Αυτά τα δύο ενδεχόμενα θεωρούνται πιο πιθανά, σύμφωνα με όσους γνωρίζουν τα συγκεκριμένου τύπου ελικόπτερα, επειδή από τα συντρίμμια εικάζεται ότι το ελικόπτερο δεν εισήλθε πριν από την πτώση σε φάση περιδίνησης, αλλά προηγήθηκε για κάποια λεπτά παράλληλη πορεία με το έδαφος. "Αν έβλεπε κάποιος τα συντρίμμια και το σημείο της πρόσκρουσης, θα καταλάβαινε ότι δεν έγινε στολάρισμα, δηλαδή περιδίνηση του σκάφους, αλλά δυνατή παράλληλη πτήση με το έδαφος", έλεγε στη "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" στρατιωτικός που έχει πετάξει πολλές φορές με ελικόπτερα τύπου Χιούι. Ακόμη, πιθανολογείται ότι μέσα στον ελάχιστο χρόνο που παρουσιάστηκε το πρόβλημα οι χειριστές προσπάθησαν να προσγειώσουν το ελικόπτερο, αλλά αυτό στάθηκε αδύνατο.

Το χρονικό της μοιραίας πτήσης

Το μοιραίο ελικόπτερο απογειώθηκε στις 7.30 προχθές βράδυ από τη βάση του 3ου ΤΕΑΣ, στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, για νυχτερινή εκπαιδευτική πτήση με πλήρωμα το λοχαγό αεροπορίας στρατού (Α.Σ.) Χρήστο Καρυπίδη του Αναστασίου, ο οποίος είχε στο ενεργητικό του 2.939 ώρες πτήσης, τον ανθυπασπιστή Α.Σ. Ηλία Καραμπά του Δημητρίου, με 1.236 ώρες πτήσης, τον αρχιλοχία τεχνικού Αδάμ Αδαμόπουλο του Γεωργίου και τον επιλοχία τεχνικού Κωνσταντίνο Φωτιάδη. Το ελικόπτερο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, δήλωσε την πτήση του και πετούσε σε ύψος μικρότερο των 500 ποδιών, με αποτέλεσμα το στίγμα του να μην υπάρχει στο ραντάρ του Χορτιάτη, ενώ οι χειριστές του πετούσαν φορώντας κιάλια νυχτερινής όρασης.

Σαράντα λεπτά αργότερα σήμανε συναγερμός, καθώς δεν απάντησε στις κλήσεις της βάσης του. Αμέσως ενημερώθηκε η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και ξεκίνησαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του, με τη συμμετοχή επίγειων στρατιωτικών και αστυνομικών δυνάμεων, ελικοπτέρων σούπερ πούμα και αεροσκαφών της πολεμικής αεροπορίας. Λίγο μετά τις 10 προχθές το βράδυ, τα σωστικά συνεργεία, με τη βοήθεια και κατοίκων της περιοχής, εντόπισαν σε αγροτική περιοχή μεταξύ Καρυώτισσας και Μελισσίου, δίπλα σε πίστα μοτοκρός, τα συντρίμμια του ελικοπτέρου και τα άψυχα σώματα των τεσσάρων στρατιωτικών.

Ο θάνατός τους, σύμφωνα με τον ιατροδικαστή Ματθαίο Τσούγκα, που διενήργησε τη νεκροψία-νεκροτομή, ήταν ακαριαίος. "Έφεραν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και διατομή της σπονδυλικής στήλης, χαρακτηριστικά της πρόσκρουσης του ελικοπτέρου επί του εδάφους", τόνισε ο ιατροδικαστής.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ Φ. ΧΑΡΙΣΗ