Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( νέο πάρκιγκ στο βαρδάρι :: 3/1/2006 19:36:25) 

Δημοπρατείται το Φεβρουάριο από το δήμο Θεσσαλονίκης και θα παραδοθεί σε δύο έτη

Νέο πάρκιγκ στο Βαρδάρι

Στη δημιουργία ενός πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων, χωρητικότητας περίπου 500 οχημάτων, στην κορεσμένη περιοχή Βαρδαρίου προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης. Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί τον ερχόμενο μήνα και να παραδοθεί στη χρήση των Θεσσαλονικέων σε διάστημα περίπου δύο ετών.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης Σταμάτη Καραμανλή, ο δήμος έχει λάβει την απαιτούμενη έγκριση από τις αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες για την υλοποίηση του έργου. «Αυτή την περίοδο οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης συντάσσουν τους όρους της διακήρυξης, ώστε μέσα στο Φεβρουάριο ο διαγωνισμός για την κατασκευή του πάρκιγκ να βγει στον αέρα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, συμπληρώνοντας ότι έως τα τέλη Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία της κατάθεσης των προσφορών από τα ενδιαφερόμενα κοινοπρακτικά σχήματα.

Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός 18 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχη κοινοπραξία.

Πέντε ορόφων

Το νέο πάρκιγκ, δυναμικότητας περίπου 480 έως 500 θέσεων, θα διαμορφωθεί σε δημοτικό οικόπεδο συνολικής έκτασης 1.033 τετρ. μ. μεταξύ των οδών Μοναστηρίου, Οδυσσέως, 26ης Οκτωβρίου και πλατείας Δημοκρατίας.

Ο αρχικός σχεδιασμός των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης προέβλεπε την ανάπτυξη του σταθμού αυτοκινήτων σε επτά ορόφους, δύο υπογείως και πέντε υπεργείως. Τελικά, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, προτιμήθηκε η λύση της διατήρησης μόνο των πέντε υπέργειων ορόφων, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο καθυστερήσεων στην υλοποίηση του έργου, εάν κατά το στάδιο των εκσκαφών ανευρίσκονταν αρχαιότητες.

Όπως προβλέπεται, στο νέο πάρκιγκ η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων θα γίνεται από δύο σημεία, επί των οδών 26ης Οκτωβρίου και Οδυσσέως.

ΣΤΟΧΟΣ Η ΕΥΡΕΙΑ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ

Καθιέρωση δημοτικής συγκοινωνίας

Στόχος του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως τον έχει προσδιορίσει ο δήμαρχος Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, είναι να διαμορφώσει δύο πλέγματα πάρκιγκ ανατολικά και δυτικά του κέντρου και να καθιερώσει στη συνέχεια δημοτική συγκοινωνία για την εξυπηρέτηση όσων επιθυμούν να κινηθούν στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης.

Ανατολικά οι Θεσσαλονικείς οδηγοί προβλέπεται να εξυπηρετούνται από τα πάρκιγκ του νέου δημαρχείου (πρώην στρατόπεδο Τσιρογιάννη), της ΧΑΝΘ, της ΔΕΘ, του Βελλίδειου και της πλατείας Χημείου και δυτικά από τα πάρκιγκ στο λιμάνι και αυτό που θα κατασκευαστεί στο Βαρδάρι.

Για τη διευκόλυνση των Θεσσαλονικέων που θα θέλουν να κινηθούν στο κέντρο της πόλης θα καθιερωθεί δημοτική συγκοινωνία που θα είναι δωρεάν για το επιβατικό κοινό. Στις δύο γραμμές, οι οποίες θα εξυπηρετούν τη συγκεκριμένη περιοχή, θα δρομολογηθούν οκτώ μικρά λεωφορεία και ένα εφεδρικό, χωρητικότητας 24 έως 32 θέσεων. Όπως σημείωσε ο αντιδήμαρχος Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας, σε όλα τα λεωφορεία υπάρχει πρόβλεψη για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.