Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( εκκληση για αυτοσυγκράτηση στο χ.α. :: 8/2/2006 19:14:15) 

Ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης επισήμανε ότι η Κεφαλαιαγορά πρέπει να παίξει το ρόλο της και "να λειτουργεί χωρίς κρούσματα ανεξέλεγκτης κερδοσκοπίας".

Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ: "Δεν θέλουμε να επαναληφθούν ζητήματα του παρελθόντος"

Εκκληση για αυτοσυγκράτηση στο Χ.Α.

Υψηλό το πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό μιας νέας χρηματιστηριακής "φούσκας" ανάλογης με εκείνης που είχε σκάσει πριν από μια επταετία

Έμμεση έκκληση για προσοχή και… αυτοσυγκράτηση απηύθυνε χθες προς τους Έλληνες μικροεπενδυτές, που ανακαλύπτουν ξανά τις χάρες της Σοφοκλέους, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργος Αλογοσκούφης.

"Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να επαναληφθούν τα ζητήματα του παρελθόντος", τόνισε ο κ. Αλογοσκούφης, αναφερόμενος στη θεαματική αναγέννηση του Χρηματιστηρίου Αθηνών, κατά την ομιλία του προς το Εθνικό Συμβούλιο Εξαγωγών. Ο κ. Αλογοσκούφης επισήμανε παράλληλα ότι η Κεφαλαιαγορά πρέπει να παίξει το ρόλο της και "να λειτουργεί χωρίς κρούσματα ανεξέλεγκτης κερδοσκοπίας". Ανάλογη προειδοποίηση είχε απευθύνει ο κ. Αλογοσκούφης και πρόσφατα, φοβούμενος προφανώς το πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό κόστος που θα είχε η εκκόλαψη μιας χρηματιστηριακής "φούσκας" ανάλογης με εκείνης που είχε σκάσει πριν από μια επταετία, αφήνοντας πίσω της τους περίφημους "εγκλωβισμένους" του χρηματιστηρίου.

Ανταγωνισμός στις τράπεζες

Ο κ. Αλογοσκούφης αναφέρθηκε και στο άλλο καυτό ζήτημα των ημερών, τις εξελίξεις στο τραπεζικό, λέγοντας ότι είναι γνωστές οι αδυναμίες που έχει το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας, αλλά ότι "σε καμιά περίπτωση δεν θα ενθαρρύνουμε εξελίξεις που θα μειώνουν τον ανταγωνισμό". Η δήλωση αυτή συνδυάζεται με την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να τονώσει τον τραπεζικό ανταγωνισμό, μέσω της προσέλκυσης ξένων ιδρυμάτων και με αιχμή του δόρατος την ιδιωτικοποίηση της Εμπορικής.

Αναφερόμενος στις ελληνικές εξαγωγές, ο κ. Αλογοσκούφης είπε ότι δεν αρκεί να γίνουμε ανταγωνιστικοί σε όρους κόστους, αλλά απαιτείται η αναβάθμιση του επιπέδου τεχνογνωσίας και ποιότητας. Αναφέρθηκε παράλληλα στους βασικούς στόχους της εξαγωγικής πολιτικής, που συνοψίζονται στο τρίπτυχο: στόχευση σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, συντονισμός όλων των συναρμοδίων φορέων και υποστήριξη της διαφήμισης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.

Ρεκόρ εξαγωγών

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων, το 2005 ήταν η καλύτερη χρονιά για τις ελληνικές εξαγωγές μετά το… Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, με τη συνολική αξία τους να φτάνει τα 14 δισ. ευρώ. Οι σημαντικότερες αυξήσεις εξαγωγών αφορούν τις αγορές της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Πολωνίας, των ΗΠΑ και της Τουρκίας, ενώ ισχυρή ήταν και η άνοδος των εξαγωγών προς τους δυο ασιατικούς "γίγαντες", την Κίνα και την Ινδία.

Η υψηλότερη αύξηση σημειώθηκε στις περιοχές της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (31,3%).

Σε ό,τι αφορά τη σύνθεση των εξαγωγών από πλευράς προϊόντων, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων παρέχει τα εξής στοιχεία: - Τη μεγαλύτερη άνοδο 56% εμφανίζουν τα καύσιμα, που αποτελούν, ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις, σταθερή αξία εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες. - Οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων σημείωσαν αύξηση 24,2%. - Οι εξαγωγές χημικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 26%.

Ο σύνδεσμος εκτιμά ότι οι εξαγωγές θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία και το 2006, χάρη στα μέτρα που λαμβάνονται συνεχώς για την ενίσχυση της εξαγωγικής προσπάθειας. Πάντως, όπως επισημαίνουν οι εξαγωγείς, χρειάζονται επιπλέον νέες πρωτοβουλίες και προϊόντα, για να μπορέσουν να εδραιωθούν τα ελληνικά προϊόντα στις ξένες αγορές. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η αύξηση των επώνυμων και καινοτομικών προϊόντων, η τυποποίηση της εξαγώγιμης παραγωγής και η παραγωγή και διάθεση προϊόντων που να καλύπτουν τις νέες καταναλωτικές ανάγκες.

Παράλληλα, προτείνεται η αξιοποίηση των ειδικών κοινοτικών αναπτυξιακών προγραμμάτων και χρηματοδοτήσεων που δεν αξιοποιούνται από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γιατί δεν διαθέτουν κατάλληλους μηχανισμούς.