Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Πολιτική :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( τα ψευτοδιλήμματα και η υποθαλάσσια :: 27/2/2006 20:05:56) 

Τα ψευτοδιλήμματα και η υποθαλάσσια

Του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΑΡΟΥ, δημοτικού συμβούλου δήμου Θεσσαλονίκης

Το πραγματικό δίλημμα που προκύπτει δεν είναι ποια έργα θα γίνουν, αλλά ποια επιπλέον έργα θα παλέψουμε για να γίνουν!

Είκοσι χρόνια πριν ο πολιτικός κόσμος αλλά και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης βρέθηκαν διχασμένοι απέναντι σε ένα μάλλον υποθετικό πρόβλημα. Το δίλημμα αφορούσε στην αναγκαιότητα ή μη της κατασκευής μιας υπόγειας γραμμής (μετρό) ή μιας υπέργειας γραμμής (τραμ), προκειμένου να ανακουφισθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Σήμερα, είκοσι χρόνια μετά, η Θεσσαλονίκη δεν έχει αποκτήσει ούτε γραμμή μετρό αλλά ούτε γραμμή τραμ.

Ωσάν να μην έχουν διδαχθεί τίποτε από το πρόσφατο παρελθόν, ένας -μικρός ευτυχώς- αριθμός πολιτών αλλά δυστυχώς και πολιτικών θέτουν τα ίδια υποθετικά διλήμματα με την ευκαιρία όχι πια της εξαγγελίας, αλλά της ορατής έναρξης των εργασιών για την κατασκευή των μεγάλων έργων για την πόλη μας. Ένας ψευδοπροβληματισμός αρχίζει να αναπτύσσεται περί της αναγκαιότητας ή μη της κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας, περί της χρησιμότητας ή μη ενός τόσο περιορισμένου μετρό, αφού δεν προβλέπονται άμεσες επεκτάσεις, κτλ.

Τώρα, όμως, που γίνονται επιτέλους πράξη οι μελέτες επίλυσης του κυκλοφοριακού, που έχουν εδώ και χρόνια συνταχθεί (να θυμίσω την τόσο εμπεριστατωμένη και εύστοχη εργασία του καθηγητή του ΑΠΘ κ. Γιαννόπουλου), αποτελεί μάλλον παραφωνία η ανακίνηση τέτοιων ψευτοδιλημμάτων.

Η δημοτική αρχή, με μπροστάρη στους αγώνες διεκδίκησης τον ίδιο το δήμαρχό μας, δεν έπαψε λεπτό να αναζητά τρόπους υλοποίησης όλων ανεξαιρέτως των έργων. Γιατί η Θεσσαλονίκη έχει πραγματικά ανάγκη όλα τα έργα, αφού το ένα αποτελεί συμπλήρωμα του άλλου και έτσι θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται. Το μετρό θα αποτελέσει το κύριο μέσο μαζικής μεταφοράς πολιτών. Η υποθαλάσσια θα κλείσει τον κύκλο της περιφερειακής οδού δημιουργώντας ένα κυκλοφοριακό δαχτυλίδι παράκαμψης της πόλης. Η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Νίκης και η αποσυμφόρηση των οδών Τσιμισκή και Εγνατία θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Από την άλλη πλευρά, η επέκταση του διαδρόμου προσγειώσεων και απογειώσεων του αεροδρομίου θα αυξήσει σημαντικά την κίνηση των επισκεπτών.

Το πραγματικό λοιπόν δίλημμα που προκύπτει δεν είναι ποια έργα θα γίνουν, αλλά ποια επιπλέον έργα θα παλέψουμε για να γίνουν! Οι επεκτάσεις του μετρό προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο, Σταυρούπολη και Κορδελιό, οι μελέτες για τη λειτουργία τραμ, η ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου προς τους ανατολικούς και παραθαλάσσιους δήμους, η εξωτερική περιφερειακή οδός πρέπει να αποτελούν τους επόμενους στόχους μας.

Θυμίζω, άλλωστε, πως οι παλινωδίες μιας ολόκληρης εικοσαετίας εγκλώβισαν και την ανέγερση ενός νέου δημαρχείου στα γρανάζια απίστευτων διαδικασιών. Χρειάστηκε η καίρια, επίμονη, δυναμική και αποτελεσματική τακτική του κ. Παπαγεωργόπουλου, προκειμένου τα μηχανήματα εκσκαφής να βρίσκονται τη στιγμή αυτή στο χώρο ανέγερσης. Επιτέλους, η πόλη μας θα αποκτήσει ένα δημαρχείο σημείο αναφοράς, όπως συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Η ίδια επιμονή και προπάντων συνέπεια του δημάρχου έφερε και την πραγματοποίηση των μεγάλων έργων.

Εξαγγέλλοντας προχθές ο κ. Σουφλιάς την έναρξη των εργασιών κατασκευής, δήλωσε πως "η πολιτεία το χρωστούσε αυτό στη Θεσσαλονίκη". Τώρα λοιπόν που η πολιτεία με αίσθημα ευθύνης ξεπληρώνει το χρέος της σ' αυτή την πόλη, ας μην είμαστε εμείς αυτοί που θα κάνουν εκπτώσεις στις διεκδικήσεις τους.