Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Δύσκολα τα πράγματα

Τα νούμερα δεν είναι αισιόδοξα. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2005 (για το οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία) στο νομό Θεσσαλονίκης άνοιξαν (σύμφωνα με τις εγγραφές στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο) 1.241 νέες επιχειρήσεις. Το κακό είναι όμως ότι στο ίδιο διάστημα έκλεισαν άλλες 1.232. Το καθαρό αποτέλεσμα για το νομό είναι μόλις εννέα νέες επιχειρήσεις. Άντε τώρα με το νούμερο αυτό να τονωθεί η απασχόληση σε μία πόλη που (δυστυχώς) κρατά ψηλά τα σκήπτρα της ανεργίας.

Και δεν είναι μόνο οι επιχειρήσεις που κλείνουν. Ακόμη και πολλές από αυτές που λειτουργούν έχουν προβλήματα. Τα νούμερα (και πάλι) δεν είναι αισιόδοξα. Στη Μακεδονία και τη Θράκη στο προαναφερθέν διάστημα της χρονιάς που πέρασε το φέσι (ήταν που ήταν) έγινε κατακόκκινο. Οι ακάλυπτες επιταγές ξεπέρασαν τα 351 εκατ. ευρώ. Να αναλογιστούμε ότι προ διετίας το ποσό ήταν 134 εκατ. ευρώ. Σχεδόν στο ένα τρίτο. Γιατί οι μικροεπιχειρήσεις πρέπει να επιβιώσουν. Σε ένα περιβάλλον ανταγωνιστικό, με την αγοραστική δύναμη του Έλληνα καθηλωμένη και με πλήρη έλλειψη κινήτρων (σε αντίθεση με το φοροεισπρακτικό μηχανισμό που δίνει τα ρέστα του). Οπότε κόβουν επιταγές. Χωρίς να μπορούν πάντα να διασφαλίσουν το αντίκρισμά τους.

Εν ολίγοις έχουμε εισέλθει σε στενωπό. Και το φως στην άκρη ούτε καν αχνοφέγγει.

Παγοδρόμιο…

Ο ήλιος ζεσταίνει τους επίδοξους παγοδρόμους που χορεύουν στο παγοδρόμιο του δήμου Αθηναίων στο Ζάππειο. Αυτοί τουλάχιστον έχουν παγοδρόμιο. Εμείς πρέπει να περιμένουμε να χιονίσει και να παγώσουν τα πεζοδρόμια, για να δοκιμάσουμε τις ικανότητές μας στο άθλημα (και στο σπάσιμο των πλευρών μας). Φωτ. ΑΠΕ/Κατερίνα Μαυρώνα

…και μετρό

Επίσης εκτός από παγοδρόμιο η Αθήνα έχει (φυσικά) και μετρό. Στους εξαιρετικής αισθητικής σταθμούς του μπορεί και προγραμματίζει εκθέσεις, όπως αυτή της φωτογραφίας που αφορά το πρόγραμμα απεξάρτησης της θεραπευτικής κοινότητας "18 ΑΝΩ". Φωτ. ΑΠΕ/Μαρογιάννη Μαρία

Γιώργος Τσιότρας, γ.γ. της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κατόρθωσε όχι μόνο να πετύχει, αλλά να υπερβεί το στόχο που είχε θέσει για την απορρόφηση των κονδυλίων του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Κεντρικής Μακεδονίας.

Ευγένιος Πλαλής, πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος

Πρέπει οι ελληνικές επιχειρήσεις να πουλάνε ολοένα και περισσότερο επώνυμα και υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντα στο εξωτερικό, ώστε να αξιοποιούν την εκλεκτή ελληνική παραγωγή.