Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( αγνωστη έννοια οι μαθησιακές δυσκολίες :: 12/1/2006 18:45:29) 

Πολλοί μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες φοιτούν σε τμήματα ένταξης, ενώ θα έπρεπε να παρακολουθούν το γενικό πρόγραμμα του σχολείου.

Προβλήματα δημιουργεί η έλλειψη κατάρτισης δασκάλων και καθηγητών

Αγνωστη έννοια οι μαθησιακές δυσκολίες

Της ΦΙΛΟΜΗΛΑΣ ΔΗΜΟΛΑΪΔΟΥ

Το αδιαχώρητο παρατηρείται στα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) από περιπτώσεις μαθητών που δεν χρειάζονται υπηρεσίες ειδικής αγωγής, κυρίως εξαιτίας της έλλειψης κατάλληλης εκπαίδευσης δασκάλων και καθηγητών.

Την ίδια ώρα, πολλοί μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες φοιτούν σε τμήματα ένταξης, ενώ θα έπρεπε να παρακολουθούν το γενικό πρόγραμμα του σχολείου.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ουσιαστική πρόβλεψη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Γι' αυτό το τμήμα Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης ενός έργου που αφορά σε προσαρμογές στα αναλυτικά προγράμματα για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Όπως τόνισε η πρόεδρος του τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Μ. Τζουριάδου, οι εκπαιδευτικοί παραπέμπουν όλες τις περιπτώσεις μαθητών, κυρίως αυτών του λυκείου, στα ΚΔΑΥ, καθώς δεν έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση. «Δεν είναι ταυτόσημη η χαμηλή επίδοση των μαθητών με τις μαθησιακές δυσκολίες. Επιπλέον, μερικοί μαθητές δέχονται υπηρεσίες ειδικής αγωγής, ενώ δεν ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία», σχολίασε η κ. Τζουριάδου. Σήμερα στην Ελλάδα δεν υπάρχουν στοιχεία για το πραγματικό ποσοστό των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, συμπληρώνει η καθηγήτρια του ΑΠΘ, εκτιμώντας παράλληλα ότι πιθανότατα αυτό κυμαίνεται στο 10% με 12%.

Οι προσαρμογές των αναλυτικών προγραμμάτων, οι οποίες θα παρουσιαστούν από σήμερα έως την Κυριακή σε σεμινάριο στην Πολυτεχνική σχολή ΑΠΘ, αφορούν στη διδασκαλία της γλώσσας, των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών. Απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της υποχρεωτικής εκπαίδευσης που υπηρετούν είτε στη γενική εκπαίδευση είτε σε τμήματα ένταξης. Δεν πρόκειται για διαφορετικά προγράμματα, αλλά μέσα από το ισχύον διαθεματικό πλαίσιο των αναλυτικών προγραμμάτων προτείνονται επιλεκτικά θεματικές που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Παράλληλα, έχει εκπονηθεί υποστηρικτικό υλικό για κάθε μάθημα και τάξη, από το νηπιαγωγείο μέχρι την τρίτη γυμνασίου, το οποίο οι εκπαιδευτικοί, ανάλογα με τις περιπτώσεις των δυσκολιών που συναντούν, το χρησιμοποιούν για τη διευκόλυνση των συγκεκριμένων μαθητών.