Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( ζητούν επιστροφή της εγγύησης :: 30/1/2006 21:36:23) 

Ζητούν επιστροφή της εγγύησης

Αίτημα έξι σωματείων ιδιοκτητών φορτηγών διεθνών μεταφορών

Την παρέμβαση της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών, της διεύθυνσης Τελωνείων και του υπουργείου Οικονομικών ζητούν έξι σωματεία ιδιοκτητών φορτηγών διεθνών μεταφορών της Βόρειας Ελλάδας και ένα των Αθηνών, για να εξακριβωθεί τι απέγιναν τα χρήματα που κρατούνται ως εγγύηση από κάθε οδηγό κατά την έκδοση TIR, από το 1991 μέχρι σήμερα.

Τα χρήματα αυτά πρέπει, όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες, να τους επιστραφούν.

"Για να εκδώσουμε TIR (έγγραφο ταξιδιού, στο οποίο καταγράφονται τα μεταφερόμενα εμπορεύματα και οι αναλογούντες δασμοί), πληρώνουμε 71,20 ευρώ και από αυτά τα χρήματα κρατάει η IRU (Διεθνής Ένωση Μεταφορών) από τρία μέχρι πέντε ευρώ, ως εγγύηση. Μόλις επιστραφεί το TIR στην Ένωση και διαπιστωθεί ότι έχει σφραγιστεί από όλες τις τελωνειακές αρχές όπως προβλέπεται, τότε το ποσό της εγγύησης επιστρέφεται στο χρήστη του TIR. Δυστυχώς, τόσα χρόνια δεν έχει δοθεί ποσό επιστροφής σε κανέναν αυτοκινητιστή. Ζητούμε να μάθουμε πού πήγαν αυτά τα χρήματα", αναφέρει στη "Μ" ο πρόεδρος του σωματείου Γιαννιτσών κ. Απόστολος Κενανίδης. Τα σωματεία φορτηγών κατηγορούν και τη διοίκηση της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΦΑΕ), διότι διαχειρίζεται γενικά τα οικονομικά των αυτοκινητιστικών και τα ζητήματα που αφορούν στο TIR.

Επαναλειτουργία των πρακτορείων

Τα επτά σωματεία της Βόρειας Ελλάδας ζητούν επίσης να τους δοθεί η δυνατότητα να επαναλειτουργήσουν ως πρακτορεία έκδοσης TIR. Σήμερα, την ευθύνη της έκδοσης TIR, με εξουσιοδότηση του υπουργείου Οικονομικών, έχει η ΟΦΑΕ, η οποία διαθέτει γραφεία και στη Θεσσαλονίκη. "Η ΟΦΑΕ αποφάσισε να καταργήσει τα πρακτορεία TIR που λειτουργούσαν 25 χρόνια από τα σωματεία σε Γιαννιτσά, Λάρισα και Καβάλα και εξυπηρετούσαν περισσότερα από 1.000 φορτηγά. Έτσι, ένας αυτοκινητιστής από την Λάρισα θα πρέπει να μεταβεί στη Θεσσαλονίκη για να εκδώσει TIR, δηλαδή να κάνει περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. Το ίδιο συμβαίνει και για έναν αυτοκινητιστή από την Καβάλα", τονίζει ο κ. Κενανίδης.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών της Ελλάδας βαρύνονται με το συνολικό ποσό των 13 εκατ. δολαρίων που πρέπει να καταβάλουν στη Διεθνή Ένωση Μεταφορών για τελωνειακές παραβάσεις που έχουν γίνει από συναδέλφους τους σε ξένες χώρες.

Φ.Κ.