Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Κέρδη 20% ανά μετοχή προβλέπει η διοίκηση της Alpha Bank ότι θα επιτυγχάνει στο διάστημα 2006-2008, όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο επενδυτικής ημερίδας παρουσιάζοντας το business plan, αλλά και τους ευρύτερους στρατηγικούς στόχους έως το τέλος του 2010.

Στο μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Δ. Μαντζούνης αναφέρθηκε στους οικονομικούς στόχους, τονίζοντας ότι το 2010 τα προ φόρων κέρδη θα ανέρχονται στα 1,2 δισ. ευρώ έναντι 500 εκατ. ευρώ το 2005, ενώ το δίκτυο καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό θα αριθμεί περί τα 1.200.

Τα έσοδα αναμένεται να αυξάνονται με ρυθμό 14%, ενώ τα έξοδα κατά 7%. Έμφαση θα δοθεί στις δραστηριότητες στα Βαλκάνια με στόχο το 2010 τα κέρδη από τις χώρες αυτές να αποτελούν το 25% των συνολικών κερδών του ομίλου, έναντι 11% που είναι την τρέχουσα περίοδο.

Η διοίκηση αναφέρθηκε και στο θέμα της Emporiki, τονίζοντας ότι σε αυτή τη φάση «το εξετάζουμε, ωστόσο όσο δεν είναι σαφής η εικόνα της νύφης, δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο ελκυστική είναι» και πρόσθεσε ότι «το δίκτυο καταστημάτων της Emporiki δεν αποτελεί δέλεαρ για την Alpha, καθώς υπάρχει μεγάλη επικάλυψη».

Οι στόχοι στα Βαλκάνια

Υψηλούς στόχους θέτει η διοίκηση της Alpha Bank από τις δραστηριότητες της στα Βαλκάνια, αλλά και από την παρουσία της στην Ελλάδα. Στόχος είναι το μερίδιο αγοράς το 2008 να ανέρχεται στην Ελλάδα στο 16%, ενώ στα Βαλκάνια από 5,5% να ανέλθει στο 7,5% το 2008 και στο 10% το 2010.

Στο διάστημα 2006-2008 η ετήσια αύξηση στα καταναλωτικά δάνεια θα είναι 29%, στα στεγαστικά 24% και στα επιχειρηματικά 11%. Οι χρηματοδοτήσεις το 2010 αναμένεται να ανέλθουν στα 62 δισ. ευρώ έναντι 28 δισ. ευρώ την τρέχουσα περίοδο εκ των οποίων τα 51 δισ. ευρώ θα προέρχονται από την Ελλάδα και 11% από τα Βαλκάνια. Το προσωπικό από 11.500 θα ανέλθει στους 14.500 εργαζομένους με μικρή μείωση του προσωπικού στην Ελλάδα. Μάλιστα η μείωση αυτή θα συντελεσθεί κυρίως λόγω μέσω της μη ανανέωσης των εργαζομένων που αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης.

Στόχος πάντως είναι ο λόγος εργαζόμενοι ανά κατάστημα να μειωθεί από το 18 στο 13 το 2008 συμβάλλοντας στη μείωση του λειτουργικού κόστους. Μάλιστα στόχος είναι η σχέση εξόδων προς έσοδα να διαμορφωθεί το 2008 στο 42% από 48% στο τέλος του 2005.

Επέκταση στο εξωτερικό

Στόχος της τράπεζας είναι στο εγγύς μέλλον να διαθέτει 476 καταστήματα στο εξωτερικό και να διαθέτει μερίδια αγοράς στις μεγάλες αγορές Ρουμανίας και Βουλγαρίας περί το 10%.

Ουσιαστικά για την επίτευξη αυτού του στόχου θα πρέπει η τράπεζα να ανοίγει 40 καταστήματα το χρόνο σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Κατά τον κ. Μαντζούνη η ανάπτυξη στις όμορες χώρες βρίσκεται σε προτεραιότητα, ενώ τόνισε ότι εξετάζονται η Ουκρανία που είναι μια μεγάλη αγορά και η Τουρκία, στην οποία αν θα υπάρξει κίνηση, θα πραγματοποιηθεί μέσω συνεργασίας.